Home / Листи до редакції / А коштів критично недостатньо

А коштів критично недостатньо

Критично недостатньо на відшкодування перевізникам за перевезення пільгових категорій населення у Сокальському районі

У районній газеті "Голос з-над Бугу" в №№ 63-64 (2688-2689) від 8 серпня 2013 року надруковано інтерв'ю з начальником управління праці та соціального захисту населення Сокальської РДА Володимиром Огінським під заголовком "Пільговики мають їздити безплатно".

Хочемо викласти позицію перевізників Сокальського району з цього питання.

Щонайменше викликає подив, що державний службовець так легковажно підходить до такого болючого та конфліктного питання, яке постійно тримає в соціальній напрузі громаду Сокальщини. Тут напрошується один-єдиний висновок: або пан Огінський зовсім не володіє ситуацією у сфері компенсацій за пільгові перевезення громадян, або просто безвідповідально спекулює на таких соціально важливих питаннях. Адже замість того аби детально та аргументовано пояснити жителям Сокальського району про те, що насправді викликає такі проблеми у сфері пасажирських перевезень, як компенсація за перевезення пільгових категорій, начальник управління займається нічим не виправданою та безпідставною демагогією та популізмом. Тим самим сприяє ескалації конфлікту та, як кажуть у народі, лобами зіштовхує пільговиків та перевізників. Причому і одні, і другі в цій ситуації стають заручниками тої безвідповідальної та легковажної соціальної політики, яку провадять урядовці. Змінюючись один за одним, проблем залишають все більше.

Тому ми, перевізники Сокальщини, змушені звернутися до жителів Сокальського району та детально спробувати пояснити всю ситуацію, яка склалася навколо перевезення пільгових категорій населення в нашому регіоні.

По-перше, п. В. Огінський лукавить, коли вибірково витягує із законодавства статті, де є тільки зобов'язання щодо перевізників. Водночас хочемо нагадати високопосадовцю, що зобов'язання має і Організатор перевезень.

Так, справді, згідно з частиною 1, 2 статті 37 Закону України "Про автомобільний транспорт", пільгові перевезення пасажирів, які відповідно до законодавства користуються такими правами, забезпечують автомобільні перевізники, які здійснюють перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування. Але водночас, відповідно до цього Закону, держава у свою чергу зобов'язана відшкодувати затрати, яких зазнав перевізник внаслідок їх здійснення. І саме
ч. 2 ст. 29 Закону України "Про автомобільний транспорт" твердить, що забезпечення компенсації витрат автомобільному перевізникові внаслідок перевезення пільгових категорій пасажирів покладено на органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.

Згідно зі ст. 31 вищезгаданого Закону, відносини автомобільного перевізника, що здійснює перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування міських, приміських та міжміських, які не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути), із органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування визначаються договором про організацію перевезень пасажирів на автобусному маршруті загального користування, у якому встановлюються: …розмір компенсації витрат автомобільного перевізника, внаслідок перевезення пільгових пасажирів та регулювання тарифів, механізм їх виплати.

Зовсім не витримує критики твердження В. Огінського, що, цитую дослівно, "…проблеми відшкодування коштів за пільгові перевезення, якщо вони і є, то стосуються керівників фірм, які здійснюють маршрутні перевезення, управління соціального захисту населення та райдержадміністрації, але не пасажирів". Ця проблема, і ми в цьому глибоко переконані, стосується кожного пільговика.

Адже через недбале та халатне ставлення начальника управління соціального захисту населення Сокальської РДА Володимира Огінського щоденно на маршрутах виникають конфліктні ситуації, які набирають небачених обертів після такого інтерв'ю. Громада району, в першу чергу пільговики, повинні знати, пане Огінський, що саме через Ваші схеми обліку пільговиків, які до речі не практикуються в інших районах, які, ми вважаємо, носять корупційний характер, і лише завдяки прокуратурі це Ваше свавілля зупинено, покинули ринок перевезень ряд перевізників, зокрема ФОП Оверчук Л. П., ТзОВ "Фіакр-Львів". Адже водій транспортного засобу несе персональну відповідальність за перевезення пасажирів. Тому він має зосереджено та спокійно керувати автобусом, а не фіксувати в зошиті кількість пільговиків. А тепер, через необґрунтовані Ваші твердження у згадуваному інтерв'ю, водії не витримують психологічного тиску з боку пасажирів, які мають право на пільгове перевезення, що призводить до нервового перенапруження водія і унеможливлює продовження його робочого дня через психологічно-емоційний стан. А це, в свою чергу, тягне за собою зриви рейсів. Водії змушені звертатися по допомогу до лікарів і в подальшому відмовляються працювати на маршрутах.

 Як бачимо, і що дуже цікаво, перевізники, а серед них є такі, які вже не один десяток років на ринку перевезень, змушені залишати цей ринок, проте натомість дуже комфортно себе почувають чиновники, які розпоряджаються державними коштами.

Підкреслюю, що ситуація починає набирати гострішого соціального напруження. Так, водії почали говорити про страйк, якщо вона не буде врегульована найближчим часом.
А це призведе до повної зупинки пасажирських перевезень у Сокальському районі.

Наступне, про що недоговорює очільник управління соціального захисту населення Сокальської РДА, це те, що інші райони мають на ідентичні відшкодування пільгових перевезень по два-три мільйони гривень, зате меншу кількість пільговиків. Тут якраз і чітко видно недопрацювання пана Огінського. Адже замість того, щоб наполегливо працювати над збільшенням надходжень коштів за пільгові перевезення в Сокальський район, пан Володимир, натомість, працює над тим, аби приховати свою вину і зіштовхнути у постійний конфлікт перевізника та пільговика. Класична схема. Принаймні так виглядає.

А тепер конкретно до цифр. Візьмемо тільки два пільговики на рейс. Отже, середній тариф на перевезення по району становить в межах п'яти гривень. В середньому кожен автобус здійснює шість рейсів на день. На рейсі, з автостанції до кінцевої точки і назад, автобус перевозить безкоштовно чотирьох пасажирів, які мають право на пільговий проїзд. Виходить проста формула: 5 грн. множимо на 4 пільговики (2 в один бік і 2 – в другий) на 6 рейсів. В день виходить 120 гривень на один автобус, а в місяць – 3600 грн.

А тепер візьмемо до уваги, що в районі діє приблизно сімдесят пасажирських маршрутів загального користування. Так от, 70х3600=252000 грн. Це в місяць, і тільки, якщо перевозити по два пільговики на рейс. А тепер, в рік виходить приблизно до трьох мільйонів гривень компенсації за перевезення лише двох пільговиків.

Ось вам проста математика. А п. В. Огінський стверджує, що в минулому році було виділено 575,9 тис. грн., на компенсацію за надані послуги перевізниками з перевезення окремих категорій громадян, що мають право безкоштовного проїзду.

Варто зазначити також, що у бюджеті на 2013 рік, а саме у п. 4 Прикінцевих положень, зазначено, що у 2013 році норми і положення статей 20, 21, 22, 23, 30, 31, 37, 39, 48, 50, 51, 52 та 54 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", статей 5 та 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни", статей 14, 22, 37 та 43 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", статті 22 Закону України "Про міліцію", статті 49 Закону України "Про прокуратуру", статей 12, 13, 14, 15 та 16 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", статті 9 Закону України "Про основні засади соціального захисту ветеранів праці та інших громадян похилого віку в Україні" застосовуються у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України виходячи з наявних фінансових ресурсів Державного бюджету України та бюджету Пенсійного фонду України на 2013 рік.

Тому, як підсумок до всього вищенаведеного, Володимир Огінський повинен був сказати правду, що коштів на відшкодування перевізникам за перевезення пільгових категорій населення у Сокальському районі критично недостатньо. І це не провина перевізників чи пільговиків, а якраз влади, як на державному, так і на місцевому рівнях.

Тому перевізники Сокальщини глибоко стурбовані тією ситуацією, яка виникла в районі з перевезенням пільговиків та поверненням компенсації за їх перевезення, і звертаємось до голови Сокальської РДА Наталії Карташової з проханням негайно втрутитись в цю ситуацію задля уникнення небажаних наслідків та недопущення поглиблення соціальної напруги. Вважаємо, що посаду начальника управління праці та соціального захисту населення Сокальської РДА мають займати люди, які відчувають повну відповідальність та здатні відповідно реагувати у складних ситуаціях.

Леонід КОВАЛЬЧУК,
 в. о. голови Асоціації перевізників Сокальщини.

Загрузка...

About Адміністрація порталу

x

Check Also

Сьогодні Всесвітній день боротьби за скасування смертної кари

Оголошений у 2002 році з ініціативи ...