Site icon Голос Сокальщини – новини Сокаля, Шептицького

У Львові навчатимуть жінок водінню автобуса

Сьогодні, 17 вересня, у Львові презентували пілотний проєкт з безоплатного навчання жінок-водійок автобусів. Головна ціль – навчити жінок водінню автобуса та працевлаштувати їх на комунальних транспортних підприємствах. Зараз триває реєстрація учасниць, навчання розпочнеться у жовтні.

Проєкт реалізує Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України разом з Представництвом ООН “Жінки в Україні”.

Як розповів заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури України Сергій Деркач, загалом проєкт охоплює 7 областей – Львівську, Київську, Дніпропетровську, Запорізьку, Полтавську, Чернігівську та Миколаївську. Партнерами проєкту у містах є комунальні транспортні підприємства.

«Ключове наше завдання – це надати можливість працевлаштувати жінок у найбільш вразливих регіонах, там, де є дійсно велика потреба у водіях. Одна Львівська область на сьогодні потребує понад 1 тис. водіїв. І це найбільша кількість працівників, що потрібна в конкретному регіоні», – пояснив Сергій Деркач.

Загалом, в межах пілотного проєкту навчити та працевлаштувати мають 100 жінок. Реєстрація на навчання відкрита і триватиме до 1 жовтня на сайті https://www.she-drives.com.ua/. Жінок, які хочуть навчатися та працювати на автобусних маршрутах, буде відібрано на конкурсній основі.

Так, учасницями можуть стати жінки, віком від 21 до 65 років, які проживають у зазначених областях, мають посвідчення водія (категорії «B»/«C»/ «CE» або «D1»), досвід водіння понад 3 роки, прагнуть розширити свої професійні можливості та бажають працевлаштуватися водійкою автобуса. «Є низка критеріїв, за якими ми будемо оцінювати, наскільки тому чи іншому регіону потрібні жінки-водійки та хто найбільше на сьогодні потребує такого працевлаштування. Це, зокрема, статус ВПО, або якщо жінка є дружиною захисника. Реєструватися можна до 1 жовтня, після цього розпочнеться навчання. Воно – унікальне. Бо це не тільки навчання в автошколах на відповідну категорію з посвідченням водія. Ми з залученням експертів навчатимемо їх й іншим навичкам. Йдеться про додаткові навчання з безпеки, психології, кадрових питань. Також деякі жінки зможуть пройти спеціальне навчання, відповідно до міжнародної сертифікації професійного водія, та отримати міжнародну ліцензію», – наголосив Сергій Деркач.

У Львові партнером проєкту є комунальне АТП-1. На сьогодні тут є близько 100 вакансій водіїв.

«Цього тижня у нас відбувається Форум міської мобільності, і ми детально з представниками інших міст проговорюємо проблемні питання, з якими стикаються громади, зокрема, комунальні перевізники, і бачимо, що ця проблема є єдиною для всієї України. Всі наші водії зараз – це чоловіки, частина з них є військовозобов’язані. А законодавство дозволяє бронювати лише 50% військовозобов’язаних. Тому все-таки частину водіїв призивають на військову службу. Тож ми відчуваємо гострий брак водіїв, як приватного, так і комунального транспорту. Тож навчання жінок-водійок громадського транспорту – це хороша ініціатива, що дозволить нам збільшити кількість водіїв. А це в свою чергу дасть можливість поліпшити якість перевезень у місті, зокрема щодо вечірніх рейсів, і загалом збільшити коефіцієнт присутності транспорту на маршрутах», – зазначив директор департаменту міської мобільності та вуличної інфраструктури ЛМР Олег Забарило.

Посадовець зауважив, що після впровадження е-квитка у Львові, підприємство має можливість платити водіям конкурентну заробітну плату.

«Після запуску е-квитка, за останні 9 місяців, ми мали можливість підвищити заробітну плату АТП-1 на 60%. Відповідно, підприємство має ресурс платити конкуренту хорошу заробітну плату і водіям-жінкам. Сьогодні зарплата водія – близько 45 тис. грн. Це офіційна заробітна плата, зі сплатою всіх податкових платежів, нарахувань. Тож це дає і стаж і соціальні гарантії», – сказав Олег Забарило.

Керівник ЛК АТП-1 Сергій Климчук уточнив, що на руки водії отримують в середньому від 30 тис. грн. «За якісну і сумлінну роботу можна отримати і до 40 тис. грн. Раніше наші водії переходили на обласні маршрути, чи на міжнародні перевезення. Після підняття рівня зарплати водії до нас прийшли, хоча їх все-таки не достатньо. Через це ми не можемо збільшити кількість транспорту на окремих маршрутах, додати ранкові чи вечірні рейси», – зазначив Сергій Климчук.

Додамо, Львівелектротрансу на сьогодні бракує близько 80 водіїв трамваїв та тролейбусів.

Exit mobile version