Мотокрос чи спідвей? Який спорт кращий?
Справжні фани скажуть, що вони кращі кожен посвоєму. Головне тут – любити швидкість і зуміти підкорити нестримну силу мотоцикла. Але і цього не достатньо, щоб стати професійним гонщиком. Потрібні постійні тренування, терпіння і витримка. А для тренувань потрібні спеціально підготовані траси, тренернаставник і справний мотор на колесах.
Звук моторів, знайомий з дитинства
Червоноград і Сокаль знайомі зі спідвеєм не з телевізійних програм і глянцевих журналів. Ми знаємо про мотоспорт з дитинства. Перші команди по мотоспорту були ще у 50х роках. У Червонограді давно проходять змагання зі спідвею на мототреку ім. І. Марка. Декілька років тому його привели до порядку, поставили професійне освітлення і тепер часто проводять всеукраїнські та міжнародні зустрічі.
Клуб спідвею у Сокалі
Близько року тому на Сокальщині утворився клуб спідвею «Екстрим-R». Ініціаторами його створення є родина Романчуків: Олег Романчук з татом Євгеном та дідусем Михайлом. Сам Олег і ще дев`ять юних спортсменів тренуються в цьому клубі, який розташований на території колишнього хімзаводу. Любителі спідвею знають Олега Романчука дуже добре. Адже він у свої дванадцять уже є чемпіоном України по спідвею у класі 125 куб. см. Перші успіхи на мотоциклі показує і його молодший брат Юрій. А взагалі існують 4 класи мотоциклів для юнацьких змагань: 50 куб. см. – від 6 років, 65 куб. см. – від 9 років, 85 куб. см. – від 12 років і 125 куб. см. – від 15 років. У дорослих об`єм двигунів в проміжку 250-500 куб. см.
Професійний тренер – успішні учні
Сьогоднішнє покоління спідвеїстів тренує майстер спорту Анатолій Дудик, який тренується з 16 років і до цього часу. Серед його вихованців – віцечемпіон Європи зі спідвею, член збірної України Андрій Карпов. Він тренує також і Андрія Кобріна та Володимира Тейгела. Успішність спортсменів сокальського клубу спідвею показують їхні перемоги на змаганнях. Серед останніх перші місця у мотокросі Юрія Романчука та Михайла Пагутяка на кубку Шахтаря у Нововолинську. Чудові результати показують також і Олександр Кульчицький та Володимир Трач.
Мотоспорт – не дешеве задоволення
Ревіння моторів, болото зпід коліс, круті віражі та постійний викид адреналіну – це не просто захопливий видовищний спорт, але й великі витрати. Кожен зі спортсменів купує мотоцикл самостійно. А це від двох до семи тисяч доларів, в залежності від моделі та новизни. Кожного тренування на мотокросовій доріжці мотор споживає близько 5 літрів 95го бензину і 150 грамів спеціального зовсім не дешевого масла. Таким чином, один день підготовки до змагань обходиться у 5560 гривень.
Матимуть свою трасу
Клуб спідвею «ЕкстримR», за підтримки ТзОВ «Вемо», розпочав будівництво тренувальної траси мотокросу. Ця ініціатива потребує великих інвестицій та підтримки спонсорів. Все можливо, якщо за справу беруться професіонали, які люблять цей спорт та якщо знаходяться люди, готові підтримати важливу справу. Після завершення облаштування траси, її можна ліцензувати і отримати дозвіл на проведення офіційних змагань з мотокросу, як на всеукраїнському, так і на міжнародному рівнях.
Молодь розраховує на підтримку влади
Не секрет, що за останні десятиліття інтерес до спорту в дітей значно знизився. Для них більш цікавими є комп`ютерні ігри та інтернет. Проблема в тому, що через це знижується їх фізичний розвиток, гіршим стає здоров`я. Це приводить до деградації суспільства. Спорт завжди був запорукою здорової нації. На державному та місцевому рівнях ми повинні починати виправляти ситуацію негайно.
Мотоспорт завжди приваблював хлопчаків, які з дитинства спостерігали за змаганнями зі спідвею. Їх притягує швидкість, дух боротьби та можливість довести самому собі, чого ти вартий. Сьогодні у клубі спідвею «ЕкстримR» займаються лише 10 спортсменів, але подивитися на їх тренування приходять в декілька разів більше хлопчаків. Більшість з них не мають можливості самостійно придбати мотоцикл. В силах місцевої влади Сокальщини допомогти їм і спільними зусиллями з клубом виростити багато нових чемпіонів України. Те ж саме стосується і будівництва тренувальної траси, яка розташовується на орендованій землі. Якби гроші від оренди землі скерувати на розвиток мотоспорту, то ефект був би відчутний. І багато з тих юнаків, в чиїх очах застиг вогонь змагань, не проводили б свій час просто на вулиці, а змогли б реалізувати потенціал за кермом 125кубового!
Юрій КАМЕЛЬЧУК.