Site icon Голос Сокальщини – новини Сокаля, Шептицького

Безпека дорожнього руху – це життя!

Сокальчани, мабуть, помітили, що останнім часом на дорогах району часто видно державтоінспекторів. Вони не тільки штрафують порушників Правил дорожнього руху, а й проводять бесіди, роз’яснювальну і профілактичну роботу з водіями, велосипедистами, пішоходами. Чи дає це позитивні результати? Чи дотримуються водії Сокальщини Правил дорожнього руху?

Про це та інше – розмова з начальником відділення Державтоінспекції Сокальського РВ ГУМВС України в Львівській області, майором міліції Віталієм МАРЦИНЮКОМ.

– Розкажіть, як працювали державтоінспектори в минулому році?

– Наш штат невеликий, а протяжність доріг в Сокальському районі – одна з найбільших в області, проте Державтоінспекція добре працювала. Цілий рік працювали над попередженням та розкриттям злочинів, пов’язаних з автотранспортом, профілактикою аварійності, зміцненням транспортної дисциплі
ни та законності у службовій діяльності.

– Чи багато на території району зафіксували порушень Правил дорожнього руху? Яких найбільше?

– Протягом 2012 року державтоінспектори Сокальського району виявили 994 порушення Правил дорожнього руху. Найбільше їх зафіксовано за перевищення швидкісного режиму – 176, за порушення правил проїзду залізничних переїздів склали 69 протоколів, правил обгону – 44, правил проїзду перехресть – 19, вимог дорожніх знаків, розмітки – 24, правил проїзду пішохідних переходів – 94, правил зупинки, стоянки – 5, ПДР водіями, велосипедистами – 82.

– А чи є ще на Сокальщині водії, які їздять без документів чи сідають за кермо в нетверезому стані?

– За керування транспортом без документів минулоріч оштрафували 51 водія. І любителів покататися в нетверезому стані теж не бракує. В 2012ому році зафіксували 172 такі неприємні випадки. Тобто, практично через день працівники ДАІ затримують п’яних водіїв, які створюють аварійну ситуацію на
дорозі, часто стають учасниками ДТП.

– Яку відповідальність вони за це понесуть?

– Відповідно до законодавства, водієві, який керував автомобілем в стані алкогольного чи наркотичного сп’яніння, вирок виносить суд. Це може бути штраф від 2550 до 3400 грн. або позбавлення права керувати автомобілем терміном від одного до двох років, чи громадські роботи. А за повторне керування транспортним засобом в стані алкогольного сп’яніння штрафні санкції значно суворіші. Протягом 2012 року Сокальський районний суд позбавив водійських прав 32 водіїв.

– А якою була ситуація з ДТП на Сокальщині?

– Протягом минулого року в районі сталося 142 дорожньотраспортні пригоди, найбільше було зіткнень та наїздів на перешкоду – 63 і 25 відповідно. В цих ДТП загинуло дев’ятеро осіб, а 65 – травмовано. Основними причинами дорожньотранспортних пригод є: перевищення безпечної швидкості, недодержання безпечної дистанції, керування в стані алкогольного сп’яніння.
Ось, наприклад, розповім один випадок. В чергову частину міліції надійшло повідомлення, що в с. Савчин викрали автомобіль ВАЗ, а буквально через годину надійшло інше повідомлення – що в смт. Жвирка сталася ДТП: водій автомобіля наїхав на огорожу і втік з місця пригоди, це був той же викрадений автомобіль. Згодом затримали водіякрадія, ним виявився житель смт. Жвирка. Проти нього порушено кримінальну справу.

– З якими показниками розпочали цей рік?

– У січні на території Сокальського району трапилося чотирнадцять дорожньотранспортних пригод, в них потерпіло семеро осіб, загиблих, на щастя, немає. Також державтоінспектори склали 75 протоколів на водіїв, які порушили Правила дорожнього руху, в т. ч. 11 – керування транспортним засобом у стані алкогольного сп’яніння, два – обгони, два – проїзд на заборонений сигнал світлофора (переїзд через залізничні колії).

– Протягом останнього року ДАІ пережила чимало змін і нововведень – скасування довіреності, техогляду, введення в дію європротоколу. Нині на обговоренні черговий законопроект, який стосується до Державтоінспекції. Як ви оцінюєте ці зміни?

– Техогляд повністю не скасований, транспортні засоби, які перевозять пасажирів, і далі його проходять, просто змінилася назва – тепер це технічний контроль, який проводять спеціалісти на станціях технічного обслуговування. Але це відносне питання, бо нині ми оглянули автомобіль, він справний, а за тижденьдва станеться поломка і він буде несправним, це ж техніка, вона експлуатується, деякі запчастини час від часу виходять з ладу. Це є на совісті водіїв, які несуть відповідальність за своє життя і життя пасажирів. Щодо введення Європротоколів, то скажу відверто – люди не вміють їх грамотно оформити, бояться щось зробити не так і все одно викликають державтоінспекторів. Можливо, у великих містах, де інспекторів треба довго чекати, люди й користуються протоколами, що полегшує роботу, але на теренах Сокальщини це наразі не прижилося.

Щодо нового законопроекту, який перебуває на обговоренні, то бачу в ньому лише позитив. Якщо його приймуть у Верховній Раді, то водіїв зобов’яжуть змінювати гуму відповідно до пори року, їздити за межами населеного пункту з ходовими вогнями (ввімкненими фарами). Це привертало б увагу інших учасників дорожнього руху, пішоходів. А ще зміни передбачають, що водії, які зупинились на дорозі з будьякої причини, повинні мати спеціальні жилети, щоб бути помітними. Пішоходи, які переходять дорогу в темну пору доби, теж матимуть спеціальні наліпки, позначки, значки з світлоповертаючими елементами.

Планується також посилення відповідальності за ненадання переваги в русі автомобілям швидкої медичної допомоги, пожежної охорони, аварійнорятувальних служб, міліції, які їдуть з увімкненими світловими або звуковими сигнальними пристроями. За такі порушення буде збільшено штраф з нинішніх 510680 грн. до 680850 грн, а в особливих випадках водіям може загрожувати навіть позбавлення водійських прав на термін від шести місяців до року.

– Що побажаєте нашим читачам?

– Водіям, пішоходам бажаю дотримуватися Правил дорожнього руху, бути ввічливими один до одного, на наражати себе та інших на небезпеку, не бути байдужими до дітей, навчати їх правильної поведінки на дорозі чи біля неї. Усі повинні розуміти – що безпека дорожнього руху – це життя!

Ольга ДИЛИН.

Фото автора.

Exit mobile version