Site icon Голос Сокальщини – новини Сокаля, Шептицького

У Львівському органному залі звучатиме шведська симфонічна музика

У неділю, 28 квітня, у Львівському органному залі відбудеться концерт «Шведська симфонічна музика», де звучатиме українська премʼєра Симфонії №6 Йона Фернстрьома.

Захоплююча та неординарна, епічна та незвідана музика Швеції лунатиме у виконанні симфонічного оркестру Луганської філармонії під диригуванням Івана Остаповича.

Шоста симфонія Йона Фернстрьома має назву “Amore studiorum”. Він написав її у розквіті літ, і натхненням для нього був оркестр у Гельсінгборзі. Симфонія була написана у 1938 році, але вперше виконана лише у 1941 році.

Симфонію №6 Фернстрьом мислив як «велику драму», де герої – це музичні теми, і все, що відбувається всередині цієї музики є своєрідними репліками, діалогами, спалахами темпераменту, душевним хвилюванням тощо.

Фернстрьом був модерністом, і в його музиці є фольклорні елементи з тонкими ліричними частинами, нордичний меланхолійний мінор – все це нагадує про модерністську музику, натхненну народними традиціями.

Ноти Симфонії Фернстрьома Львівському органному залу надіслали зі Швеції, спеціально для цього виконання. Слухачі в Україні почують її вперше у виконанні Луганського філармонійного оркестру під батутою Івана Остаповича.

Квитки на концерти можна придбати на сайті kontramarka.ua або у касі Органного залу (вул. С. Бандери, 8).

Довідка

Йон Фернстрьом (1897-1961), композитор, скрипаль, диригент, художник і поет – загадкова особистість з багатьма талантами. Народився в Китаї в шведській родині, приїхав до Швеції у віці десяти років і проживав у Гельсінгборзі та університетському місті Лунд. Був відомим скрипалем. Написав 12 симфоній, 8 квартетів для струнних, 2 скрипкові концерти та багато іншого.

Він дебютував рано, виконавши один з концертів для скрипки Венявського, і багато років працював дириґентом у симфонічних оркестрах як у Гельсінгборзі, так і у Мальме. Його найбільш значущим внеском у музичне життя було заснування нордійського юнацького оркестру в 1950-х, де молоді музиканти збиралися кожного літа. Також він був художником, малював портрети музикантів зі свого оточення, майстерність цих портретів свідчить про те, що він був не лише видатним композитором і диригентом, а й справжнім багатостороннім митцем.

 

Exit mobile version