Територіальні громади Львівщини продовжують роботу в рамках Мережі з обміну досвідом «Створення плану комунікацій змін у громаді», яку започаткували в Програмі «U-LEAD з Європою». Представники Заболотцівської, Сколівської, Славської та Східницької громад стали учасниками онлайн-тренінгу «Ключові елементи комунікації», який проходив на базі регіонального офісу U-LEAD у Львівській області.
Як повідомила керівниця регіонального офісу Галина Хрущак, цей тренінг став екватором навчального компоненту ініціативи з розробки плану комунікації змін в громадах.
«Далі на територіальні громади чекає серія індивідуальних зустрічей та консультацій з експертами U-LEAD. Такі зустрічі дадуть старт практичному напрацюванню планів комунікацій змін у громадах», – розповіла Галина Хрущак.
З представниками громад працювали Андрій Кулаков та Мілена Комар, експерти ГО «Інтерньюз-Україна», які роз’яснили учасникам заходу процес визначення портрету цільової аудиторії для комунікації та навчили формувати карти зацікавлених сторін.
За словами Мілени Комар, при налагоджені комунікації з певною групою слід спершу зробити портрет цієї цільової аудиторії та визначити її роль. Експертка радить громадам для цього використовувати кілька інструментів, серед яких «Customer persona».
«Цей інструмент більше підходить для бізнесу та комерційних організацій, але його функціонал також можна використовувати при плануванні комунікації в діяльності територіальних громад. Цей підхід дозволить зрозуміти потреби та очікування цільової аудиторії, особисті захоплення, страхи та іншу важливу інформацію, яка допоможе налагодити ефективні комунікаційні процес», – зазначила фахівчиня.
Учасники тренінгу практикувалися у створенні портрету цільової аудиторії, з якими вони комунікують в своїх територіальних громадах. Наголошувалося на важливості пошуку ефективних каналів для комунікації, які підходитимуть для різних цільових категорії у залежності від їхнього віку, професії, хобі та інших чинників.
Андрій Кулаков зазначив, що запорукою успішної комунікації являється проведення аналізу потреб цільової аудиторії та формування матриці стейкхолдерів.
«В ідеалі необхідно комунікувати з усіма категоріями зацікавлених сторін, але часто в громадах не вистачає ресурсів для таких масштабів. У такому випадку необхідно зосереджуватися на найбільш важливих стейкхолдерах, які проявляють бажання впливати на певні процеси та мають для цього необхідні важелі», – підкреслював експерт.
Представники громад-учасниць ініціативи повинні напрацювати стратегічні комунікаційні цілі, які увійдуть в майбутній план комунікації змін. Нагадаємо, що загалом по Україні для участі в Мережі з обміну досвідом «Створення плану комунікацій змін у громаді» відібрано 48 територіальних громад, які протягом шести місяців з експертами U-LEAD працюватимуть над створенням якісних планів комунікації змін у різних сферах діяльності.
Програма для України з розширення прав і можливостей на місцевому рівні, підзвітності та розвитку «U-LEAD з Європою» спільно фінансується ЄС та його державами-членами Німеччиною, Польщею, Швецією, Данією, Естонією та Словенією для підтримки України на її шляху до зміцнення місцевого самоврядування. U-LEAD сприяє прозорому, підзвітному та багаторівневому управлінню в Україні, яке відповідає потребам громадян, та розширює можливості громад.