З 1 січня 2016 року набрав чинності Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань». Ним передбачається децентралізація повноважень з державної реєстрації. Зокрема, функції державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців буде передано до 30 квітня 2016 року: органам місцевого самоврядування; держадміністраціям; нотаріусам.
Разом з тим, державну реєстрацію громадських формувань продовжать здійснювати органи юстиції.
Нормами Закону також запроваджується: можливість подання електронних документів для проведення всіх реєстраційних дій; скорочення переліку документів, що подаються для державної реєстрації (у тому числі за рахунок їх отримання в електронній формі від державних органів); скасування щорічного підтвердження та щорічної подачі фінансової звітності (буде отримуватись з відомчого реєстру органу статистики); можливість заповнення за бажанням заявника заяви про проведення державної реєстрації безпосередньо особою, яка її приймає, тобто державним реєстратором; скасування паперових виписок та запровадження їх отримання в електронному вигляді через Портал електронних сервісів; заміна шести державних реєстрів (Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, Єдиного ліцензійного реєстру, Реєстру документів дозвільного характеру, Єдиного реєстру громадських формувань, Реєстру громадських об'єднань, Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство) на один – Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань; впровадження принципу екстериторіальності в межах всієї України, тобто реєструвати можна буде по всій країні, незалежно від місця реєстрації; впровадження відповідальності суб'єктів держреєстрації за порушення у сфері державної реєстрації (тимчасове блокування та анулювання доступу до реєстру). Закон окремо визначає розмір адміністративного збору за державну реєстрацію.
Олег Лащук, начальник реєстраційної служби Сокальського районного управління юстиції.