Поради

CRM-система для малого бізнесу – запорука успішного розвитку компанії

Комплексне та ефективне управління взаємовідносинами з клієнтами – запорука успішної діяльності будь-якої компанії. І хоча малий бізнес зазвичай має обмежені ресурси, він також потребує впровадження сучасного ПЗ для автоматизації та оптимізації своїх бізнес-процесів.

Впровадження CRM-системи для малого бізнесу дозволяє підвищити ефективність сервісу, покращити комунікацію з цільовою аудиторією та збільшити продажі. Використання CRM дозволяє підняти оборот компанії на 29% та знизити витрати на обслуговування клієнтів на 22%. І це не пусті слова, а реальні статистичні факти.

В умовах високої конкуренції на ринку малим компаніям надзвичайно складно надати якісний сервіс своїм споживачам. Взаємодія з клієнтами вимагає максимальної пильності для деталей: від відстеження контактів до надання персоналізованих пропозицій. Особливо це важливо для бізнесу, який прагне в короткі терміни наростити та розширити базу клієнтів.

Ідеальним помічником у цій справі стає CRM-система, яка допоможе малому бізнесу організувати централізоване зберігання даних, автоматизувати бізнес-процеси, регулярно проводити аналіз клієнтської інформації.

На платформі Shelfy представлений цілий розділ CRM-систем для малого бізнесу. На сайті всебічно та об’єктивно висвітлена інформація про кожен продукт. Усі дані структуровані за ключовими параметрами, звідси й пішла назва платформи – Shelfy, з англійської поличка.

Наприклад, розділ CRM-систем структурований за безліччю фільтрів залежно від типу бізнесу, сфери діяльності, функціональних можливостей, розміру компанії та безлічі інших корисних критеріїв. Тому підібрати ідеальну CRM-систему для малого бізнесу тут набагато простіше, ніж може здатися на перший погляд!

Навіщо потрібна CRM-система для малого бізнесу?

Деякі old school підприємці досі переконані, що CRM – це привілей для величезних корпорацій. А для малого бізнесу впровадження такого ПЗ потребує занадто багато часу та коштів. Проте з кожним роком на ринку з’являється все більше продуктів з доступними тарифними планами. Тому на початкових етапах від вас не потрібні значні фінансові вкладення. Можна просто обрати тариф з базовими функціями, які знадобляться вашій компанії тут і зараз.

Також існує думка, що для обслуговування невеликої кількості клієнтів не потрібне сучасне програмне забезпечення. Але такий стереотип оманливий, адже за умови обмеженої бази клієнтів варто приділяти максимум уваги та ресурсів для утримання кожного покупця.

CRM-система – це вже не просто корисний інструмент, це справжній стратегічний ресурс, призначений для:

  • Покращення обслуговування клієнтів. Головне призначення CRM – покращення взаємодії між бізнесом та замовником. Для цього система автоматично управляє вашою базою контактів та збирає всю важливу інформацію про цільову аудиторію: контактні дані, історія покупок та звернень, повідомлення до менеджерів тощо. Всі співробітники матимуть зручний доступ до релевантних даних, що дозволить їм оперативно реагувати на запити клієнтів та виявляти максимальну зацікавленість для їх потреб. Покупці, що відчувають, що всі їх побажання та забаганки були враховані, однозначно будуть задоволені та звернуться до вашої компанії за повторними покупками;
  • Збір та систематизація даних клієнтів. CRM для малого бізнесу має всі необхідні інструменти для централізованої обробки інформації. Менеджерам більше не доведеться копатися в тисячах файлів для пошуку квитанції про оплату чи запису попередньої розмови. Вся інформація про кожного клієнта буде зберігатися в його окремій картці;
  • Оптимізація продажів. Ви зможете створити візуалізовану воронку продажів для контролю всіх етапів взаємодії з покупцями: від перших контактів до укладення угоди. Завдяки такому інструментарію бізнес зможе оперативно виявляти та усувати проблемні моменти, що уповільнюють або перешкоджають успішному укладенню угод. Це певний поступовий план подальших дій для ваших менеджерів;
  • Точна звітність. Малому бізнесу обов’язково потрібно максимально точно відстежувати хід продажів, адже лише це дозволить адаптувати маркетингову стратегію та запобігти можливим промахам. Проте ведення звітності – максимально складна та трудомістка задача, а людський фактор дуже впливає на точність даних. Тому краще використовувати CRM-систему, яка автоматично генерує віти по воронці продажів, про ефективність команди продажів, про джерела потенційних клієнтів тощо;
  • Сегментація клієнтів. CRM-система автоматично збирає та аналізує дані про цільову аудиторію, що дозволяє максимально точно розділити базу клієнтів на окремі сегменти зі спільними характеристиками, інтересами та потребами. На основі зібраних даних можна створити детальні профілі клієнтів та розробити персоналізовані стратегії взаємодії з кожним окремим сегментом.

Важливі функції CRM для малого бізнесу

Обираючи CRM-систему для малого бізнесу, потрібно в першу чергу орієнтуватися на базові функції, які потрібні для швидкого розвитку та масштабування компанії. Розглянемо найголовніші з них:

  • Інтуїтивно зрозумілий інтерфейс: дуже важливо, щоб співробітники змогли швидко зорієнтуватися в системі та не витрачали години на пошук потрібної кнопки чи функції. Тому перш ніж оформити платну підписку, краще протестувати безкоштовний демонстраційний варіант та переконатися, чи зможе команда швидко адаптуватися до нового програмного забезпечення;
  • Управління контактами: важливо, щоб CRM-система мала необхідні інструменти для створення, зберігання, відстеження та структуризації інформації про потенційних, наявних та майбутніх клієнтів, їх імена, контактні дані, акаунти в соціальних мережах, особисті уподобання тощо. Перед плануванням зустрічі менеджер зможе швидко переглянути профіль клієнта та адаптувати свою стратегію комунікації відповідно до його індивідуальних потреб;
  • Можливості інтеграції:оптимальний варіант – щоб обрана CRM мала відкритий АРІ. Переконайтеся у можливості підключення всіх необхідних маркетингових інструментів, платіжних систем, програм документообігу та інших інструментів, якими вже користується команда. Враховуйте також подальше зростання та масштабування компанії та оцініть потенційний функціонал, який стане актуальним у майбутньому;
  • Мобільна версія: мобільність – невід’ємна складова успішного ведення бізнесу. Завдяки мобільному додатку можна з будь-якого місця земної кулі контролювати робочі процеси, для цього зовсім не обов’язково знаходитися в офісі;
  • Звітність: завдяки аналітичним інструментам можна відстежувати ключові бізнес-показники та оцінювати ефективність роботи команди. Ви зможете виявити маркетингові канали, які приносять найбільшу кількість лідів, а від яких було б краще відмовитися;
  • Автоматизація: менеджери матимуть змогу відстежувати кожен етап воронки продажів, додавати коментарі, призначати задачі та відповідальних за них співробітників, створювати шаблони листів, обмінюватися інформацією один із одним та відстежувати хід обробки кожного ліда.

Висновки

Отже, CRM-система – це незамінний помічник для малого бізнесу, що призначений для збільшення продуктивності, покращення взаємин з клієнтами та оптимізації бізнес-процесів.

Завдяки такому програмному забезпеченню невеликі компанії зможуть утримати та підвищити свої конкурентні позиції в обраній ніші ринку, знайти нових клієнтів та покращити стосунки з наявними покупцями, а також підвищити свою прибутковість. Головне – під час вибору CRM-системи враховувати індивідуальні особливості компанії, а також необхідні функції для роботи малого бізнесу. CRM – це інвестиція у майбутнє зростання та розвиток вашого бізнесу!

Голос Сокальщини на GoogleNews