З сесії райради

Про об’єднання територіальних громад, конкурс мікропроектів, підтримку вьйськовим

2 червня на сесії Львівської обласної ради обговорено проект Перспективного плану об’єднання територіальних громад області.

У переліку реформ, які чекає суспільство, децентралізація займає одне з чільних місць. Люди небезпідставно вважають, що на місцях громади зможуть більш ефективно використовувати кошти, адже з Києва навряд чи краще видно, яку вулицю в селі потрібно ремонтувати, чи скільки вікон замінити в садочку і так далі.

Перспективний план є початком роботи, далі – зміни до Конституції України, приведення у відповідність до Основного Закону інших законів та підзаконних актів, освітня та медична реформи, зміни до Закону України «Про місцеве самоврядування», у Податковий та Бюджетний кодекси.

Тому вкрай важливо, щоб цей перший крок щодо розробки Перспективного плану було зроблено якісно, погоджено з усіма учасниками. Важливо пам’ятати, що добровільне об’єднання територіальних громад проводитиметься на роки, й допущені помилки виправити буде дуже складно. Також варто знати, що цю адмінреформу проводять не для керівництва ЛОДА, чи райдержадміністрації, не для МВФ, а для людей, для того щоб території розвивались, і жити на них було комфортно. 

Тому хочу наголосити про ті проблеми, які виникли в процесі затвердження планів.

Нерівномірний розподіл – Жовква і Яворів, по території та населенню подібні райони, однак 7 і 13 громад, різниця у два рази. Пустомити і Миколаїв, різниця по населенню 10% та кількість громад 12 і 4 відповідно; різниця у 3 рази. Чому такі відмінності? Чи прораховані фінансові можливості дрібних громад? Чи врахували автори Перспективного плану можливість диверсифікації податкових надходжень майбутніх громад? Адже мала громада з одним бюджето-утворюючим підприємством має великі ризики у випадку його закриття, і значно в кращому становищі є громади, які мають великі земельні ресурси, та ін.

Створення штучних громад під певну політичну доцільність. Хочу процитувати Анатолія Ткачука: «На жаль, Латвія показала, що таке політична доцільність, коли депутати між собою наторгувалися, наробили маленьких додаткових країв (адмінодиниця в Латвії), а тепер всі чухають потилиці, що з ними робити». У нас в деяких районах спостерігається подібна ситуація – громади створюються під певну особу. 

Проблема міст обласного значення. Коли відбувається об’єднання сіл довкола невеликого міста чи районного центру – це рівноважні величини. У таких громадах не буде переважати фактор міста і розвиток буде рівний. Іншим чином виглядає приєднання до міста із населенням понад 50 тисяч чоловік. У такому формуванні села виглядають «бідними родичами». 

Візьмемо процес формування перспективних планів на прикладі Сокальського району. Дуже хаотична робота. Громади не отримали візуально матеріалу, розрахунків по майбутніх доходах та видатках, функціях майбутніх громад, вимог до центру територіальної громади. Така неорганізована робота утвердила людей в думці, що у них забирають сільську раду, а разом з нею Народний дім, школу, дитячий садок. У більшості випадків не враховувались думки громад, обговорення перетворювалось у процес взаємних звинувачень.

Мені надходить багато листів від місцевих громад, які не погоджуються з наявним перспективним планом. І це аргументовано, з проведеними розрахунками.
Відповідно під час тривалих дискусій було акцентовано увагу на тому, що консультації з громадськістю щодо проектів перспективних планів об’єднання територіальних громад проведені не якісно, неналежним чином оформлені протоколи, не враховано і не почуто думки громад. Про це свідчать численні звернення, листи, клопотання ОМС депутатам Львівської обласної ради, керівництву облдержадміністрації.

Після наради керівників фракцій з головами облради та ЛОДА, депутати обласної ради прийняли таке рішення щодо вищезгаданого питання: інформацію щодо проекту перспективного плану об’єднання територіальних громад Львівщини взяти до відома; запропонований ЛОДА план об’єднання громад скерувати на розгляд, обговорення та доопрацювання у територіальні громади, в яких провести громадські слухання запропонованого плану та подати протоколи обговорень до 12 червня у Львівську ОДА. Погодити проект перспективного плану об’єднання територіальних громад Львівщини 16 червня поточного року на сесії обласної ради.

Розглянули й питання підтримки військової частини м. Великі Мости. У зв’язку з формуванням нового підрозділу – бойової прикордонної комендатури швидкого реагування – з обласного бюджету надано їй фінансову підтримку в сумі 1133600,00 грн. (для в/ч №2418 м. Великі Мости), так як такий підрозділ буде розгорнуто на базі Кінологічного навчального центру ДПСУ. А створюється він для виконання бойових завдань в зоні АТО на сході країни, чисельність якого складатиме більше 500 чоловік. Тому внесено зміни до рішення обласної ради від 17.02.2015 р. №1306 «Про затвердження Програми сприяння матеріально-технічному забезпеченню окремих військових формувань, дислокованих на території Львівської області, на 2015 рік». Відповідно і передбачено кошти: 733600,00 грн. на капітальний ремонт будівлі казарми та 400 тис. грн. – на будівництво котельні.

Завдяки активності освітян та громад, Сокальщина отримає понад 1,6 мільйона з обласного бюджету на реалізацію мікропроектів.

Комісія з питань бюджету підтримала ініціативу громад та прийняла рішення виділити додаткових 6,9 млн. грн. до Програми конкурсу мікропроектів, що дало можливість профінансувати 301 проект. Це питання було винесено на сесію Львівської обласної ради, яка відбулася 28 квітня 2015 року, та підтримане одноголосно усіма депутатами.

На сесії облради збільшено видатки на фінансування Програми проведення обласного конкурсу мікропроктів місцевого розвитку на 2015 рік у сумі 6, 9 млн. грн. за рахунок відповідного зменшення обсягів видатків резервного фонду обласного бюджету.

Приємно, що освітяни були активними в написанні та підготовці проектів і цього року, за що дякуємо усім небайдужим, хто долучився до цієї праці. А також приємно що громади сіл Тартаків, Ванів, Двірці отримають додаткові кошти на завершення проектів.

Дякую усім за співпрацю та наполегливість, особливо ОМС, районній раді, приватним підприємцям, які повинні допомогти із співфінансуванням.

Перелік освітянських проектів, які буде профінансовано у 2015 році з обласного бюджету.

Ремонт даху Борівського НВК «ЗШ І ступеня – дитячий садок» – 75 тис. грн.; капітальний ремонт даху Переспівської ЗШ І-ІІ ст. – 75 тис. грн.; ремонт дошкільної дитячої установи с. Тартаків – 75 тис. грн.; ремонт котельні у Белзькій загальноосвітній школі І-ІІІ ст. – 75 тис, грн.

Впровадження енергозберігаючих заходів:  у Дібровській загальноосвітній школі І-ІІ ст. – 38600,40 тис. грн.; у Домашівській ЗШ І-ІІ ст. – 75 тис. грн.; у Варязькій ЗШ І-ІІІ ст.  49,77 тис. грн.; у Великомостівському НВК «ЗШ І-ІІІ ст. – ліцей» – 44 тис. грн.; у Сокальській МАН – 20,817 тис. грн.; у Стенятинській ЗШ І-ІІІ ст. – 35 тис. грн.; у Телязькій ЗШ І-ІІ ст. – 27,500 тис. грн.; у Волицькій ЗШ І-ІІІ ст. – 38 тис. грн.; у Двірцівському НВК «ЗШ І-ІІІ ст. – дитячий садок» – 49,076 тис. грн.; у Сокальській гімназії ім. Олега Романіва – 46,8 тис. грн.; у Княжівській ЗШ І-ІІ ст. – 45,9 тис. грн.; в Ульвівському НВК «ЗШ І-ІІ ст. – дитячий садок» – 39,5 тис. грн.; у Стремінецькому НВК «ЗШ І ст. – дитячий садок» – 39,944 тис. грн.; у Боб’ятинському НВК «ЗШ І-ІІ ст. – дитячий садок» – 39,9 тис. грн.; в Ільковицькому НВК «ЗШ І-ІІІ ст. – дитячий садок» – 39 тис. грн.; у Жужелянській ЗШ І ст. – 15 тис. грн.; у Суховолівській ЗШ І ст. – 34,718 тис. грн.; у Стаївській ЗШ І-ІІ ст. ім. Осипа Лещука – 38 тис. грн.; у Сокальському НВК «ЗШ І-ІІІ ст. №2 – ліцей» – 45 тис. грн.; у Борятинському НВК «ЗШ І-ІІ ст. – дитячий садок» – 12 тис. грн.; у Хлівчанській ЗШ І-ІІІ ст. – 49 тис. грн.; у Куличківському НВК «ЗШ І-ІІ ст. – дитячий садок» – 32,632 тис. грн.; у Низівській ЗШ І-ІІ ст. – 19,985 тис. грн.; у Поторицькій ЗШ І-ІІІ ст. – 40 тис. грн.; у Матівській ЗШ І-ІІ ст. – 45 тис, грн.; у Стенятинській ЗШ І-ІІІ ст. – 40 тис. грн.; у Межирічанському НВК «ЗШ І-ІІ ст. – дитячий садок» – 42,252 тис. грн.; у Тудорковицькій ЗШ І-ІІ ст. – 32 тис. грн.; у Бутинському НВК «ЗШ І-ІІІ ст. – дитячий садок» – 49,9 тис. грн.; у Лучицькому НВК «ЗШ І-ІІІ ст. – дитячий садок» – 40 тис. грн.

Громади

Відновлення вуличного освітлення в с. Ванів – 75 тис. грн.; реконструкція вуличного освітлення по вул. І. Франка та вул. Стуса в с. Тартаків – 50 тис. грн.; впровадження енергозберігаючих технологій в Тартаківській сільській лікарській амбулаторії – 50 тис. грн; капітальний ремонт приміщення Народного дому с. Двірці – 75 тис. грн.

Відбувся ще один етап конкурсу мікропроектів в рамках Програми розвитку освіти. Відібрано такі освітянські проекти зі Сокальського району:

Створення НВК (школа-сад) та відкриття дошкільної групи у Тудорковицькій ЗОШ І-ІІ ступенів (ремонт приміщень школи під дошкільну групу) – 90 тис. грн.; відкриття другої дошкільної групи при Бутинському НВК «ЗШ І-ІІІ ст. – дитячий садок» – 99450 грн.; створення групи коротко-тривалого перебування у Опільському НВК «ЗШ І ст. – дитячий садок» – 235706 грн.

Перелік мікропроектів на створення якісного навчального середовища. Освітні округи. І черга.

Облаштування центру військово-патріотичного виховання у Сокальському НВК «ЗШ І-III ст. №4 – ліцей» – 50 тис. грн.

Ганна КОСТЮК, депутат Львівської обласної ради.

 

 

Голос Сокальщини на GoogleNews