Вантажні автомобілі – досить важкий спецтранспорт, який потрібно зупиняти ефективно з великій швидкості без уповільнень. У цьому вантажівкам допомагає пневматична гальмівна система і повністю справні гальмівні колодки, які уповільнюють диск або барабан, що призводить до зниження швидкості. Колодки на вантажівки виготовляються з особливо міцних матеріалів, так як тільки при гальмуванні зі швидкості в 50 км на годину температура колодок підвищується до цілком відчутних і небезпечних 225 градусів Цельсія. Фрикційні накладки для колодок на вантажні авто виробляються зі сталі, міді, карбону і інших металевих і неметалевих елементів.
періодичність заміни
У вантажних автомобілях нового покоління часто можна зустріти карбонові або керамічні гальмівні колодки, фрикційні накладки яких на 70% складаються з кераміки або вуглецю, а на 30 з металів, що з’єднує складу і модифікаторів. Термін служби таких деталей приблизно 45 000 км пробігу при акуратній їзді, рекомендовано ж замінювати їх кожні 17-24 000 км пробігу.
Гальмівні колодки для вантажівок з металевими накладками більш популярні за рахунок більш низької ціни і досить хорошого рівня гальмування. Виготовлені з металів – сталевий, мідної або алюмінієвої стружки з додаванням модифікаторів і карбону. Термін служби приблизно 40 000 км пробігу, замінювати рекомендовано кожні 15-20 000 км пробігу. Раніше терміну замінювати ці елементи потрібно в разі настання:
- скрипів при гальмуванні;
- погіршення керованості;
- більшого зносу гуми з одного боку авто;
- вібрацій при гальмуванні.
Колодки вантажних авто краще замінювати виключно в спеціальної теорії відносності лише в крайніх випадках проводити заміну можна самостійно. Сигналізує про те, що колодки пора замінити, зазвичай спеціальний електронний або механічний сенсор, встановлені на цих елементах з заводу.
Етапи заміни колодок
У вантажних автомобілях часто проводять процедуру заміни не всієї колодки, а лише фрикційної накладки. В цьому випадку процес заміни для барабанних і дискових гальм дещо відрізняється. Складається процедура з таких етапів:
- демонтажу колеса;
- від’єднання супортів від циліндра;
- демонтажу супортів;
- зняття фіксуючих скоб;
- відключення датчиків зносу від мережі;
- демонтаж колодки шляхом видавлювання.
У барабанних гальмах заміна проводиться шляхом розбору барабана, зняття всіх пружин і фіксуючих елементів колодки, а також демонтажу тяг, після чого колодка замінюється на іншу або замінюють фрикційні накладки. На 1 колесо в середньому може піти до 1 години роботи.