Поради

Переваги використання кваліфікованого електронного підпису

Електронний підпис поступово закріплюється у професійному світі. Його численні переваги створені не просто так: скорочення часу та витрат на обробку, підвищена безпека з використанням сертифіката, що дозволяє аутентифікувати підписувача, цілісність після підписання документа, та доказова сила. Однак важливо знати, що деякі з цих переваг доступні лише з певного рівня безпеки, і що найбільш просунутий етап у цьому питанні відповідає кваліфікованому електронному підпису.

Що таке кваліфікований електронний підпис?

Регламент визначає три рівні електронного підпису, які відповідають трьом ступеням вимог, пов’язаних з ідентифікацією підписантів. Детально:

  • Простий електронний підпис відповідає першому рівню безпеки та юридичного визнання. Він включає всі системи підпису, які не вимагають попередньої ідентифікації підписанта. Ця процедура стосується 90% підписів.
  • Розширений електронний підпис відповідає другому рівню безпеки. Рекомендується, коли важливі юридичні ставки, пов’язані з підписаними документами. Критерії ідентифікації є більш розширеними: підписант повинен бути офіційно засвідчений цифровим сертифікатом.
  • Кваліфікований електронний підпис відповідає найвищому рівню безпеки. Це передбачає дотримання жорстких умов для підтвердження особистості підписанта, в тому числі отримання кваліфікованого сертифіката. Регламент передбачає, що цей підпис «має створюватися за допомогою пристрою створення кваліфікованого електронного підпису та базуватися на сертифікаті КЕП.
  • Таким чином, кваліфікований електронний підпис є найбезпечнішим з трьох і найбільш підходящим для компанії, яка бажає скористатися найвищими гарантіями. Тим не менш, слід мати на увазі, що кожен тип підпису є законним і дійсним у судах різних європейських країн. Всі вони є юридично обов’язковими та прийнятними як дійсні докази в суді. Єдина відмінність – не законність, а безпека.

Кваліфікований електронний підпис

Кваліфікований підпис відповідає критеріям безпеки розширеного підпису: він повинен бути однозначно пов’язаний з підписувачем, дозволяти останньому бути офіційно ідентифікованим, приєднуватися до засобів перевірки, які є особистою власністю підписувача (персональний комп’ютер, телефон). На електронні засоби, клієнт отримає свої коди підтвердження під час перевірки кожного підпису, і зможе гарантувати цілісність підписаного документа.

Але кваліфікований електронний підпис додає ще два інших факта, які впливають на безпеку процесу:

  • підписант спочатку повинен отримати кваліфікаційний сертифікат;
  • заявнику має бути наданий ключ підпису, інтегрований у пристрій створення кваліфікованого підпис.

Цей пристрій може бути апаратним або програмним, а також повинен відповідати низці вимог. Що стосується кваліфікованого електронного сертифіката, то його видає центр сертифікації. Це цифрова атестація, яка пов’язує дані перевірки підпису з фізичною особою. Особу заявника необхідно підтвердити заздалегідь і віч-на-віч, під час фізичної зустрічі або віддалено за допомогою програмного забезпечення для відеоконференції. При цьому кваліфікований електронний підпис також є найскладнішим рівнем підпису для впровадження (через численні перевірки, які необхідно провести) і найбільш громіздким у використанні для підписантів, які повинні спочатку отримати сертифікат. Це в обмін на високий рівень безпеки. Усі ці обмеження роблять кваліфікований підпис варіантом, який не рекомендується для частого використання, особливо коли необхідно, щоб люди за межами компанії (партнери, клієнти чи постачальники) регулярно підписували.

Випадки використання кваліфікованого цифрового підпису

Кваліфікований електронний підпис адаптований до операцій, які представляють важливі ризики або які відбуваються в суворих правових рамках (які можуть відрізнятися залежно від країни).

750792535
Голос Сокальщини на GoogleNews

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.