Про освіту

У Трускавці завершилася триденна Освітня академія з розвитку дистанційного та змішаного навчання

В Академії взяли участь вчителі, директори шкіл, керівники відділів освіти Львівської області, а також представники освітніх середовищ з Донецької, Вінницької та Волинської областей.

Нагадаємо, департамент освіти і науки ЛОВА проводить Освітні академії для освітян Львівщини та інших областей з метою підвищити їх професійний рівень, створити можливість обмінятися досвідом з актуальних тем, зокрема, дистанційне навчання, розвиток профтехосвіти, якісна освіта в районах та громадах.

Освітня Академія з розвитку дистанційного та змішаного навчання у закладах освіти розпочалась 9 серпня у Трускавці.

Організатори Академії  департамент освіти і науки Львівської ОВА, Центр інноваційних освітніх  технологій НУ «Львівська політехніка». Безпосереднім упорядником Академії та її ініціатором виступила Українська дистанційна школа (УДШ), що була започаткована у Львові у березні 2022 року, з метою організації доступу усіх школярів до навчання. УДШ була організована на волонтерських засадах за безпосередньої підтримки Львівської ОВА та департаменту освіти і науки.

«Була потреба дистанційно навчати дітей, які масово прибували на Львівщину, і вчителі області відгукнулись на наш клич», – розповідає Ірина Сислюк, начальниця відділу дошкільної, загальної середньої освіти та позашкільної роботи департаменту.

Сьогодні УДШ, яка цього року вже мала другий випуск, надає можливість українським дітям здобувати українську освіту, де б вони не перебували. Директор УДШ Маргарита Носкова виступила головною модераторкою Освітньої Академії.

Основні теми навчального семінару, який відбувся під час Академії: на прикладі конкретних шкіл та регіонів відкрито обговорити стан справ в освітянській галузі; інноваційні підходи в освіті, переваги та ризики, які вони породжують; обмінятись досвідом впровадження дистанційного і змішаного навчання; системне постійне навчання освітян, створення мотивацій для цього; формування освітянських середовищ, які б виступали як експертні групи, стимулювали і надихали до праці.

Як наголосив директор департаменту освіти і науки ЛОВА Олег Паска, будь-яка інновація в освіті має відповідати трьом критеріям: повага до гідності учня, формування поваги до вчителя і сприяння  ефективності навчання. Натомість за його словами, часто у суспільство вкидають, ідеї, лишень заради самореклами. Без попереднього фахового аналізу, без обговорення у професійних середовищах.

«Ваші діти випереджають наших, особливо в природничих науках, щонайменше на два роки. Цю тезу останнім часом ми кожен разу чуємо від наших іноземних колег. Тому війна,  вочевидь, змусить нас переоцінити наші можливості, подивитись іншим поглядом на наш потенціал. Звісно, нам треба ще багато чого вдосконалити, але це не повинні бути різкі і силові зміни. Перед впровадженням вони мають бути  реально обговорені  у всіх середовищах, бо ніхто краще не знає потреби учня, як вчитель», – додав Олега Паска.

Як позитивний приклад Олег Паска назвав Стратегію розвитку освіти Львівської області.

«Її написали групи професійних людей, які представляли дошкілля, початкову, базову і старшу школи, позашкілля, профтехосвіту і частково вищу освіту.  На її основі сформована Програма розвитку освіти Львівщини на 2020-2025.

Те саме стосується дистанційної освіти, її розвивати і удосконалювати повинні насамперед вчителі-практики, кращих від них експертів не знайти, і саме під час таких освітянських зустрічей народжуються нові ідеї та стимули до праці, нам потрібна робота, яка дає результат», – нагадав він.

Маргарита Носкова зосередила свою увагу саме на темі дистанційного навчання.

«Сучасна освіта докорінно змінюється і те, що 5-7 років тому здавалось інновацією, сьогодні вже стає традиційним. Навчати дітей за допомогою різних форм, способів, технологій – це вже норма, не виклик, не потреба. Це просто наша норма. Дистанційна форма навчання вже стає традиційною. Тим часом маємо трохи змістити наголос: зараз треба навчати вчитися учнів та їхніх батьків. Щоб самі батьки допомагали нам вчити їхніх дітей, а не панікували там, де нема жодних причин для паніки», – зазначила засновниця УДШ.

Водночас вона додала, що для того, аби дистанційне навчання стало автоматичною навичкою, потрібно постійно розвиватись, формулювати цифрову грамотність як гостру потребу, і тоді це дасть ефект і дозволить створить відповідне середовище навчених людей.

Дмитро Костенко, начальник управління освіти Великоновосілківської сільської громади (Донецька область, Волноваський район, 35 км від лінії фронту) зазначив, що дистанційне навчання школярів у Донецькій області почали впроваджувати у 2015 році, коли постало завдання не втратити дітей, які опинились на тимчасово окупованій території.

Спершу було 5 базових дистанційних шкіл, але потім (з огляду на ковід) Донецький інститут післядипломної освіти розпочав масові курси з підвищення цифрових навичок вчителів і організації дистанційного навчання.

«Відтак, коли почалося широкомасштабне вторгнення, система освіти Донецької області більше-менше була готова до цього… Всі розуміли, що для того, щоб не втратити дітей, які роз’їхались по всій Україні і за межі кордону, щоб зберегти робочі місця для вчителів, потрібно організовувати освітній процес. І в нашій ситуації це було тільки дистанційне навчання», – зазначив Дмитро Костенко.

За його словами, у Донецькій області навчання з огляду на безпеку відбувається тільки дистанційно.

Освітня Академія тривала три дні і завершилася 11 серпня.

Голос Сокальщини на GoogleNews