Сонячні електростанції, з’явившись вперше на космічних апаратах, знайшли своє місце на дахах будинків, і за довгі роки застосування довели свою ефективність. Те відчуття комфорту, яке дарують нам наші улюблені електроприлади настільки нам дорого, що само собою виникає бажання взяти сонячну електростанцію з собою в дорогу, будь то піший похід, автомобільна поїздка або морську подорож.
Якщо ви йдете в похід, варто подбати про мініатюрною сонячною системою для заряду акумуляторів ліхтарів, засобів зв’язку і навігації (телефон, радіостанція, GPSнавігатор), інші прилади на природі Вам навряд чи знадобляться. Ви можете придбати рюкзак з вбудованими сонячними панелями або розкладне сонячне зарядний пристрій.
Якщо Ви подорожуєте на машині, будь то легковий автомобіль, фургон або автодом, у Вас є можливість взяти зсобою всі необхідні побутові електроприлади, крім, мабуть, пральної машини.
Як зробити сонячну батарею джерелом енергопостачання автобудинку?Для забезпечення надійного і безперебійного електропостачання Вашого транспортного засобу необхідно задіяти всі доступні джерела енергії. У цій статті ми розповімо як зробити сонячну батарею елементом резервного живлення Вашого будинки на колесах, тим самим забезпечивши необхідні споживачі поза кемпінгу і без підключення до мережі 220 Вольт.
Склад найпростішої системи енергопостачання «будинку на колесах» може виглядати наступним чином:
· Додатковий акумулятор для побутових потреб. Другий акумулятор дозволить розділити бортову мережу автомобіля і побутову мережу фургона (будинки на колесах, кемпера), таким чином, стартовий акумулятор автомобіля залишається постійно зарядженим. Необхідно забезпечити можливість заряду акумуляторів від бортової мережі автомобіля під час руху, для цього потрібно з’єднати основний і додатковий акумулятори між собою через комутуючі пристрій.
В якості комутатора можна використовувати:
– ручний перемикач для підключення до бортової мережі додаткового акумулятора під час руху;
– реле порога напруги для автоматичного відключення додаткового акумулятора при падінні напруги в бортовій мережі нижче 12,7 Вольт;
– реле включення фар для підключення додаткової батареї тільки, якщо двигун автомобіля запущений;
– спеціалізований пристрій для комутації додаткового акумулятора. Якщо ви використовуєте автоматичний комутатор, рекомендуємо передбачити байпас, тобто ручне з’єднання акумуляторів, ця функція може стати в нагоді, наприклад, для запуску двигуна в сильний мороз або для заряду основного акумулятора то сонячних батарей.
· Джерело безперебійного живлення. Зовнішню мережу доцільно підключити через ДБЖ, це дозволить Вам живити споживачів від зовнішньої мережі під час стоянки і зарядити додатковий акумулятор.
· Сонячні батареї.