Листи до редакції

Як вибрати велосипед?

Кожного року, навесні, до мене звертається дуже багато людей за порадою стосовно купівлі велосипеду. Тому я вже давно думав про таку статейку, щоб просто кидати їм лінк а не розповідати про одне й те саме. Правда зразу попереджаю, що всі ці поради будуть базуватись лише на моєму досвіді, і досвіді моїх близьких, за якими мав змогу достатньо спостерігати. Відповідно ці поради можуть бути дуже суперечливими з різних точок зору. Також вони розраховані на тих хто про велосипеді нічого або майже нічого не знає, і відповідно ще велосипеду не має, і це буде перший велосипед. І не факт що мої поради підійдуть саме вам(дупу прикрив, відповідальність з себе зняв 🙂 ).

Я є цілком середньостатистичний офісний хробак, з середньостатистичним зростом, і вагою. Спортивні досягнення в мене теж на рівні середньостатистичної людини, тобто такий собі агент Сміт як і всі. На велосипеді я їздю як у подорожі так і по місту по справам, на роботу, і т.д. Також катаю на велосипеді доньку в дитячому кріслі. Такщо запрошую до читання.

Перед тим як приступити до обирання велосипеду потрібно задати собі як мінімум два питання:

– Для чого мені велосипед?

– Який бюджет на велосипед?

Маючи відповіді на ці питання можна сміло йти в магазин. Але я трохи розпишу по тих питаннях.

Отже “для чого вам велосипед”, це перше що я питаю людину. В 90% випадків відповідь приблизно “ну там на роботу їздити, часом можна по парку, в ліс, може разок в гори”, тобто людині потрібен вольцваген пасат в повній комплектації, з повним приводом, кліренсом в 40 см, двигуном в 5 літрів, з розходом 5 літрів на 100 км, і великим багажником для бульби. Це я до того що абсолютного універсалу немає, кожен велосипед є кращим для чогось, хоча є варіанти як все поєднати.

Варіанти буду описувати по ходу універсальності, від найменш універсального до найбільш. І так варіанти:

На роботу: це я б назвав одним з найпростіших варіантів. Оскільки, що таке на роботу? Це є переміщення власного тіла з точки А в точку Б. З цього випливає що вам підійде будь-який велосипед. Я особисто дійшов до висновку що велосипед для пересування містом, так званого комютінгу (commuting), має бути максимально дешевим, щоб меньше приваблювати злодіїв, і максимально простим (відсутність амортизаторів, дискових гальм, 100500 передач і т.д.), для того щоб він вимагав дуже мало уваги і догляду. Оскільки основна ваша мета їзда з пункту А в пункт Б, і думаю що вас не дуже пре після кожного такого пересування присвячувати час налаштуванню і чистці велосипеда. Грубо кажучи середньо статистична Україна цілком придатна. Ті хто скаже та ти шо здурів, а як же наші дороги, треба амортизатор, і передачі бо в нас горбів багато, нехай не будуть білими комірцями, а зганяють десь в село і трохи подивляться на тамтешніх бабусь, що вкручують на Україні як має бути. А згадайте своє дитинство, в когос тоді були велосипеди з передачами? І комусь було погано тоді? Мене особисто передачі нервують, коли їх багато треба думати на яку ж то перемкнутись, премкнувся, а нє залегка, давай вищу, а та заважка. А коли в тебе одна передача (ну або три) то ніц не тре думати, крутиш та й крутиш. А думаєш про високе. Власне в такому типі велосипеда дві характеристики, простота і дешевизна, дуже пов’язані.

Далі буде…

Голос Сокальщини на GoogleNews