Заволодіння коштами з банківських карток громадян – «схема», яку зловмисники постійно вдосконалюють, вигадуючи нові способи увійти в довіру, зацікавити чи залякати людей з метою отримати доступ до реквізитів банківської картки. Але й старі «перевірені» способи шахраї не забувають.
Кілька правил, які допоможуть вам не стати жертвою зловмисників та зберегти кошти.
Аби отримати доступ до ваших грошей, зловмисники можуть представлятись працівниками банку, поліцейськими, співробітниками податкової інспекції та будь-ким іншим і пропонувати вам уточнити особисті дані, оновити їх, удосконалити співпрацю з банківською установою, вирішити інші питання, «дарувати» подарунки, бонуси чи додаткові послуги або навпаки – погрожувати штрафами, блокуванням карки та іншими неприємностями. Аферисти можуть пропонувати придбати товари за незвично низькими цінами, сплатити «заставу», «попередній внесок» або «застрахувати покупку».
«Легенд» у шахраїв багато, тому пам’ятайте:
- розмовляючи з незнайомцем, завжди спершу з’ясуйте з ким ви маєте справу – місце роботи, посаду, прізвище та ім’я людини, після чого, якщо сумніви залишаються, припиніть розмову, зателефонуйте в установу, де нібито працює ваш співрозмовник та з’ясуйте чи дійсно те, що він повідомив, є правдою.
- не повідомляйте стороннім особам дані, за допомогою яких шахраї можуть отримати доступ до вашого особистого банківського рахунку, а саме: реквізити банківської картки, термін дії, коди та паролі. Ніхто не має права вимагати у вас код до вашої картки чи особисті дані, особливо у телефонній розмові.
- не надавайте стороннім особам інформацію, що може дати доступ до вашої телефонної СІМ-карти, зокрема ту інформацію, якою цікавляться у сервісних центрах мобільних операторів при заміні втрачених чи пошкоджених СІМ-карт. Отримавши дублікат вашої СІМ-карти зловмисники іноді можуть отримати доступ до вашого банківського рахунку.
- у випадку, коли сторонні особи вимагають у вас конфіденційну інформацію, зателефонуйте у центр обслуговування клієнтів банківської установи.
- звичайно, ніколи не передавайте незнайомцям свою банківську карту, паспорт та інші документи, які містять конфіденційну інформацію.
- не підтверджуйте переказ коштів, якщо маєте хоч найменші сумніви у тому, що вони дійдуть до адресата або у тому, що адресат – саме та особа, якій ви маєте намір надіслати гроші. Перевірте ще раз і лише тоді здійснюйте переказ.
- не переходьте за сумнівними посиланнями, які надходять вам у різний спосіб на електронну пошту або у соцмережах – вони можуть містити віруси, спеціально розроблені для зламу кодів та паролів.
- не приймайте без перевірки пропозицій взяти участь у «безпрограшних лотереях», «розіграшах цінних призів та подарунків», незрозуміло за що нараховані бонусні кошти, а також винагороди, у розіграшу яких ви не брали участі та інших подібних заходах – це можуть бути пастки аферистів, кінцевою метою яких є заволодіння вашими коштами.
- не сплачуйте незрозумілі «попередні внески», «кошти під заставу» чогось, що вам за незвично низькою ціною щойно запропонували незнайомі особи в телефонному режимі. Це також може бути пасткою шахраїв.
- у випадку, якщо ви стали жертвою шахрая, негайно повідомляйте про це у поліцію, а також у банківську установу з вимогою заблокувати операції з вашою карткою.
Поліцейські закликають – відчувши небезпеку або потрапивши у нестандартну ситуацію, будьте пильними та керуйтесь здоровим глуздом. Не дайте шахраям ошукати себе.
Відділ комунікації поліції Львівської області