З сесії райради

12 березня відбулася XXXVIII сесія VI скликання Сокальської районної ради

На її розгляд було винесено 34 питання. Депутати вшанували хвилиною мовчання пам’ять воїнів, котрі загинули під час проведення Антитерористичної операції на Сході України.

Обрано секретаріат, лічильну, редакційну комісії та затверджено порядок денний.
Першим розглянули питання щодо стану пасажирських перевезень в районі. Адже, як сказав голова районної ради Ігор Дацюк, ситуація напружена, надзвичайно складна. На сесію прибули громади сіл Варяжа, Перетік, Княжого, Тартакова… На даний час 90% внутрішньо-районних маршрутів обслуговує ПП «Автотранссервіс», є чимало нарікань на незадовільне обслуговування маршрутів цим підприємством. А ще ПП «Автотранссервіс» зняло частину рейсів, мотивуючи це подорожчання пального, швидкою зношуваністю автотранспортних засобів та недостатнім парком резервних машин. Це не дає змоги забезпечити якісно і повністю весь пасажиропотік та викликає нарікання як людей, так і керівників органів місцевого самоврядування. Така ситуація зумовлює різке зростання соціальної напруги в районі. 

Перед депутатами виступили мешканці деяких сіл району про незадовільне пасажирське перевезення. Ось що вони сказали.

Ярослава Гурська, депутат Скоморохівської сільської ради:

– Питання доріг було актуальним і за старої влади, і сьогодні. Ми неодноразово зверталися до колишньої влади: в райдержадміністрацію, в облдержадміністрацію щодо пільгових перевезень, на нас ніхто не зважав. Прийшла нова влада і у нас з’явилася надія: нарешті отримали нових керівників і будемо мати зміни. Перевізник, як і раніше, не виконує своїх обов’язків. Голова сільської ради подає списки, невже голові РДА тяжко їх погодити? Бо перевізник їздить як собі хоче. 

Пільгові перевезення взагалі окрема тема. Водій бере лише трьох осіб. В Перетоках сідає троє людей на останній зупинці, а далі – ні на інших, ні в Ромоші, Скоморохах ніхто не може скористатися пільговим проїздом. Чому завжди одна і та ж відповідь: немає грошей на пільгові перевезення. Зараз той перевізник знахабнів до крайнощів, ми залишилися без сполучення. Люди не мають чим добратися на роботу, учні Сокальського професійного ліцею не їздять на навчання. Коли ще автобус курсував, то мав такий графік, що їхав 5 хв. перед волинськими, 7.30 год. А люди, які працюють з 9 год. мусили в Сокалі годину ходити по морозі. Постійно ми чули: як ще хтось сяде у волинський автобус, то перестанемо їздити. Ось тепер уже два тижні ми без маршруток «Сокаль-Перетоки». Люди з роботи їдуть до Скоморох, а далі йдуть пішки в Перетоки, а це майже 78 кілометрів. Сьогодні, як почули, що люди прийдуть пікетувати, вранці дали малу маршрутку на Перетоки. 

А дорога до цього села найгірша, ями по коліна, хоча щороку влада звітує що виділено кошти на ремонт дороги «Червоноград-Перетоки». То де ж та дорога за стільки років? 

Олексій Сенчишин, депутат Варязької сільської ради:

– У нас перевізник зовсім не дотримується графіка, хоче їде – хоче ні. Мій однокласник дев’ять місяців був у зоні АТО, потрапив у полон, а тепер його сімдесятирічна мама пішки йде додому стільки кілометрів. Всі нас «годують» обіцянками, нащо ж ми обирали таку владу, яка не може навести порядку з перевізником, який «окупував» весь наш район? То назріває новий Майдан, бо так далі жити не можна.

Любов Карафа, секретар Княжівської сільської ради:

– Від Сокаля до Княжого – 30 кілометрів, перша маршрутка, яка їде до села – 13.30 год., друга – 18.30 год. Маршрутка залишається в селі, шофер в нас ночує, і зранку їде до Сокаля, автобус переповнений людьми, навіть не завжди в Шпиколосах всі сідають. Доки та влада не буде на нас реагувати?

Степан Орловський, Тартаківський сільський голова:

– Конкурси на перевезення зараз здійснює райдержадміністрація. Ніякого контролю за тими ж перевезеннями з її боку нема. З Тартакова (а це дев’ять кілометрів від Сокаля), добратися важче, як до Львова. Усі проїжджі автобуси їдуть переповнені, а окремого рейсу в село вже нема. Рейси «Сокаль-Копитів» і «СокальРоманівка» теж безконтрольні, люди виходять о 7.50 год. на зупинку (так має їхати маршрутка згідно з графіком), а вона може приїхати о 8.10 год., у кращому випадку, а може і о 9.20 год, а люди стоять і чекають коли ж вона приїде. Інші мусять добиратися машинами, беруть пасажирів, щоб дешевше купити пальне. 
Надія Білик, Волицький сільський голова:

– «Автолайн» є нашим перевізником, і проблема незадовільних перевезень виникла не нині, коли дизпаливо по 25 гривень, а ще в 2010 році, коли я була обрана на посаду сільського голови. Відстань від Сокаля до Волиці на папері була більшою, ніж відстань з Волиці до Червонограда. А було так тому, щоб людям дорожче оплачувати за проїзд. Як почала з’ясовувати, то мені сказали: так має бути. Перший рейс зі села нам зняли уже два роки тому. Люди за свої кошти, за сприянням «Сотеко» та «Білого Стоку» ремонтують дороги, а нам перевізники кажуть: у вас погана дорога. Та якщо вже до нас погана, то де ж тоді добра? 4 березня ми написали звернення голові РДА Олегу Кожушку, я та ще сімнадцять мешканців села приїхали і вручили це колективне звернення, але відповіді так і не отримали. Ми, як риба об лід, «б’ємося» за ті перевезення з року в рік. Також є проблеми і з перевізником «Автотранссервіс», який їздить по маршруту «Сокаль-Зубків». Треба дослухатися до людей, а не робити рейси, як самі хочуть. 
Слово мали і депутати районної ради.

Ярослав Гаврилів: «Зараз перевезення найгостріша проблема за усі роки, скільки я пам’ятаю. Два села – Варяж і Лубнівку – кинули напризволяще, люди відрізані від цивілізації. Перевізник нам каже, що нема людей. Я відповім: з Варяжа і Лубнівки автобус їде повний, якщо в Бояничах люди ще сядуть, то добре, а в Опільському рідко коли зупинявся. Просили відкорегувати рейси для того, щоб вчителі на уроки і з уроків могли доїжджати, бо батькам тоді треба в 7 год. їхати у Варяж і до 9 год. чекати на уроки. А в декого малі діти, то як вести дитину в садочок в 7 год.? А назад зі школи вчителі їдуть в 17.30 год., бо мають уроки до 14 15 год., а маршрутки потім вже нема. Треба було скоригувати рейси хоча б десять хвилин, щоб вчителі після уроків могли добратися, але перевізник ніяк не йде назустріч, то нащо ж нам такий перевізник? Розриваймо з ним контракт, бо ми більше терпіти не будемо. Дайте людям нормально їздити на роботу і з роботи».

Ігор Хом’як: «Хочу сказати: ніхто вам не зробить доброго діла, поки ви не зробите його самі собі. Коли на Равщину не їздила маршрутка, ми прийшли з людьми до тодішнього голови РДА Миколи Мисака і сказали: даємо десять днів щоб до нас їздила маршрутка, будьякого перевізника, тільки не Кінаха. Тепер у нас перевізник Оксана Кіт, їздять маршрутки справно, ми задоволені. От і ви, шановні люди, прийдіть, перекрийте траси, наженіть того перевізника, бо допоки він буде мати укладений договір, доти в нас не буде ні в одному селі доброго перевезення».
Роман Запісоцький: «Колись була маршрутка «Волсвин-Соснівка», уже півтори роки її нема. Є також маршрут «СокальВолсвин», який зовсім не їздить, то для чого він на папері? Рейс «Червоноград-Волсвин» курсує не завжди згідно з графіком, зменшили кількість рейсів, ми вже довго боремося, щоб їх повернули, але віз і нині там. Що ж це таке: одна фірма окупувала весь район. На сесії Волсвинської сільської ради прийняли рішення: вимагаємо розірвати угоду з чинним перевізником, але до нас ніхто не дослухався. Закликаю і владу, і депутатів розірвати ці угоди і, нарешті, привести до ладу пасажирські перевезення». 

Василь Панченко: «Їду в автобусі, а там пише: в суботу не буде, в неділю – не буде, в понеділок – 8 березня, а в вівторок – як вдасться, тому, думаю, надіятися на одного перевізника не можна. Я пропоную зробити таке звернення: держава повина брати частину перевезень на себе, а не віддавати все в приватні руки». 
Михайло Веклин: «Є різні маршрути, одні, можливо, трошки збиткові, але ж туди теж треба їздити, інші – рентабельні на 150%. Ось, наприклад, на Червоноград зі Сокаля їздить, мабуть, забагато автобусів, краще б їх скерували в села. Створіть комісію при районній раді, вивчіть питання перевезень, щоб нами не тільки голова адміністрації чи його заступник керували. Включіть в ту комісію депутатів, простих людей, голів сільських рад і детально проаналізуйте те питання». 
Анатолій Василишин, заступник голови райдержадміністрації: «Я, насамперед, вибачаюся перед людьми за ту ситуацію, яка склалася з перевезеннями в районі. Я не є перевізником з 2012 року. Потрібно потерпіти декілька днів, ситуація покращиться».

Але, на жаль, люди зі сіл, почали справедливо запитувати: «Скільки можна терпіти?», «Не можемо доїхати в лікарню до хворих», «Нехай водії видають квитки».

Свої думки висловили також Наталія Карташова, Катерина Захаревич, Ігор Дацюк, Марія Поліщук, Ігор Плечінь, Василь Береза, Лариса Фарин, Микола Пасько, Роман Монастирський, Володимир Чуб, Варязький сільський голова Юрій Городько…
Справедливо зауважив Микола Пасько: «Не важливо, що буде написано у нашому рішенні, тут важливо інше – щоб влада зрозуміла, що люди зроблять наступний крок – їх винесуть з кабінетів. Я згадую кількарічну ситуацію, був перевізник «Фіакр-Львів», який теж одного дня відмовився їздити. Тодішній голова РДА і його заступник мусили екстренно шукати альтернативу, і вони таки не допустили до того, що сталося сьогодні. В мене є пропозиція: треба починати з прокуратури, щоб перевірили, чому перевізник не дотримується законодавства. Якщо прокуратура терміново не відреагує і не наведе порядок, то ми нічого невдіємо тою комісією. Дописати в рішенні: звернутися до правоохоронних органів – притягнути до відповідальності за порушення умов перевезення винних осіб. Провести розслідування посадових осіб Сокальскої райдержадміністрації, які допустили таку ситуацію. 

Заслухавши представників громад та обговоривши дане питання, депутати прийняли рішення створити комісію для вивчення даного питання та прийняли звернення до голови Львівської облдержадміністрації та Сокальської райдержадміністрації щодо незадовільної якості пасажирських перевезень в районі (зачитав Володимир Чуб).

Далі депутати затвердили: звіти розпорядників коштів про виконання загальнорайонних програм за 2014 рік, крім звіту по Програмі підтримки творчої діяльності мистецьких колективів району (доповідали Володимир Огінський, Ігор Шайнога, Володимир Чуб, Мирослава Баралус, Мирослава Михайлюк, Світлана Гойдало, Галина Леонова, Анатолій Василишин, Андрій Мандрик); розпорядження голови Сокальської райдержадміністрації; звіт про виконання районного бюджету Сокальського району за 2014 рік (начальник фінансового управління РДА Галина Леонова); Програму розроблення Схеми планування території Сокальського району на 2015 рік (Мирослава Баралус); Програму підтримки творчої діяльності мистецьких колективів Сокальського району у 2015 році; Програму по збереженню об’єктів культурної спадщини Сокальського району на 2015 рік (Мирослава Михайлюк); Програму захисту сільськогосподарських угідь від повторного заболочення та населених пунктів від підтоплення на 2015 рік (Ігор Шайнога); Програму підтримки розвитку пріоритетних та наймасовіших видів спорту (волейбол, футбол) в Сокальському районі на 2015 рік (Андрій Мандрик); Програму підтримки культурно-просвітницьких та інформаційно-презентаційних заходів на 2015 рік (Світлана Гойдало); Програму підтримки роти охорони при Сокальсько-Червоноградському об'єднаному районному військовому комісаріаті та загонів оборони на 2015 рік (Віктор Михайлов); Програму «Дороги Сокальщини на 20152017 роки» (Віктор Короза); Цільову програму ведення містобудівного кадастру у Сокальському районі на 2015 рік (Мирослава Баралус); Цільову соціальну програму розвитку цивільного захисту Сокальського району на 20152017 роки та прогноз до 2018 року (Олег Тимчак); Регіональну програму розвитку водного господарства та екологічного оздоровлення басейнів річок на період до 2021 року у Сокальському районі (Василь Новосад); Програму профілактики злочинності серед неповнолітніх в Сокальському районі на 2015 рік (Володимир Спічак).

Питання «Про внесення змін до показників районного бюджету Сокальського району на 2015 рік» доповіла начальник фінансового управління РДА Галина Леонова. Депутати з поправками в цілому проголосували за це рішення.
Сесія заслухала звіт голови районної ради про роботу за 2014 рік. Ігор Дацюк тезисно зупинився на діяльності районної ради, адже доповідь заздалегідь була оприлюднена на сайті районної ради. Він також подякував депутатам та представникам органів місцевого самоврядування, які пішли добровольцями в зону АТО: Євгену Марфюку, Тарасові Личку, Сергію Касяну, Вадиму Кондратюку, Михайлові Осміловському та багатьом іншим. І. Дацюк наголосив на об’єктивних і суб’єктивних чинниках стану доріг, торкнувся конституціних змін в державі (добровільного об’єднання територіальних громад) та ін. Звіт депутати затвердили, а роботу голови районної ради визнали задовільною.

Наступне питання – «Про припинення дії пункту 3 рішення Сокальської районної ради №474 від 2 грудня 2013 р. «Про суспільнополітичну ситуацію в Україні» (про створення і роботу Штабу національного спротиву) – не набрало необхідної кількості голосів. Його доповів голова районної ради Ігор Дацюк. Депутати настояли, щоб Штаб національного спротиву в районі продовжував діяти, адже війна не закінчилася.

На цьому перше пленарне засідання завершило свою роботу. Сьогодні, 19 березня, – сесія районної ради продовжиться.

Василь СОРОЧУК.

Фото автора.

 

Голос Сокальщини на GoogleNews