Site icon Голос Сокальщини – новини Сокаля, Шептицького

Тренуємо пам’ять: як не забувати про важливе, але викидати з голови дурниці

Якщо вам знайома фраза: «Я знову забула!», то наша стаття саме для вас. Експерт з жіночого тайм-менеджменту, засновниця академії «У порядку» Анна Всіхсвятська розповість, як не забувати важливе: інформацію, дати, імена і завдання.

Помилка №1. У всьому покладатися на пам’ять

Якщо за великим супермаркету ходити без кошика чи візки, тижневий запас продуктів до каси точно не донести. Все знову і знову буде валитися з рук.

Наше життя — той ж супермаркет. І щоб взяти те, що треба і хочеться, потрібен кошик.

Такий кошик в тайм-менеджменті — це щоденний / щотижневий / щомісячний план.

Кращі програми для його складання — Doit.im і «Хаос-контроль» (перевірено тисячами моїх учениць). В чому фішка цих програм? Вони допомагають організувати сумбурні відомості з нашої голови в струнку систему. Для кожного запису є папка. Спочатку всі ідеї, справи, наміри і мрії вивантажуються в папку «Вхідні». Сюди потрапляють як великі бажання типу «будиночок в Альпах», так і дрібні побутові завдання: «купити колготки», «подзвонити няні», «забронювати столик»… Потім ми сортуємо ці записи по татусів «Сьогодні», «Завтра», «Наступний», «Коли-небудь», «Очікує відповіді». І стає чітко видно, за що взятися в першу чергу, що — у другу і третю. З чітким планом тобі по плечу набагато більше, тому що всі справи в надійному місці, а голова вільна для пошуку рішень і нових творчих ідей!

Помилка №2. Займатися тим, що не запалює

Задумайся, а точно ти забуваєш ВСЕ? Або про улюблену йогу не забула ні разу, а прохання родичів, доручення начальства системно вилітають у тебе з голови? Часто буває, що забудькуватість — це захисна функція психіки. Вона оберігає від даремних (з твоєю глибинної точки зору) справ. Щоб перестати забувати, потрібно наповнити життя сенсом і реалізовувати свої цінності в кожному виконуваному дії. Задай собі питання «Що для мене по‑справжньому важливо, що надає моєму житті сенс?», досліджуй себе і справжні бажання, наповнюй життя саме цим і чисти від всіх «винна/зобов’язана».

Те що нам цінно, потрібно і важливо, ніколи не залишиться на задвірках пам’яті.

Помилка №3. Нехтувати графіками, дедлайнами, масштабним плануванням

Коли в голові тьма-тьмуща задумів і планів, а реалізувати їх можна в будь-який час, навіщо складати якийсь графік і ставити дедлайни? А потім, щоб ці задуму не залишилися назавжди в хмарному царстві твоїх фантазій. Щоб ти не забула про них у метушні поточних завдань. Очікування відповідного моменту вбиває всі класні ідеї, проекти та починання. Ось прямо зараз склади хоча б приблизний план реалізації своїх ідей і познач крайній термін.

Помилка №4. Позбавляти уваги внутрішньої дитини

Коли графік щільно набитий складними завданнями і немає ніякої можливості хоч на секунду вийти з режиму бізнесвумен, наш внутрішній малюк б’є тривогу. Він вередує, саботує всі процеси, в тому числі не хоче нічого зятовувати.

Вихід такий — давати собі послаблення, балувати внутрішнє дитя. Є правило: чим більше робоче навантаження, тим більше радості і подяки заслуговує внутрішня дитина. Адже саме вона постачає тобі енергією і силами! Стандартно в нього потрібно інвестувати 10% ресурсів (часу і грошей).

Отже, щоденний план, робота з цінностями, масштабні планування і регулярна турбота про внутрішньому дитині гарантують тобі зацікавлена, сфокусоване та ЩАСЛИВИЙ стан, в якому нічого не забудеться!

Exit mobile version