Про економіку

Польські перевізники до 3 січня можуть блокувати кордон для українських вантажівок – бояться конкуренції

Офіційно протест зареєстровано в місцевій владі з 6 листопада 2023 до 3 січня 2024 року

У понеділок, 6 листопада, польські перевізники мають намір розпочати блокування вантажного руху біля автомобільних пунктів пропуску на польсько-українському кордоні в Гребенному(Рава-Руська), Дорохуску(Ягодин) та Корчовій (Краківець) .

Це може зайняти до двох місяців. Організатори протесту отримали офіційний дозвіл місцевої влади. Очікується, що блокада триватиме два місяці, тобто до початку січня 2024 року – це включатиме маршрути до прикордонних переходів з Україною: Дорохуск-Ягодин, Корчова-Краківець та Гребенне- Рава-Руська.

За даними kresy.pl, тільки в районі Дорогуська в акції протесту очікується 200 осіб і 100 тягачів. Блокада є відповіддю на лібералізацію правил міжнародного транспорту в Європейському Союзі.

Протестувальники хочуть відновити систему дозволів для українських перевізників на перетин кордону з Польщею та зменшити їх до рівня до нападу росії (200 тис. на рік), заборонити реєструвати компанії в Польщі, якщо вони працюють за межами Євросоюзу, та створення окремих черг для порожніх вагонів (зараз їх час) час очікування 10-12 днів) та отримання доступу до української системи “Шлях”.

“Блокада почнеться 6 листопада о 12 (13:00 за київським часом – ред.)”, – повідомив організатор страйку Борковський , додавши, що вона почнеться одночасно в трьох місцях біля кордону з Україною.

Польські перевізники хочуть почати польсько-українські переговори. Якщо вони дадуть очікуваний результат, вони припинять блокаду

Співорганізатор страйку заявив, що блокуватиме проїзд вантажівок, а натомість надаватиме Україні гуманітарну та військову допомогу. За його словами, блокування спрямоване не проти України, а в ім’я “зрівняння умов” з українськими перевізниками.

«Ми б хотіли взагалі не організовувати цю блокаду. Якщо наші вимоги задовольнять, ми не будемо протестувати. Однак на сьогодні не зрозуміло, чи хоче хтось з нами спілкуватися», – зазначив Борковський.

Серед головних вимог польський організатор страйку назвав, щоб Польща відновила практику видачі дозволів українським перевізникам.

Він висунув чергову вимогу виключити польські вантажівки з Е-черги порожніх автомобілів, які повертаються з України до Республіки Польща.

«Зараз, на жаль, наші водії на порожніх вантажівках чекають виїзду з України по 10-12 днів», – зазначив Борковський. Він додав, що, наприклад, українські водії цього разу можуть чекати вдома, а польські змушені стояти на кордоні.

Борковський також зазначив, що організатори хочуть, щоб польська сторона припинила видачу ліцензій транспортним компаніям з неєвропейським капіталом.

«Мова йде не лише про українців, а й про турків, грузинів, росіян та білорусів, які реєструють багато компаній у Польщі», – зазначив організатор страйку.

Мінремонт України ініціював зустріч із представниками Польщі та Єврокомісії

Це для забезпечення стабільної роботи прикордонних переходів. Проте заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури України Сергій Деркач заявив, що більшість вимог польських перевізників задовольнити неможливо. Водночас він загримів, що протести поляків шкодять обом сторонам. В травні Міністерство розвитку України вирішило тимчасово призупинити дію дозволів для польських транспортних компаній, які здійснюють перевезення в Україну з будь-якої країни ЄС. Це сталося після протестів польських перевізників.

Зауважимо

Не йдеться про блокування вантажів волонтерської та військової допомоги – так пояснили організатори протесту

Голос Сокальщини на GoogleNews