Відповідно до нового адміністративно-територіального устрою на Львівщині утворили сім нових районів. Відповідні рішення Верховна Рада України прийняла ще влітку 2020 року. Разом зі скороченням кількості районів, має відбутись і скорочення кількості районних державних адміністрацій.
Відтак, Кабінет Міністрів України затвердив Порядок здійснення заходів щодо утворення та реорганізації районних державних адміністрацій, а також правонаступництва майна, прав та обов’язків райдержадміністрації, що припиняються. Цю постанову Кабінет Міністрів схвалив 16 грудня.
Також опубліковано текст Розпорядження №1635-р «Про реорганізацію та утворення районних державних адміністрацій».
Ці документи дозволяють привести систему районних державних адміністрацій у відповідність до нового адміністративно-територіального устрою країни. Досі порядок утворення та ліквідації районних державних адміністрацій не було визначено законодавством, а отже не було правових підстав для проведення їх реорганізації.
Передбачається, що на Львівщині 7 районних державних адміністрацій буде реорганізовано через приєднання до двох РДА в адміністративних центрах нових районів – Львівської та Червоноградської.
Загалом буде утворено такі райдержадміністрації: Львівська, Червоноградська, Яворівська, Самбірська, Дрогобицька, Золочівська, Стрийська.
Процес реорганізації РДА координуватиме обласна державна адміністрація. Вона утворює комісії з реорганізації та затверджує їх персональний склад.
Як наголосили у департаменті економічної політики Львівської ОДА облдержадміністрація лише координує процес, а вже комісії, зокрема, відповідатимуть за державну реєстрацію нових РДА та реорганізацію старих, інвентаризацію та передачу майна, складання та подання фінансової та бухгалтерської звітності, переведення працівників.
Облдержадміністрація визначає головою комісії з реорганізації голову новоутвореної райдержадміністрації або райдержадміністрації, що припиняється, або його заступника.
До складу комісії з реорганізації можуть входити працівники юридичної, кадрової, бухгалтерської служб райдержадміністрацій, що припиняються. За потреби до складу відповідної комісії можуть бути включені представники фінансово-економічних підрозділів облдержадміністрації, територіальних органів (підрозділів) зацікавлених центральних органів виконавчої влади за згодою відповідного керівника, а також у разі потреби інші посадові особи райдержадміністрації новоутвореного району, до якої переходять права та обов’язки райдержадміністрацій, що припиняються (її апарату та/або структурних підрозділів).
Комісія з реорганізації забезпечує:
1) здійснення державної реєстрації утворення райдержадміністрації новоутвореного району як юридичної особи публічного права;
2) здійснення державної реєстрації рішення про припинення юридичної особи публічного права в результаті реорганізації шляхом приєднання;
3) здійснення державної реєстрації змін до відомостей про юридичні особи публічного права — райдержадміністрації, до яких приєднуються райдержадміністрації, що припиняються, та їх структурні підрозділи із статусом юридичних осіб публічного права;
4) складення переліку підприємств, установ, організацій та майна, які належать до сфери управління райдержадміністрації, що припиняється;
5) складення переліку підприємств, установ та організацій, засновником яких є райдержадміністрація, що припиняється;
6) інвентаризацію активів та зобов’язань райдержадміністрації, що припиняється, або її структурних підрозділів із статусом юридичних осіб публічного права у порядку, передбаченому законодавством;
7) здійснення заходів, пов’язаних з: виявленням кредиторів та задоволенням відповідно до законодавства їх вимог, одержанням дебіторської заборгованості; списанням дебіторської заборгованості, строк позовної давності якої минув і яка є безнадійною до стягнення відповідно до законодавства; повним відображенням у передавальному акті майна, прав та обов’язків райдержадміністрацій, що припиняються, які переходять до правонаступників — утворених райдержадміністрацій на території новоутворених районів та райдержадміністрацій, які існують в адміністративних центрах новоутворених районів;
8) підготовку та подання на подальше затвердження передавальних актів райдержадміністрацій, що припиняються;
9) передачу активів та зобов’язань райдержадміністрацій, що припиняються, їх правонаступникам відповідно до затверджених передавальних актів;
10) складення та подання фінансової та бюджетної звітності райдержадміністраціями, що припиняються;
11) здійснення державної реєстрації припинення відповідних райдержадміністрацій;
12) знищення печаток та штампів припинених райдержадміністрацій;
13) організацію заходів, пов’язаних зі звільненням та переведенням працівників райдержадміністрацій, що припиняються;
14) вирішення інших питань відповідно до законодавства.
Комісія з реорганізації організовує свою діяльність у формі засідань. Рішення комісії з реорганізації оформляється протоколами. Комісія з реорганізації є правоможною у разі, коли на її засіданні присутні більш ніж половина її членів. Рішення комісії з реорганізації приймаються простою більшістю голосів від її складу.
У своїй діяльності новосформовані районні державні адміністрації керуватимуться чинним законом України «Про місцеві державні адміністрації». Голів новостворених райдержадміністрацій призначає Президент України за поданням Кабінету Міністрів України.
Також вчора Уряд оновив структуру місцевих державних адміністрацій. Відтепер обласні та районні державні адміністрації можуть формувати свої підрозділи за новою структурою. Відповідне рішення ухвалено під час засідання Кабінету Міністрів України за ініціативи Міністерства розвитку громад та територій України. Прийнята постанова необхідна для реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади.
«Оновлення структури місцевих державних адміністрацій – один з кроків, необхідних для втілення нових компетенцій органів місцевого самоврядування в межах децентралізації. Тож наразі завершуємо нормативне забезпечення формування новоутворених районів», – зазначив Міністр розвитку громад та територій України Олексій Чернишов.
Затверджена Постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 18.04.2012 № 606». А саме, змінені Рекомендаційні переліки структурних підрозділів місцевих державних адміністрацій.
Склад місцевої державної адміністрації формують її апарат та структурні підрозділи, які згруповано за двома напрямками: здійснення виконавчої влади і забезпечення взаємодії та здійснення окремих повноважень органів місцевого самоврядування. Також в МДА мають працювати Служба у справах дітей та архівний підрозділ.
Важлива зміна – до переліку включений підрозділ з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації, як продовження руху в напрямку цифрового суспільства.
Юлія Савостейко