Home / Влада працює / Дороги на Сокальщині визнані небезпечними для руху транспорту

Дороги на Сокальщині визнані небезпечними для руху транспорту

Із приходом весни водії знову зіткнулися із проблемами на дорогах  ямами та вибоїнами. І це при тому, що дорожні служби роблять косметичний ремонт щороку. Та попри їх зусилля стан доріг на Сокальщині просто жахливий. І у цьому наприкінці лютого переконалися депутати Львівської обласної та районних рад від Всеукраїнського об’єднання "Свобода", які упродовж двох тижнів проводили обстеження стану автомобільних доріг. Депутати-свободівці намагалися залучати до обстеження представників місцевих органів влади та філій "Райавтодорів", однак не завжди це вдавалося. Адже засвідчити в документі незадовільний стан прибирання доріг для влади означає розписатися у власній неспроможності.

Так, за результатами обстеження депутати склали кілька сотень актів, що засвідчують незадовільний стан забезпечення автодоріг Львівщини, в тому числі й Сокальського району. Зокрема, автодороги у деяких районах Львівщини, в тому числі й на Сокальщині, визнані небезпечними для руху транспорту. Натомість задовільний стан доріг виявлено лише у поодиноких населених пунктах області, зокрема, в деяких районних центрах. Аби не бути голослівним, проаналізую результати моніторингу доріг Сокальщини. 16 лютого комісія провела обстеження автомобільних доріг на таких ділянках дороги: Шарпанці-Тартаків, Броди-Червоноград, Червоноград-Перетоки, Ульвівок-Забужжя, Сокаль-Бояничі, Ковель-Володимир-Волинський-Червоноград. Комісія виявила вибоїни понад 5 см, наявність чагарників та завищені узбіччя, замулені кювети, відсутність від 20 до 40 відсотків асфальтного покриття.

Такі ж невтішні результати моніторингу отримала комісія й під час обстеження відрізків доріг Спасів-Княже, Лещатів-Лучиці, Рава-Руська-Гайок, Ільковичі-Перетоки, Скоморохи-Роятин. Висновок комісії: існує загроза зупинки автотранспорту.

Не пройшло й місяця, і на відтинку дороги Стенятин – Роятин та Сокаль – Равщина рух автобусів та "Школярика" зупинений, жителі сіл мусять виходити, щоб дістатися на роботу, до Стенятина та до траси Сокаль  Тартаків відповідно. Потребує уваги й дорога на Лучиці, де місцями вибилися ями понад 5 см. Подекуди ні пройти, ні проїхати. А це віддалене село Сокальського району. Торік взимку воно було просто відрізане від Сокаля, і щоб дістатися до райцентру люди їхали через сусідню область.

В цей же час, разом із депутатами обласної ради, побував у багатьох районах Львівщини. І як не прикро, ні у Золочівському, ні у Бродівському, ні у Жовківському ми не бачили у селах таких знищених доріг як у нас. Практично у Сокальському районі більша частина сільських доріг нині потребує ремонту. А це свідчить, що районна автодорожна служба не виконує своїх обов’язків як слід.

За інформацією, яка надійшла до комісії з питань контролю за ефективністю виконання державних і обласних програм та рішень ради:  за останні 15-20 років капітальний ремонт автомобільних доріг місцевого значення не здійснювався, а постійно проводився ямковий ремонт, який привів до того, що проїзна частина доріг обласного та комунального значення знаходиться у такому стані, що практично унеможливлює рух легкових автомобілів; за неналежне утримання вуличношляхової мережі області до адміністративної відповідальності притягнуто 142 посадових осіб дорожніх та комунальних організацій; у 2010 році було проведено ревізію господарської діяльності Служби автомобільних доріг у Львівській області та встановлено фінансових порушень в частині вартості будівельних робіт на загальну суму  439,6 тис. грн.; досліджені питання застосування граничних цін на основні будівельні матеріали, встановлено перевищення цін, включених до актів виконаних робіт на суму 531,3 тис. грн.; при ревізії ДП "Львівський облавтодор" ВАТ ДАК "Автомобільні дороги України" встановлено фінансових порушень на суму 21 млн. 940 тис. 90 грн. та внаслідок неефективних дій підприємством понесені непродуктивні витрати  1549,1 тис. грн.; встановлено завищення вартості виконаних робіт ДП "Львівський облавтодор" і 20 структурними підрозділами на загальну суму 664,4 тис. грн. та недоотримання доходів  19 млн. 566 тис. грн. Матеріали ревізій передано до правоохоронних органів.

Окрім цього, як з’ясувалося, на ремонт комунальних доріг з обласного бюджету у 2009 році Сокальський район отримав 230 тисяч гривень на ремонт вулиці Шевченка у місті Сокалі. У 2010у на ремонт комунальних доріг надійшло 534080 гривень, за які зробили ремонт вулиць Шевченка та Польова у місті Белзі та капітальний ремонт площі Січових стрільців у Сокалі. Чомусь Сокальщина отримала значно менше, ніж інші райони Львівщини. Наприклад, Жовківський район у 2009-2010 роках отримав 3834 тисячі гривень на ремонт комунальних доріг. Старосамбірський район у 2009му році використав 2065 тисяч гривень, а у 2010у  700 тисяч грн. Чому ж виникла така диспропорція у розподілі коштів? Нині важко сказати. Вважаю, що місцеве керівництво просто недопрацювало у цьому питанні. Адже відомо, що під лежачий камінь вода не тече, або ж хто стукає, тому відкривають. До речі, у цьому році четверо депутатів обласної ради від Сокальщини разом з представниками місцевої влади склали список автомобільних доріг, які вкрай потрібно ремонтувати. Після обговорення вирішили подати 24 об’єкти на суму понад 7 млн. грн. та чомусь невдовзі замість них у обласну раду надійшло лише три об’єкти на суму понад 1 млн. грн. , причому без підписів двох депутатів від ВО "Свобода". Після розгляду питання нашою комісією, ми вирішили, все таки включити попередній перелік доріг в кількості 24 об’єктів на Сокальський район, де є підписи всіх 4 депутатів, однак Львівська ОДА до нас не прислухалась і подала на затвердження до Києва всього 10 об’єктів на суму понад 3 млн. грн. Для порівняння, знову ж на Жовківський район запропоновано понад 7 млн. грн., а на Старосамбірський район – понад 8 млн. грн. Невже у Сокальському районі, який є одним з найбільших на Львівщині, не потрібні кошти на ремонт доріг? Чи всі вони у доброму стані? Чому хтось знову намагається недофінансувати Сокальський район.

Андрій КІНАХ,
депутат обласної ради, секретар постійної депутатської комісії з питань промисловості, ЖКГ, транспорту та зв’язку Львівської обласної ради.

Загрузка...

About Адміністрація порталу

x

Check Also

Синютка дозволив на місцях розпочати опалювальний сезон на Львівщині

9 жовтня, голова Львівської обласної державної ...