Про економіку

Iсторія виникнення поняття “бізнес-воронки”

Історія виникнення поняття « бізнес- воронка » налічує близько п’ятдесяти років. Однак воно як і раніше актуально і загальнодоступним в силу того, що добре відбиває картину, яка відбувається в житті бізнесу в загальному. Аналогом цього поняття, а також близьким синонімом цьому слову, употребляемому нарівні з ним, є поняття « воронка продажів ».

У чому ж полягає принципова відмінність ?

Насправді все цілком зрозуміло. Саме поняття «бізнес- воронка » зав’язано на співвідношенні покупців, а також і відвідувачів, до співвідношення потенційних відвідувачів в певній послідовності, яке можна виразити наступною формулою : чисельна кількість покупців істотно менше чисельності відвідувачів, що заходять на той чи інший сайт, а кількість відвідувачів набагато менше нині існуючого чисельної кількості потенційних відвідувачів. Для того щоб легше було все це зрозуміти, давайте розберемо це на основі прикладу.

Мабуть, кожен з вас може уявити магазин, в якому він не раз бував і набував ті чи інші товари. Далеко не кожна людина відвідує цей магазин, щохвилини повз його вітрин проходить більше декількох сотень людей. Як ви думаєте, вони бачать цей магазин ? Безсумнівно. Більше того, вони знають про його існування, тим більше вони не заходять з абсолютно різних причин в нього. Хтось поспішає на роботу, комусь нецікаві товари, представлені на прилавках, а хтось просто не любить відвідувати цей магазин за своїми власними міркувань або з причини невдоволення обслуговуючим персоналом – таких причин може бути величезна кількість, тим більше що у кожного вони індивідуальні. Само собою, покупці чудово бачать всі вітрини.

Давайте трохи подивимося за тими, хто все-таки зайшов в цей магазин.

Для того щоб нам було легше аналізувати, що відбувається, спостереження має сенс проводити за таким планом:

Чи відразу набувають товар ті, хто відвідав магазин ?

Чи ті, хто вивчив асортимент товарів і покинув магазин ?

Чи є ті люди, які поцікавилися товаром, але пішли, нічого не купивши ?

Приходимо до висновку, що у всіх трьох ситуаціях є величезна кількість людей, а це означає, що покупців істотно менше, ніж відвідувачів.

Саме в цьому описі і полягає смислове навантаження такого поняття як «воронка бізнесу», нині популярного в мережі інтернет. Насправді, така ситуація властива як для нашого повсякденного життя, так і в інтернет -просторі.

Такий принцип характерний для самого інтернету, адже на просторах інтернет-сайтів величезна кількість інтернет -магазинів, куди заходить не так багато користувачів. Мотиви у цих людей для відвідування інтернет- ресурсів абсолютно різні. Хтось заходить ненадовго, а хтось зацікавлений інформацією і перебуває на сайті як мінімум 10 хвилин, а іноді і набагато більше. Багато захоплено займаються копіюванням матеріалів, а також скачуванням безкоштовних файлів. Все залежить не тільки від зацікавленості користувачів, але і від їх можливостей у фінансовому відношенні. Далеко не всі можуть дозволити собі придбати дорогий товар, деякі набувають у власність товар за дешевшою ціною.

Таким чином, наявність бізнес – воронки неминуче за своєю суттю і будь-який бізнесмен бажає якомога більше розширити її вузький отвір кінцевих покупців.

Голос Сокальщини на GoogleNews