Новини райдержадміністрації

На останньому засіданні колегії Сокальської райдержадміністрації розглянуто важливі питання.

Як уже повідомлялось, на останньому засіданні колегії райдержадміністрації розглянуто три питання: про виконання Програми правової освіти населення району на 2009-2010 роки (доповідач начальник районного управління юстиції Андрій Олесько); про роботу виконавчого комітету Опільської сільської ради щодо виконання ним делегованих повноважень органів виконавчої влади (доповідали Опільський сільський голова Андрій Дмитрів та керівник апарату РДА Марія Христинич); про звернення громадян, які надійшли до районної державної адміністрації та органів місцевого самоврядування району на 2010 рік (доповідала головний спеціаліст загального відділу РДА Наталія Кіселик).

Як зазначив доповідач з першого питання Андрій Олесько, велика увага приділялась правовиховній та профілактичній роботі в школах району, закладах культури, в практику ввійшли проведення мобільних консультативних пунктів, тижнів правових знань, правових клубів, зустрічі для батьків, учнів із залученням працівників служби у справах дітей Сокальської райдержадміністрації, районного управління юстиції, Сокальського районного центру соціальних служб для сім`ї, дітей і молоді. При райдержадміністрації діє міжвідомча координаційнометодична рада з питань правової освіти. Колегія райдержадміністрації взяла до уваги інформацію про виконання Програми правової освіти населення і окреслила завдання на майбутнє.

З другого питання докладно про роботу виконавчого комітету Опільської сільської ради доповів сільський голова Андрій Дмитрів. Його доповнила керівник апарату РДА Марія Христинич, котра спиралася на висновки перевірки роботи виконавчого комітету, а також на думки керівників управлінь стосовно усіх сфер життєдіяльності цієї сільської ради. Загалом склалася позитивна картина діяльності цього виконавчого органу. Проте, як зазначив голова РДА Микола Мисак, хотілося б почути більше про проблеми, адже саме на засіданнях колегії може сформуватися позиція, яка б спрацювала на результативність вирішення тих чи інших питань.

Про роботу із зверненнями громадян у Сокальській РДА доповідала головний спеціаліст загального відділу Наталія Кіселик:

– Протягом 2010 року до органів державної виконавчої влади та органів місцевого самоврядування району надійшло 5279 звернень громадян, 1719  через поштовий зв`язок та 3560 осіб побували на особистому прийомі. Це на 33 відсотки менше, аніж за аналогічний період минулого року. На виконання основних положень Указу Президента України "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування" від 7 лютого 2008 року та завдяки виваженому професійному підходу посадових осіб райдержадміністрації до розгляду письмових звернень громадян, їх кількість протягом 2010 року має тенденцію до збільшення (у 2010 році надійшло 1719 звернень, а в 2009 році 1595, що на 124 більше, а кількість звернень на особистих прийомах зменшилась на 2662 (43 %).

Безпосередньо до райдержадміністрації надійшло 224 звернення громадян, що на 69 або 31 відсоток менше у порівнянні з 2009м. В структурі звернень домінують заяви  220 (98%), скарги  4 (2%). Із 224 звернень позитивно вирішено 220, що становить 98 відсотків. Протягом 2010го на контролі перебувало 150 звернень, а у вищих органах влади  108: в адміністрації Президента України  10, в Кабінеті Міністрів  3, у Верховній Раді  4, в облдержадміністрації  73, інших органах центральної влади  18.

Найчастіше до органів влади вищого рівня вже традиційно звертаються мешканці міст Сокаля, Белза, сіл Савчина, Боб`ятина, Острова, Межиріччя. З порушених ними питань, кожне п`яте поставили на контроль, що свідчить про недостатність заходів, вжитих керівниками місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування. Найчастіше громадян турбують питання соціального захисту  451, комунального господарства  426, житлової політики  553, аграрної політики і земельних відносин 1797.

Основною причиною звернень громадян до органів влади є їх соціальна незахищеність, важкий матеріальний стан, незадовільна робота комунальних служб, підтоплення житлових будинків. Тому в переважній більшості авторами заяв є представники багатодітних сімей, малозабезпечені громадяни, інваліди, учасники війни та бойових дій, одинокі матері, які виховують неповнолітніх дітей, особи, як постраждали від аварії на ЧАЕС.

За звітний період голова РДА видав матеріальну допомогу 86 малозабезпеченим громадянам на загальну суму 80 тисяч 940 гривень. За звітний період від ветеранів праці та пенсіонерів надійшло 933 звернення (протягом 2009 року  2113, що на 56 відсотків менше). Збільшився показник повторних звернень, якщо у 2009 р. було їх 73, то у 2010 р.   на два більше.

Суттєво збільшилась кількість звернень з питань земельних відносин та присвоєння почесного звання України "Матигероїня". Цьому сприяли: реалізація прав громадян відповідно до постанов Кабінету Міністрів України щодо безплатного оформлення та видачі державних актів на право власності на земельні ділянки, а також надання багатодітним матерям одноразової грошової виплати за присвоєння почесного звання.
Збільшилась також кількість звернень до органів влади вищого рівня, а також на особистий прийом до голови райдержадміністрації з приводу надання допомоги, підтоплення житлових будинків, роботи ЖКГ, транспорту, житлових питань.

Значно покращилася робота зі зверненнями громадян у відділах та підрозділах райдержадміністрації, про що свідчить їх зменшення, вчасно їх розглядають, відповіді обґрунтовані, конкретні, не потребують додаткових рішень.

Згідно з графіком голова та заступники проводять прийоми громадян, залучаючи керівників управлінь та відділів, юристів, головного спеціаліста загального відділу. У райдержадміністрації функціонує гаряча телефонна лінія та телефон довіри.

Обговоривши інформацію про звернення громадян, що надійшли до Сокальської РДА, колегія, зокрема, вирішила забезпечити контроль за їх своєчасним розглядом. Підсумовуючи, голова РДА Микола Мисак підкреслив, що одним з критеріїв оцінки влади є особисті прийоми громадян, тепер будуть практикуватися ще й виїзні, бо необхідно надавати реальну допомогу людям, яким вона дуже потрібна.

Оксана ПРОЦЬ.

Голос Сокальщини на GoogleNews