Серед дев’яти виробничих підрозділів Львівської дирекції Українського державного підприємства поштового зв’язку «Укрпошта» Центр поштового зв’язку №7 (м. Червоноград) постійно займає призові місця по розповсюдженню періодичних друкованих видань. За підсумками передплатної кампанії на I півріччя 2011 р. його знову визнано кращим в області. Детальніше про це та інше в розмові нашого кореспондента із заступником начальника ЦПЗ №7 Оксаною МАХНИК.
– Пані Оксано, як пройшла передплата на періодичні видання на I півріччя 2011 року?
– Наші працівники, як завжди, попрацювали активно. З метою активізації розповсюдження періодичних друкованих видань у період передплати на газети та журнали на I півріччя Львівська дирекція оголосила конкурс на звання «Кращий листоношарозповсюджувач періодичних друкованих видань у сільській місцевості», «Кращий листоношарозповсюджувач періодичних друкованих видань у містах», «Кращий Центр поштового зв’язку з розповсюдження періодичних друкованих видань».
За підсумками конкурсу переможцями визнано:
«Кращий листоношарозповсюджувач періодичних друкованих видань у сільській місцевості» – I місце – листоноша відділення поштового зв’язку с. Поториця Надія Гушта;
«Кращий листоношарозповсюджувач періодичних друкованих видань у містах» – II місце – листоноша відділення поштового зв’язку Червоноград2 Галина Волянська;
«Кращий Центр поштового зв’язку з розповсюдження періодичних друкованих видань» – I місце – Центр поштового зв’язку №7.
Також хочу відзначити і відділення поштового зв’язку, які не є переможцями, але працюють активно. Колектив відділення поштового зв’язку Стенятина (начальник Оксана Зарицька) передплатив та доставляє передплатникам 1220 примірників газет та журналів, Волиці (Ганна Димида) – 870 примірників, Тартакова (Марія Іванчина) – 930 примірників.
Найпопулярніші видання, які до вподоби сокальчанам, це «Сільський вісник», «Сільські вісті», «Газета поукраїнськи», «Порадниця», «Експрес», «Високий замок», «Добрий лікар», «Добрий господар», а господиням полюбилися видання «Дуже смачно», «Рецепти господині», «Добра кухня».
Не обходять увагою сокальчани і районний часопис «Голос знад Бугу». Найбільше його шанувальників у Стенятині – передплатили 253 примірники, Жвирці (начальник відділення поштового зв’язку Уляна Паливода) – 163, Тартакові – 146, Забужжі (Олена Корнецька) – 122, Перв’ятичах (Степанія Палига) – 103 примірники.
Принагідно хочу також відзначити роботу колективу групи періодичних видань та роздрібної торгівлі – Марію Сало, Оксану Мацюру та Надію Грушку, яка віддала поштовій справі більше 40 років. Для них передплата – не одноразова кампанія, а щоденна копітка робота протягом року.
– Чи будуть реорганізовуватись відділення поштового зв’язку і чи не постраждають від цього люди?
– Наш Центр надає послуги поштового зв’язку мешканцям Червонограда, Соснівки, Гірника, Сокальського та Радехівського районів. Нині мережа об’єктів поштового зв’язку налічує 78 відділень, з них: міських – 20, сільських – 57, пересувне відділення поштового зв’язку – 1. Тобто 77 – стаціонарних і 1 пересувне.
В сучасних умовах постало питання необхідності системного реформування галузі, яке вирішується на державному рівні. Кабінет Міністрів України схвалив Концепцію Державної цільової програми розвитку поштового зв‘язку на 20092013 роки, розроблену Міністерством транспорту та зв’язку України, ключовим моментом якої є поступове зменшення витрат за рахунок оптимізації мережі та приведення її до стану збалансованості з існуючим попитом на послуги поштового зв’язку.
Хочу наголосити, що реорганізація стосується відділень поштового зв’язку, які не забезпечують рентабельної діяльності, тобто у цих населених пунктах немає попиту на послуги поштового зв’язку – протягом чотирьох років не прийнято жодної посилки, у місяць приймають 25 листів та переказів.
Проте, найближчим часом реорганізація мережі не планується.
– Чи зміниться на краще, осучасниться поштове відділення у Сокалі?
– Наше підприємство знаходиться на госпрозрахунковому фінансуванні, рентабельність поштових послуг надзвичайно низька, тобто фінансування Центру здійснюється за рахунок власної діяльності з надання послуг поштового зв`язку та інших послуг підприємствам, установам, організаціям та населенню. У зв`язку із значним зниженням за останні роки обсягів основних поштових послуг та збільшенням витрат на заробітну плату, перевезення пошти, утримання приміщень – на капітальний ремонт коштів немає. Але при можливості проводимо «косметичні» ремонти приміщень.
– Тепер у поштових відділеннях приймають оплату за комунальні послуги. Які ще нові види послуг надаєте?
– Загалом Укрпошта пропонує споживачам понад 50 видів послуг. Крім усім відомих послуг з пересилання письмової кореспонденції, виплати пенсії, передплати газет та журналів, розгалужена мережа відділень поштового зв’язку допоможе швидко, зручно та без додаткових зусиль здійснити оплату всіх житловокомунальних платежів, за 15 хвилин понад 730 об’єктів поштового зв’язку України здійснять терміновий переказ грошових коштів у межах нашої країни, також користувачі поштових послуг мають можливість отримати інформацію про виплату переказу одержувачу, переславши поштовий переказ з SMSповідомленням про вручення – на мобільний телефон відправника надійде SMSповідомлення. У будьякому відділенні поштового зв’язку користувач має можливість переслати електронне повідомлення (колишня телеграма): відправник подає його на паперовому носії, а ми пeресилаємо електронними каналами та доставляємо адресатові на паперовому носії. Повідомлення можуть, за бажанням відправника, доставлятися на художньому бланку, а також із замовленим відправником терміном доставки.
Тільки в об’єктах поштового зв’язку Ви можете скористатись послугою з пересилання пріоритетних поштових відправлень. Ця послуга відкриває особливі можливості для швидкого, якісного, надійного пересилання всіх видів поштових відправлень. Термін пересилання простих пріоритетних відправлень скорочується на одиндва дні порівняно з непріоритетними. Так, термін пересилання простих пріоритетних листів між обласними центрами становить два дні (без урахування вихідних днів об’єктів поштового зв’язку), а непріоритетних – чотири. Прості пріоритетні листи пересилаються між районними центрами різних областей України за три дні, а непріоритетні – за п’ять.
Отже, послуг дуже багато, тому запрошуємо завітати у відділення поштового зв’язку, де можна отримати інформацію про кожну з них та скористатись потрібною.
Інтерв’ю взяла Валентина БЛУДОВА.