Site icon Голос Сокальщини – новини Сокаля, Шептицького

Щоб росли гідним громадянами України

 Відкриваючи чергове засідання міжвідомчої координаційно-методичної ради з правової освіти населення, її голова, керівник апарату райдержадміністрації Марія Христинич підкреслила, що наші люди, на жаль, не обізнані з правом, не орієнтуються, чим займаються виконавчі комітети місцевих рад. Тож необхідно активізувати просвітницьку роботу, розвивати громадські інституції і починати треба з молоді, адже їй – розбудовувати державу.

 
 Спочатку розглянули питання «Правоосвітня робота у професійно-технічних закладах району». Як цю роботу проводять у Сокальському професійно-технічному ліцеї розповіла його директор Ольга Красільчук. 
 
 – Правоосвітню роботу проводимо у двох напрямках – індивідуальну та загальну, – зазначила вона. – Індивідуальну проводять психолог і соціальний педагог. Найперше нею охоплюємо першокурсників. Використовуємо різні форми: тренінги, консультації, роботу з батьками. Загальні форми роботи – це проведення тижня правових знань, «круглих столів», диспутів, дискусій. Її проводять заступник директора з виховної роботи, класні керівники, майстри виробничого навчання. Учні відчувають постійний контроль і з боку працівників міліції, які активізували цю роботу, а також читають лекції на конкретному матеріалі. Це дає хороший результат. Учні, зокрема, менше палять в громадських місцях, бо знають, що є закон, який забороняє це робити. Більше двохсот дітей, а це третя частина учнів ліцею, живуть у гуртожитку. Ввечері вони можуть піти в бібліотеку, де є комп’ютери, зайти в Інтернет, знайти відповідні закони і переконатися, що їх не просто страхають відповідальністю за те чи інше порушення. В ліцеї працює рада профілактики негативних явищ, клуб правових знань.
 
 Директор Угнівського аграрно-будівельного ліцею Іван Гейко зауважив, що в навчальному закладі є проблема з кадрами, які відповідають за виховну роботу. Звичайно, її проводять, зокрема, використовують такі форми, як і в Сокальському ліцеї, але вона ще не поставлена на належний рівень: в минулому році тут був факт бродяжництва, а в цьому – загинув в ДТП другокурсник. Тож цю роботу необхідно покращити.
 
 Начальник ДКМ Сокальського РВ ГУ МВСУ Ірина Мроць підкреслила, що з метою поширення правової освіти правоохоронці читають лекції, за кожним навчальним закладом закріплений працівник. За дев’ять місяців ц. р. прочитали 40 лекцій, провели 48 рейдів, під час яких було виявлено 10 випадків продажу алкогольних і слабоалкогольних напоїв (винних притягнуто до адмінвідповідальності), виявлено 8 неповнолітніх в громадських місцях в нетверезому стані, 7 – фактів доведення неповнолітніх до стану алкогольного сп’яніння, 14 палили в громадських місцях. Всього складено 114 адмінпротоколів, з них 29 – на неповнолітніх, решта – на батьків. З кожною сім’єю проводили бесіди і треба сказати, що вдруге ці діти вже не вчиняють подібних порушень. На обліку стоїть 35 неповнолітніх, більшість з яких займались крадіжками, та 14 неблагополучних сімей, з якими також проводять відповідну роботу.
 
 Начальник районного управління юстиції Андрій Олесько зазначив, що, з метою профілактики злочинів, відділу освіти передали 12 брошур, диск про права дитини, які мають бути розповсюджені по школах, а також створено веб-сайт управління юстиції, на якому є консультації з правової тематики. В управлінні юстиції діє громадська приймальня, за дев’ять місяців ц. р. там надали 54 безплатні консультації, половина яких стосувалась дітей, виплати аліментів. З 1 січня 2013 р. слідчі дії при затриманні неповнолітніх будуть проводитися тільки в присутності адвокатів, які представлятимуть їх інтереси (безплатно) і в суді. Необхідно також узгодити всім службам час спільних виїздів у школи району.
 
Директор Центру соціальних служб сім’ї, дітей та молоді Наталія Хомин, зокрема, підкреслила, що їх служба надає правові консультації, проводить роботу з умовно засудженими і звільненими з місць позбавлення волі.
 
Підсумовуючи, Марія Христинич зазначила, що правоосвітню роботу у професійно-технічних закладах проводять, але в ній ще є чимало пробілів. Зокрема, необхідно пильнувати, щоб учні відвідували заняття, а в разі протилежного – повідомляти про це батьків, відповідні служби, не допускати бродяжництва; більше залучати до роботи професіоналів, а в позаурочний час – студентів юридичних факультетів, використовувати громадські приймальні, де юристи надають безкоштовні консультації, роз’яснюють закони; а також подавати матеріали з конкретними фактами в засоби масової інформації тощо.
 
Друге питання – «Формування громадського суспільства» висвітлили методист РМК Андрій Дзьоба, головний спеціаліст відділу у справах молоді та спорту Ольга Скребуха. Вони, зокрема, підкреслили, що необхідно активізувати шкільне, молодіжне та громадське життя, виявляти та підтримувати лідерів молодіжного руху, молодіжні організації, створювати умови для їх всебічного розвитку. Вони повинні брати участь у виховних заходах на рівні школи, міста, району, співпрацювати з такими молодіжними організаціями, як «Пласт», «Молода «Просвіта», Спілка української молоді тощо. У нас діє регіональний учнівський парламент, він бере участь в різноманітних культурно-просвітницьких заходах. Необхідно виховувати, формувати в дітях національну свідомість, виявляти талановитих дітей, які можуть стати лідерами, поширювати волонтерський рух, брати участь в різних конкурсах тощо, щоб молоде покоління виростало справжніми громадянами України. 
 
 Валентина БЛУДОВА
Exit mobile version