Листи до редакції

Над Сокальщиною сьогодні пролунали два потужних вибухи

Сьогодні біля 10.30 ранку над територією Сокальщини пролунало два потужних вибухи

Одразу ж після вибухів пролунав звуковий слід літака над містом. Через хмарність не було зрозуміло чи щось сталося в повітрі, чи це був всього лиш звуковий слід після переходу на надзвукову швидкість, що залишає ударну хвилю.

Звук було чутно не тільки над містом Сокаль, але у Червонограді, Соснівці. Зреагували сигналізації автомобілів, інформації про нанесені збитки наразі немає. В Червоноградській міській раді повідомили про те, що такі польоти військові не погоджують, а літаки над містом – регулярне явище.

Голосу Сокальщини в МНС Львівської області на запит повідомили про те, що надзвичайних подій на території району, пов’язаних з падінням літака 21 грудня 2019 року не було зафіксовано.

Нагадаємо, що літак, який рухається з надзвуковою швидкістю, створює в навколишньому повітрі ударні хвилі, стрибки повітряного тиску. Спрощено ці хвилі можна уявити собі у вигляді супроводжуючого політ літака конуса, з вершиною прив’язаною до носової частини фюзеляжу. Коли межа цього уявного конуса, що позначає фронт основної звукової хвилі, досягає вуха людини, то різкий стрибок тиску сприймається на слух як “хлопок”. Звуковий удар, як прив’язаний, супроводжує весь політ літака, за умови що літак рухається досить швидко, нехай і з постійною швидкістю.

А «звуковим бар’єром» в аеродинаміці називають різкий стрибок повітряного опору, що виникає при досягненні літаком деякої прикордонної швидкості, близької до швидкості звуку. При досягненні цієї швидкості характер обтікання літака повітряним потоком міняється кардинальним чином, що свого часу сильно ускладнювало досягнення надзвукових швидкостей. Звичайний, дозвуковой літак не здатний стійко летіти швидше звуку, як би його не розганяли, – він просто втратить управління і розвалиться.

Для подолання звукового бар’єру вченим довелося розробити крило зі спеціальним аеродинамічним профілем і придумати інші хитрощі. Цікаво, що пілот сучасного надзвукового літака добре відчуває «подолання» своїм літальним апаратом звукового бар’єру: при переході на надзвукове обтікання відчувається «аеродинамічний удар» і характерні «стрибки» в керуванні.

В свою чергу Національне управління з аеронавтики і дослідженню космічного простору (NASA) має намір створити новий тип надзвукового літака, який би не видавав ніякого шуму під час подолання звукового бар’єру, що зазвичай супроводжується вибухом

Надзвуковий пасажирський лайнер зміг би подолати відстань з Нью-Йорка до Лондона менш ніж за 4 години або облетіти навколо світу лише за день. Звучить вражаюче. Проте ера надзвукової пасажирської авіації була закрита в 2003 році з призупиненням експлуатації “Конкордів.Шум, створюваний такими швидкими літаками, настільки гучний, що може розбити вікна і вибити черепицю в будинках, тому надзвукові польоти заборонені або обмежені в багатьох країнах світу.

Проте, як повідомляє NewScientist, NASA уклало контракт з американської аерокосмічної фірмою Lockheed Martin на 247,5 мільйона доларів, щоб спробувати вирішити проблему найсильнішого шуму при подоланні звукового бар’єру летальним апаратом.

Голос Сокальщини на GoogleNews