Home / З сесії райради / Про вивезення сміття, надходження до бюджету, мобілізацію

Про вивезення сміття, надходження до бюджету, мобілізацію

30 липня голови та секретарі місцевих рад району зібралися на чергову нарадусемінар. В її роботі взяли участь голова Сокальської райдержадміністрації Олег Кожушко та заступник голови районної ради Володимир Чуб, який і вів її. На порядку денному було дев’ять важливих питань. Присутні, не зволікаючи, перейшли до їх розгляду. Головуючий надав слово заступнику директора Департаменту екології та природних ресурсів Львівської облдержадміністрації Володимиру Харчуку, який поінформував про хід виконання доручення голови ЛОДА щодо проведення органами місцевого самоврядування району конкурсу з визначення виконавця послуг із збирання, вивезення та утилізації твердих побутових відходів. 

Він наголосив, що нині головне завдання – це налагодити вивезення твердих побутових відходів на території Львівської області. Сокальщина у цьому питанні пасе задніх. Лише маленька частина сільських рад, бажають вивозити сміття зі своїх населених пунктів та територій. Інші, а це 14 сільських рад, чомусь не надали відповіді, і не пояснили чому відмовляються брати участь у конкурсі. Є низка сільських рад, які надіслали своє рішення, що не будуть проводити конкурси. І це дивує, бо вивезення побутових відходів є однією з найактуальніших проблем в області. В. Харчук звернув увагу на те, що кожен населений пункт повинен мати схему санітарної очистки та схему вивозу твердих побутових відходів. 

Свої думки та пропозиції з цього питання висловили Великомостівський міський голова Ярослав Ройко, Тартаківський сільський – Степан Орловський, Сілецький – Ярослав Годісь, Тудорковицький – Іван Чернієвський. 

В. Харук відповів на запитання та наголосив, що вирішити питання з вивозом сміття можна лише комплексно у співпраці між обласною державною адміністрацією та обласною радою, Сокальськими райдержадміністрацією і районною радою, місцевими територіальними громадами та перевізником. Хто вивозитиме сміття, громада обиратиме на конкурсній основі, і матиме змогу вибрати того, який задовільнить її вимоги. Через що потрібно брати участь у таких конкурсах. 

Не менш актуальним було питання «Про мобілізацію надходжень до бюджету». Оскільки левову частку надходжень становить сплата за землю, першим надали слово в. о. начальнику відділу Держземагенства у Сокальському районі Сергію Бермесу. Він зупинився на сплаті земельного податку, зокрема, його ставці, закликав проводити роз’яснювальну роботу серед населення, щоб захистити власників паїв, які надають їх в оренду, вести роботу щодо наповнення бюджетів сільських рад, проводити інвентаризацію наявних земель, виставляти вільні ділянки на аукціон, пильнувати за сплатою орендної плати. 

Перший заступник начальника Сокальської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області Олег Сольвар зазначив, що використання землі є платним. І цей принцип потрібно застосовувати при їхній діяльності. Бо є випадки, коли громадяни використовують земельні ділянки, отримують ті чи інші прибутки, проте в місцеві бюджети не сплачують жодної гривні. За такі речі передбачена кримінальна відповідальність. Кожен керівник громади має володіти інформацією хто що робить на відповідній адміністративній території, та наголосив, що деякі недобросовісні користувачі земельних ділянок умисно не укладають договори оренди, бо ставка орендної плати є значною. Потрібно стимулювати їх, щоб вони укладали відповідні угоди, і відповідні суми поступали в бюджет. Доцільно звернути увагу на землі сільськогосподарського призначення.

О. Сольвар повідомив, що станом на 30 липня, районний бюджет виконано на 90 відсотків. Та є надія, що він буде виконаним, оскільки це попередні дані. Він також проаналізував надходження по акцизному податку в розрізі місцевих рад. І попередив, що працівники об’єднаної державної податкової інспекції будуть проводити аналіз суб’єктів господарської діяльності, які функціонують на території місцевих рад, та контролюватимуть їх, також відповів на запитання. 

Військовий комісар Сокальсько-Червоноградського об’єднаного районного військового комісаріату Микола Лисак поінформував про мобілізацію людських і транспортних ресурсів під час шостої черги мобілізації на території району. Він зауважив, що деякі сільські ради подають неправдиву інформації про перебування громадян, яким приносять повістки, хоча вони відповідають за оповіщення та доставку мобілізованих у військовий комісаріат. Прикро й те, що жодна сільська рада не подала список добровольців, які хочуть добровільно йти служити в зону АТО. Однак у районний військовий комісаріат прибуло 9 осіб, які написали заяви щодо призову їх на військову службу в добровільному порядку. М. Лисак просив організувати у сільських радах, Народних домах, навчальних закладах куточки, де б вивішували списки та фотографії громадян, які служать в зоні АТО, щоб віддати їм шану та честь. Ми маємо гордитися ними. 

Свої думки та пропозиції з цього питання висловили голова РДА Олег Кожушко та заступник голови районної ради Володимир Чуб. 

Начальник відділу містобудування та архітектури Сокальської райдержадміністрації Мирослава Баралус акцентувала увагу на виконанні наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 24.04.2015 р. №79 «Про затвердження Порядку прийняття в експлуатацію і проведення технічного обстеження індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків, господарських (присадибних) будівель і споруд, громадських будинків та будівель і споруд сільськогосподарського призначення I та II категорій складності, які збудовані без дозволу на виконання будівельних робіт», яка наголосила, що це стосується узаконення садибного житла, житлових, дачних будинків, господарських будівель, адміністративних будинків та будівель і споруд сільськогосподарського призначення І і ІІ категорії складності. Вона також розповіла про порядок подання необхідних документів.

Мирослава Баралус також поінформувала про Регіональну програму підтримки індивідуального житлового будівництва на селі «Власний дім», яка розроблена на 2013-2015 рр., затверджена відповідним рішенням Львівської обласної ради. Програма сприяє сільським мешканцям у вирішенні їх житлово-комунальних проблем, шляхом надання довгострокових кредитів на будівництво, реконструкцію, придбання житлових будинків і влаштування інженерних мереж теплогазоводоелектропостачання. Банк надаватиме селянам кредит на 20-30 років. Кредитна ставка складає три відсотки, а для багатодітних родин надаються безвідсоткові кредити. Інформація про програму буде розіслана усім місцевим радам, а також оприлюднена на офіційному вебсайті райдержадміністрації.

Начальник управління соціального захисту населення РДА Володимир Огінський подякував працівникам місцевого самоврядування за роботу щодо оформлення житлових субсидій та розповів про новий порядок отримання пільг з врахуванням доходів. Він попросив сільських голів допомогти літнім людям, які мешкають у селах, заповнювати декларації.

Начальник архівного відділу Сокальської райдержадміністрації Валентина Кінах нагадала, що 26 жовтня вибори до місцевих рад, тому потрібно впорядкувати документи, і передати до районного архіву, оскільки існують граничні терміни їх зберігання. Для органів місцевого самоврядування – п’ять років. Це значить, що місцеві ради можуть тримати документи п’ять років у своїх архівних підрозділах, користуватися ними, а після закінчення терміну зберігання повинні передати в обов’язковому порядку до районного архіву. Це – протоколи сесій, виконкомів, розпорядження голови, протоколи засідань комісій, плани і звіти про роботу сільської ради, особові справи звільнених працівників, нотаріальні дії, господарські книги. З бухгалтерії – бюджет, кошторис, штатний розписи, річний звіт, відомості або карточки чи особові рахунки нарахування заробітної плати, відомості про сплату єдиного соціального внеску і податку з доходів фізичних осіб. Вони складають національний архівний фонд і частина з них передається до районного архіву, а частина – залишається у місцевій раді. В. Кінах звернула увагу присутнім на певні моменти. І просила їх впорядкувати документи та передати до районного архіву. Частина сільських рад це вже зробила, інші – впорядковують документи, а деякі ще лише збираються це робити. Начальник архівного відділу просила їх не зволікати з цим. 

Керуючий справами Сокальської районної ради Любов Ребрина зупинилася на конфлікті інтересів у роботі посадових осіб органів місцевого самоврядування та розповіла як можна їх, на її думку, толерантно врегулювати. 

Підсумував нарадусемінар голів та секретарів місцевих рад заступник голови районної ради Володимир Чуб, який довів до відома присутніх ряд важливих питань. 

Любов ПУЗИЧ.

Фото автора.

 

 

About Адміністрація порталу

x

Check Also

Про бюджет Сокальського району на 2017 рік

ПРО РАЙОННИЙ БЮДЖЕТ СОКАЛЬСЬКОГО РАЙОНУ НА ...