У Великомостівському НВК "Загальноосвітня школа ІІІІ ступенівліцей" психолог Маріанна Дмитришин провела психолого-педагогічний консиліум на тему "Психологічні особливості адаптаційного періоду школярівп’ятикласників: рівні і критерії адаптації, етапи проходження і показники адаптивних процесів". До участі були запрошені класні керівники та вчителіпредметники 5х класів, перші вчителі, медичний працівник, заступники директора з НВР, психологи Великомостівського ОО. Розглянуто деякі питання, обговорено психологічні особливості учнів цієї вікової категорії, проблеми пов’язані, із адаптацією школярів. Тренінг проходив у вигляді “круглого столу”. Учителі ділились своїми спостереженнями, як діти працюють на уроках. Слово мали і перші вчителі. Тоді спільно створили "Портрет учнів": відзначали спільне і відмінне між учнями у 5 класі та у початковій школі. Були відмінності, та у більшості усе залишилось спільним.
У процесі роботи психолог ознайомила з результатами досліджень різних аспектів адаптації учнів 5х класів, які провели за п’ятьма різними методиками.
За результатами дослідження адаптації учнів "Сім’яшколавулиця" лише два учні ще не повністю адаптувалися.
Дуже вагомим був виступ медичної сестри школи. Адже не усі діти фізично спроможні до певної діяльності, тому і навчання, сприймання певних предметів проходить у них на нижчому рівні. І шукати пояснення низької успішності чи причини певної поведінки потрібно в об’єктивних обставинах, в яких опинився школяр.
Кожен учасник тренінгу отримав рекомендації до роботи з різними категоріями дітей.
Підсумок тренінгу пройшов у вигляді створення "Адаптаційного портфелика". Після обговорень, пошуку рішень у певних ситуаціях, які виникають у п’ятикласників, кожен учасник побажав, що потрібно покласти у портфелик, щоб він був успішним.
Оксана КРУК, вчитель початкових класів, керівник гуртка Великомостівського НВК.