Про освіту

На Сокальщині відбувся семінар вчителів індивідуального навчання з проблем дітей, які потребують корекції розумового та фізичного розвитку

Основне завдання школи – навчання і виховання дітей. Однак, не всім дітям навчання дається однаково. Деяким з них потрібне індивідуальне, оскільки цього вимагають особливості протікання їх пізнавальних процесів.

У Варязькій школі ІІІІ ступенів відбувся районний семінар вчителів індивідуального навчання з проблем дітей, які потребують корекції розумового та (або) фізичного розвитку. Семінар проходив під керівництвом завідувача Сокальської РПМПК Ганни Фенчин. В його роботі взяли участь практичний психолог Забузького округу Лариса Антощук, соціальний педагог округу Оксана Коткевич, логопед округу Наталія Томасевич та педагоги району, які працюють з дітьми цієї категорії.

Організація навчального процесу з такими дітьми принципово відрізняється від стандартної форми, оскільки навчальний матеріал подається за спеціальною програмою, що зумовлено особливістю протікання їх психічних та пізнавальних процесів. Зміст корекційнорозвивальної роботи реалізується через такі навчальні предмети та курси: «Розвиток мовлення», «Ритміка», «Лікувальна фізкультура» (для розумово відсталих дітей), «Корекція розвитку», «Розвиток мовлення», «Ритміка» (для дітей із затримкою психічного розвитку).

З початку навчального року адміністрація Варязької школи дуже серйозно підійшла до правильної організації навчання таких дітей. Видано наказ про затвердження навчального плану, складено розклад уроків з урахуванням пропозицій батьків учнів та вибору найоптимальнішого часу проведення уроків. Вчителі, які безпосередньо працюють з даними учнями, підвищують свій фаховий рівень, читають спеціальну літературу, адже тут особливо реалізується індивідуальний підхід до дитини. Налагоджена тісна співпраця з практичним психологом та соціальним педагогом, які дають корисні поради, спрямовані на якнайкращий розвиток пізнавальних здібностей. Разом з ними складено перелік спеціальних послуг, які позитивно впливають на розвиток уяви, мислення, уваги, пам’яті, сприймання. Велика увага приділяється роботі з інтеграції таких дітей в загальноосвітню школу та соціум. Вони із задоволенням беруть участь у виховних заходах, які проходять у школі.

В програмі семінару була «Слайдова презентація досвіду роботи вчителів». Учасники семінару мали можливість побачити відеофрагменти проведених раніше уроків (вчитель В. Слижук), безпосередньо побувати на інтегрованому уроці з розвитку мовлення та корекції розвитку (вчитель О. Мігус) та спостерігати за іграми з елементами тренінгу з учнями 3го класу (практичний психолог•Л. Антощук, соціальний педагог О. Коткевич). Аналізуючи відеозаписи уроків В. Слижук, учасники семінару позитивно оцінили корекційнорозвивальну роботу: розвиток мовлення, пізнавальних процесів, формування читацьких навичок.

Урок «На балу у Попелюшки», який провела О. Мігус, був цікавим і різноманітним. З самого початку учень привітався з гостями в оригінальній формі, а далі була напружена робота: складання оголошення, складання собаки з геометричних фігур, заучування вірша напам’ять та запис його по пам’яті, словниковий диктант, опис вівчарки, повторення правил поведінки, і в результаті – принцеса з’явилася на уроці. Потрібно було бачити, яким щасливим був учень, коли танцював з Попелюшкою!.

Свою роботу учасники семінару продовжили, спостерігаючи за тренінговими заняттями практичного психолога та соціального педагога. Також Л. Антощук вручила вчителям буклет з описом практичних ігор та вправ, що допомагають розвивати пізнавальні процеси у дітей. Завершився семінар схвальним відгуком присутніх про роботу вчителів та адміністрації школи.

Людмила ЦЬОНА, заступник директора з навчально-виховної роботи Варязької школи.

Голос Сокальщини на GoogleNews