Словосполучення «ефективний менеджер» і «ефективний бізнес», здається, дещо втратили вихідний сенс останнім часом. Однак вони мають цілком практичний складник. Ефективність — це набір навичок та фреймворків, що потрібен сучасному підприємцю для виживання в конкурентному й динамічному середовищі.
Шлях до ефективності в бізнесі складається з простих, але важливих кроків. Які вони? Руслан Дроздов розповів венчур-білдеру CLUST про свій досвід ведення Adventures Lab — венчурного фонду, що фокусується на розвитку B2C діджитал-проєктів.
Все починається з персональної продуктивності
Руслан Дроздов вважає, що бізнес навряд чи досягне успіху, якщо він має керівника с проблемами в самоорганізації. Але їх можливо вирішити — і ось що для цього потрібно:
- Getting Things Done. З цього фреймворку існує безліч статей, інструкцій і мануалів. Якщо коротко: виписуйте всі свої ідеї та й водночас розділяйте задачі залежно від формату їх виконання й масштабу.
- Zero Inbox. Не варто недооцінювати наведення ладу в поштових скриньках. Відписуйтеся від непотрібних розсилок одразу, а запити з листів перетворюйте на задачі — це суттєво оптимізує ваш час.
- Керування фокусом. Зменшення тригерів, що відволікають: вимикайте зайві сповіщення і будьте вибірковими в інформації, яку споживаєте.
- Безпека. Двофакторна аутентифікація й генерація надійних паролів — актуальні чинники не тільки для CEO, а й всієї команди. Усі паролі можна зберігати в 1Password і подібних додатках.
Побудуйте власний спосіб мислення й майндсет
Як співзасновник Adventures Lab і партнер ще декількох проєктів, Руслан Дроздов стверджує, що те, в яких категоріях ви мислите, створює фундамент для ефективного робочого процесу в складних умовах.
- Не ігноруйте когнітивні упередження. Краще не лише знати про існування цих упереджень, але й активно працювати над їхнім подоланням, щоб виконувати більш обґрунтовані рішення.
- Розділяйте об’єктивне й суб’єктивне. Зокрема, факти є об’єктивними даними, тоді думки базуються на суб’єктивному сприйнятті.
- Пам’ятайте: всі задачі мають закриватися. Тому фокусуйтеся на чітких цілях та дотримуйтеся обіцянок.
- Ніколи не припиняйте самоосвіту. Руслан Дроздов вважає, що між двома кандидатами на керівну посаду, де перший має знання, але зберігає консерватизм, а другий — не є настільки досвідченим, однак швидко вчиться, то перевага буде надана другому.
Осучаснення комунікаційних навичок
Про пріоритетність комунікаційних навичок і вміння працювати з людьми ми чуємо ледь не щодня. Однак Дроздов підкреслює, що важлива не тільки сама комунікація, але і її формат і доцільність.
- Письмова комунікація краща за розмовну. Минули часи, коли для вирішення робочих задач потрібно було дзвонити. Чати дозволяють зафіксувати все, що потрібно, й уникнути необхідності повертатися до пунктів, про які вже було проговорено.
- Готуйте тему або питання для кожної зустрічі або дзвінка. Беззмістовні мітінги не вирішують нагальних питань, тим самим викликаючи фрустрацію й відчуття втраченого часу.
- Розділяйте приватну та робочу комунікацію по месенджерах. Хаос з каналів з мемами й чатів, де ви спілкуєтеся з керівниками відділів, не приведе до добра. Тож робочі питання ліпше розв’язувати в корпоративних месенджерах на кшталт Slack, а в Telegram і Viber, за можливості, залишайте тільки неформальні переписки.
Навички менеджменту, навіть базові, грають роль
Зрештою, підприємець радить використовувати й хард-скіли.
- Думайте як менеджер: встановлюйте дедлайни й зони відповідальності навіть у позаробочий час.
- Діджиталізація й автоматизація — наше все.
- Найм і «продажі» — ключові методи менеджменту, бо головне в бізнесі — це люди.
- Нетворкінг має значення — він спрощує пошук нових і людей у команду.
- Делегуйте. Розподілення задач — шлях до зростання. Шукайте нові партнерства й наймайте працівників, щоб масштабувати бізнес.
Водночас Дроздов нагадує: ці поради — не панацея, що гарантує мільярдні прибутки.
«Ці фреймворки — лише деякі з важливих «цеглинок» у фундаменті, які допоможуть бізнесу не впасти і вижити в конкурентному середовищі».