Нещодавно на базі Сокальського НВК "ЗШ ІІІІ ст. №4-ліцей" відділ освіти Сокальської РДА провів обласний семінар завідувачів психолого-медико-педагогічними консультаціями.
На початку учасників семінару привітали діти з особливими потребами та вихованці логопедичної групи дитячого садочка №1 м. Сокаля разом із вихователем Тетяною Конопко і логопедом Мар’яною Рогальською. Зі сцени лунали пісні, вірші, молитва. Глядачі гаряче аплодували юним хлопчикам та дівчаткам.
Пізніше Ганна Фенчин, завідувач районною психолого-медико-педагогічною консультацією (РПМПК) представила гостей, а це: Марія Васюник, головний спеціаліст Головного управління Львівської облдержадміністрації, Лілія Лепеха, завідувач обласною ПМПК та Ігор Корнієнко, завідувач обласним центром психології та соціальної роботи.
Наталія Карташова, заступник голови райдержадміністрації з гуманітарних питань зазначила, що на районному рівні прийнято рішення про облаштування освітніх закладів та місць масового скупчення людей пандусами, а райдержадміністрація посилено працює над покращенням умов інтеграції та адаптації дітей з особливими потребами в звичайне життя.
Володимир Чуб, заступник голови районної ради наголосив, що семінар завідувачів психологомедикопедагогічними консультаціями є дуже важливим, адже можна обмінятись досвідом, ознайомитись із досягненнями у цій галузі.
Любов Тот, головний спеціаліст відділу освіти Сокальської райдержадміністрації ознайомила учасників обласного семінару із мережею освітніх закладів району і сказала, що Сокальський район уже шість років є активним учасником міжнародного проекту "Рівний доступ до якісної освіти".
Галина Гібляк, завідувач районним методичним кабінетом розповіла присутнім про співпрацю методичного кабінету з ПМПК та окружними психологопедагогічними консультаційними пунктами.
Ганна Фенчин повідомила, що Сокальська РПМПК створена 13 лютого 2006 року і уже має чималі напрацювання. Тут працюють досвідчені спеціалісти: логопед, дефектолог, психолог, лікарпсихоневролог. 20 дітей Сокальщини з особливими потребами навчаються за індивідуальною формою навчання. Виявлення дітей з психофізичними вадами проводиться завдяки співпраці з медичними працівниками, директорами шкіл, вчителями, працівниками окружних психологопедагогічних пунктів. Також завідувач РПМПК сказала, що протягом останніх трьох років було обстежено 95 дітей з порушеннями інтелектуального розвитку, 4 з вадами слуху, 41 з порушеннями опорнорухового апарату та 136 дітей із вадами мовлення.
Щорічно в психолого-медико-педагогічній консультації при відділі освіти РДА корекційну допомогу отримують 56 дітей із складними вадами розвитку. Також 150200 батьків дітей з особливими потребами отримують консультації.
На семінарі розглянули питання про отримання якісної освіти всіх дітей, котрі потребують корекції фізичного або розумового розвитку, які навчаються на загальних підставах в загальноосвітніх навчальних закладах. Усі такі діти потребують допомоги спеціалістів: дефектологів, логопедів, сурдологів і психологів.
Учасники семінару обговорили питання впровадження інклюзивного навчання в Сокальському районітобто можливість навчання дітей з особливими потребами в одному класі зі своїми ровесниками. Однак таким дітям обов’язково надаватимуть допомогу спеціалісти.
Дітям-інвалідам, які навчаються за індивідуальною формою навчання, важко дається багато з того, що для їх однолітків не створює жодних проблем. У школах створено хороші умови для їх навчання, розроблено спеціальні навчальні програми.
Учасники семінару дійшли висновку, що, незважаючи на інвалідність дітей, потрібно ставитися до них з особливою турботою, адже вони вимагають спеціального навчання, виховання і догляду; навчати основних правил поведінки; прищеплювати навички самообслуговування; формувати вміння, що допоможуть подолати стреси; виявляти та розвивати творчі здібності. Основне, щоб дитина виховувалася в атмосфері любові та добрих стосунків між усіма членами сім’ї.
Хочеться, щоб діти з особливими потребами завжди відчували увагу, турботу і любов, а люди, які їх оточують, проявляли найкращі людські якості і допомагали дітям адаптуватися у суспільстві. Треба робити добро, тоді будемо частіше бачити щасливі усмішки на дитячих обличчях.
Ольга РОМАНЮК.
Фото автора.