Наші інтервю

Iнтерв’ю з народним депутатом України Володимиром В’язівським

Володимир В’ЯЗІВСЬКИЙ: «МИ – ЗА УКРАЇНСЬКУ СПРАВУ»

Нещодавно гостем редакції часопису "Голос знад Бугу" був народний депутат України Володимир В`ЯЗІВСЬКИЙ, котрий поділився враженнями від зустрічі з новообраними головами районної та міської рад, а також зупинився на окремих актуальних проблемах, які стосуються нашого району і держави в цілому.

– Володимире Михайловичу, Ви зустрічалися з місцевою владою, про що йшла мова?

– Так, сьогодні (19 січня  авт.), мав можливість зустрітися з міським головою і поговорити безпосередньо про проблеми Сокаля. Приємно, що міський голова, враховуючи, що порівняно недавно обраний на цю посаду, доволі добре ознайомився з питаннями, які ставлять перед ним городяни. Є ряд проблем, у вирішенні яких потрібна допомога народного депутата. Насамперед, це стосується всіх без винятку міст і сіл Львівщини  це погані дороги. А в містах  ще й збільшення тарифів на комунальні послуги, особливо на тепло. У Сокалі теж картина не з найкращих, адже більша частина квартир багатоповерхівок вже мають індивідуальне опалення, і тепер увесь тягар видатків ліг на плечі людей, які отримують тепло централізовано. Напевне постане питання, як це було свого часу у Городку, де з місцевого і обласного бюджетів консолідовано були виділені кошти, що дало можливість людям, які залишились споживачами центральної мережі опалення, отримати кредит чи реструктуризувати кошти за проведення індивідуального. Звісна річ, буду говорити з колегами з фракції "Наша Україна" в Львівській обласній раді, щоб у таку програму переходу на індивідуальне опалення включити і місто Сокаль, документи з цього приводу готуються.

Стосовно підвищення тарифів на водопостачання, то ми теж про це розмовляли з міським головою. Створена робоча комісія, яка перевіряє діяльність МКП "Водоканал", щоб максимально вивчити складову тарифу, з’ясувати, що можна оптимізувати, від чого можна відмовитися. Є певні проблеми, які залишилися в спадщину Сокалю  це очисні споруди, які дуже громіздкі, потребують надзвичайно багато коштів на експлуатацію. І звісна річ, усе це відбивається на тарифі водопостачання і водовідведення. Над цим теж треба буде попрацювати.

Подивимось, до яких висновків прийде комісія. І потім вже сконсолідовано працюватимемо, не виключаю, що тут потрібна буде допомога і на рівні області. Знаю про невідповідність заробітної плати керівника МКП "Водоканал" і тарифів. Але вважаю, що в угоді, яку укладає міська рада з керівником комунального підприємства, має бути обумовлена заробітна плата. Це є гроші, які громадяни платять за послуги, і міська рада має впливати, щоб вони ефективно використовувалися і щоб керівник відповідав цій посаді.

Погоджуюсь, що і міністри, і народні депутати мають великі зарплати на фоні економічних проблем, кризи. Тож почнімо "підтягувати пояс" з того, у кого більше запасів. Подивіться, наприклад, заробітна плата міністра, народного депутата у сімвісім разів більша від мінімальної заробітної плати, пенсії пересічного українця. Я стверджую, що у мене висока заробітна плата і намагаюся допомогти людям зі свого депутатського фонду. Проте деякі мої колегидепутати взагалі вважають зарплатню кишеньковими грошима  просто, щоб на каву сходити. Бо не за справи громади, навіть не за зарплату вони йдуть у депутати, а задля недоторканості та близькості до влади. Не має так бути, щоб одні жирували, а стільки людей ледве зводили кінці з кінцями, і ще їм тарифи підвищували.

– Але найбільша проблема нашого району  це дороги…

– Якщо ми говоримо про дороги, то мусимо казати про дороги держави в цілому. Є специфіка доріг у Львівській області. Свого часу наша область була "клондайком" по заробітчанству для київських чиновників. Львівська область вміла дуже добре освоювати кошти, і, я так розумію, щиро ними ділитися з Києвом. Мільйони йшли на те, щоб зробити аеро чи космічну зйомку, а фактично нічого не було зроблено. Ці кошти не те, що в пісок пішли, вони, як то кажуть, в космосі опинилися, або назад в Києві. Отака страшна спадщина залишилася в автодорожньому господарстві Львівщини. І друге, що в цілому по Україні ніхто серйозно не приділяв уваги дорогам. Це стосувалось не лише України, але й інших країн колишнього Варшавського договору. Ми знаємо, скільки Польща отримала безкоштовних грандів, щоб дороги спорудити під певні європейські стандарти. Щоб Україна на них вийшла, треба подумати, звідки ці кошти взяти і як їх освоїти, власне, в дороги, а не в кишені окремих високопосадовців.

– Ось відтинок, вісім кілометрів, дороги Долгобичів-Угринів. Стосовно неї я спілкувався з обласним керівництвом, буду зустрічатися з висопосадовцями, котрі саме працюють над "Євро2012". Знаю одне, якщо ми в цьому році на рівні Києва не знайдемо грошей на цю ділянку дороги, це десь 56 мільйонів гривень, то цей відтинок до чемпіонату Європи з футболу задіяний не буде. А вже певна нота прозвучала і з боку польської сторони. У них  на 85 відсотків готовий митний перехід. Я керуватимуся принципом не нашкодь, бо зрозуміло, якщо подаватиму звернення стосовно цього відтинку дороги від депутатаопозиціонера, то не знаю, чи до моєї просьби дослухаються. Тому підійду до комуніста Голуба, чи до депутатів від Партії регіонів, чи від інших фракцій, які вболівають за Львівщину. Аби цей документ підписали представники всіх фракцій і лобіювали його. А якщо ця ділянка буде зроблена, то ми зможемо оновити, відремонтувати і дорогу "КовельЛьвів". І це теж буде додатковий плюс і перевізникам, і мешканцям Сокальщини.

– На жаль, так склалося, що одні дороги належать "Райавтодору", інші Службі автомобільних доріг. От директор ПАФ "Білий Стік" Олег Іванчина зробив добру справу: за рахунок господарства і внесків людей поремонтували у селі дорогу, а "Райавтодор" не хоче тепер приймати її на свій баланс…

– Думаю, що мені доведеться переговорити з колегами з облдержадміністрації і обласної ради, в який спосіб це питання вирішити, не зашкодивши людині, котра зробила добру справу. Вклав свої гроші, а з нього ще й податки знімають.

– Володимире Михайловичу, чи стосунки між різними гілками влади позитивно впливають на розв`язання життєво необхідних проблем району?

– Сьогодні на зустрічі з представниками сокальської влади ми розглянули головні блоки проблем, які необхідно найближчим часом вирішити. Мене тішить те, що в Сокальському районі відчувається взаєморозуміння між райдержадміністрацією, районною і міською радами. Ми спілкувалися не навколо політичних питань, а питань життєдіяльності району. Тут не потрібно політики, а просто засукати рукави і працювати, маючи взаєморозуміння між різними гілками влади. В Сокальському районі між керівниками немає нездорових амбіцій.

– Чи йшла мова з керівниками району про вугільні підприємства Сокальщини, їх проблеми?

– Є певні наслідки життєдіяльності вугільних підприємств, а це стосується і шахти, яку закрили на території району: це шахта "Бендюзька". Після її закриття є певні проблеми, а тому знову зі свого боку я буду говорити із першим заступником голови облдержадміністрації Мироном Янківим, який веде ці питання. Будемо думати як лобіювати їх на рівні Києва, щоб виділили кошти на подолання цієї проблеми, потрібно технологічно розробити документацію, щоб насосні станції працювали.

– Нещодавно ми відзначили День Соборності України, а в Україні і далі немає єдності національнодемократичних сил…

– Чому ж, є вже певні напрацювання. Нехай вчаться у львів`ян. Ми вирішили, що здатні зробити спільну справу. Зібрали громадські організації, політичні структури, які погодилися на День Соборності об`єднатися навколо нашого національного прапора і утворити "живий ланцюг" лише під державним стягом, не використовуючи партійної символіки. Всі на це пристали – "Наша Україна", "За Україну!", КУН, "Фронт змін", окрім однієї політичної сили – "Свободи". Крок подальших об`єднань – це крок для подальшої дії. Треба сказати, що ми здатні робити спільні справи. Сьогоднішня влада є в опозиції до народу. Ось, наприклад, так званий податковий майдан, об`єднав людей, хоча розмовляли вони різними мовам.

Нинішня влада не дослухається до українців і це видно з усіх її кроків. Чи коли вона приймала бюджет і керувалася тим, що з бідного по нитці  багатому на дачу. Чи коли приймала Податковий кодекс. Не може міністрмільярдер того пенсіонера і державного службовця зрозуміти. Тому пишуться такі пенсійні закони, які супроводжуються словом "непопулярні". І в цілому за словом "непопулярні" реформи, вони приховують свою нездатність конструктивно працювати. Пропонуйте конструктивні реформи, які дадуть ефект. Але я не бачу покращення життя українців. Передвиборча програма Віктора Януковича  це пісня, кожен пункт програми  це протилежність тому, що нині робиться.

– У Великих Мостах є намір встановити пам’ятник Герою України Степанові Бандері, зараз збирають кошти, планували ще восени його відкрити, але за браком грошей це здійснити було неможливо. Чи не могли б і народні депутати допомогти в цій патріотичній справі сокальчанам?

– Як я вже попередньо казав, українці можуть гуртуватися в своїх діях. Ми говоримо, що теперішня влада через суди скасовує звання Героя України Степанові Бандері, то ми своєю справою або гривнею маємо підтвердити свою позицію, що у нас на Західній Україні Степан Бандера є героєм. І йому збудувати величний пам`ятник. Є засадничі питання, що нас об’єднують. Навіть 22 січня ми показали, що здатні іти одним фронтом. Серед нас є "праві", "центристи", "лівіші". Але всі твердять: "Ми – за українську справу". Ми мусимо визначитись, хто готовий робити цю спільну українську справу. Наразі  це завтрашній день, але про нього мусимо думати вже сьогодні.

– Дякуємо за розмову.

Розмову вели  Василь СОРОЧУК, Оксана ПРОЦЬ.

Фото Василя Сорочука.

Голос Сокальщини на GoogleNews