Влада працює

Дороги наші – сокальські – вкрай погані!

Ремонт доріг. Це питання особливо гостро стоїть зараз, коли з полів везуть зерно нового врожаю, а на підході  цукрові буряки. Відкриваючи нараду, присвячену цьому важливому питанню, голова райдержадміністрації Микола Мисак підкреслив, що коштів на ремонт доріг держава виділяє мало (в основному нині вони йдуть на підготовку до Євро-2012, в т. ч. і на ремонт доріг). Тому спільними силами потрібно вирішувати це питання: територіальним громадам, тим, хто орендує землі на Сокальщині, веде на них господарську діяльність. Рятуватися потрібно разом: щось надійде з області, щось  з районного бюджету, щось  з сільських рад, щось  від суб’єктів господарської діяльності або, простіше кажучи, цукрових заводів, приватних підприємств… І ще він попросив керівників підприємств, голів сільрад не давати пустопорожніх обіцянок, а лише максимально реальні, які будуть втілені у життя.

Як відзначив перший заступник голови РДА Володимир Катерина, 90 відсотків перевезень здійснюють дорогами державної власності. На їх ремонт виділили трохи більше двох мільйонів гривень. Це  мізер, тож потрібно думати як вийти із становища. Головний інженер "Райавтодору" Анатолій Білецький ще раз нагадав, що на ремонт дороги Червоноград-Перетоки виділили 130 тисяч гривень. Зрозуміло, що їх не вистачить навіть на ямковий ремонт двох відтинків: у селі Поториця та від колишнього заводу хімічного волокна до села Скоморохи. Ще менші суми  90 і 70 тисяч гривень  виділили на ремонт доріг Тартаків-Шарпанці та Княже. На ці гроші ями можна лише засипати щебенем, про асфальт, як і про додаткове фінансування, не йдеться зовсім. Тож потрібно виходити з того, що є. Як зазначив Володимир Катерина, "Райавтодор" не має ані коштів, ані матеріалів, не може самостійно вирішити навіть найдрібнішого питання як от скосити бур’яни вздовж доріг (їм, зокрема, закидали, що вздовж дороги Забужжя-Бояничі бур’яни вже вище людського зросту).

Представник ПП "Західний Буг" Юрій Одноріг підкреслив, що підприємство возить багато вантажів по Сокальщині, в т.  ч. і цукрові буряки. Тож сокальські відділи накопичують шахтну породу, щоб "підлатати" найбільш понищені відтинки доріг. Основні напрямки  це Ковель-Червоноград, Бояничі- Варяж. Великі проблеми з дорогою у Княже, тож вже купили грейдер, щоб зробити проїзд з Княжого на Торки, обминаючи центральну дорогу, і другий напрямок  на Горохів, бо через Тартаків автомобілі роблять зайві кілометри. Княжівський сільський голова Галина Левусь висловила сумнів: мовляв, відремонтувати дорогу обіцяли вже давно, а й нині нею неможливо проїхати. Претензії до приватних підприємств мали й інші сільські голови – Тартаківський, Савчинський, Опільський, Мурованський, а також голова Жвирківської селищної ради та заступник Сокальського міського голови. Вони, зокрема, відзначали, що, господарюючи на їхніх землях, цукрові заводи, приватні підприємства повинні допомагати вирішувати соціальні проблеми. Багато претензій мають вони до ПП "Броди-Агро", але їхнього представника на нараді, на жаль, не було. Представники цукрових заводів обіцяли підлатати дорогу, а керівник Сокальського відділення ТзОВ "Лендком UA" Андрій Великий  передати прохання керівнику підприємства. З представниками інших підприємств вирішили всетаки зустрітися і висловити наболіле.

В роботі наради взяли участь заступник голови райдержадміністрації Ігор Махашілов, начальник управління агропромислового розвитку РДА Ігор Шайнога та інші.

 … Дороги наші вкрай погані і часто перевізники відмовляються возити ними сільськогосподарську продукцію. І може статися так, що з деяких полів не буде як вивезти солодкі корені. Це розуміють і представники влади, і представники цукрових заводів. Тож зійшлися на тому, що необхідно об’єднати зусилля всіх і поремонтувати дороги.

Валентина БЛУДОВА.

Голос Сокальщини на GoogleNews