Site icon Голос Сокальщини – новини Сокаля, Шептицького

ПРАЦЮЄМО НАД ПЕРШОЧЕРГОВИМИ ЗАВДАННЯМИ

Голова районної державної адміністрації Микола МИСАК у вирі всіх подій на Сокальщині. Саме так має робити очільник району. Що відбулося за останні декілька тижнів – про це у розмові з ним.

– Миколо Івановичу, нещодавно Ви звітували в облдержадміністрації на слуханнях Сокальського району. Яку дано оцінку соціальноекономічному розвитку Сокальщини і над вирішенням яких проблемних питань працюєте?

– Вцілому соціальноекономічний розвиток Сокальщини можна оцінити як задовільний. Однак до проблемних питань потрібно віднести те, що в районі обліковується значна сума податкового боргу, а це майже 300 мільйонів гривень по платежах до бюджетів різних рівнів і першопричиною є ДП «Львіввугілля». Цей борг формувався понад 56 років тому. До боржників також належать шахта «Надія», ВАТ «Червоноградська автобаза» і ще кілька окремих комунальних підприємств. Ще одна проблема – питання заборгованості по зарплаті, яке на контролі у Президента України.

На даний час визначені завдання щодо погашення заборгованості заробітної плати. Однак, на жаль, на сьогодні досягти результатів з цього питання по ВАТ «Червоноградська автобаза» поки що не вдається, хоча вжиті певні заходи. Відтак, якби ДП «Львіввугілля» і ДП «Волиньвугілля» провели розрахунки в повному обсязі, то питання заборгованості по зарплаті по цьому підприємству стовідсотково буде зняте. Позитивною є динаміка по комунальних підприємствах Белза, Великих Мостів, ПАФ «Угринів» – це певне досягнення.

Під час слухань були окремі зауваження по сільському господарству, над вирішенням яких працюємо. Треба сказати, що Сокальщина – доволі значущий сегмент у структурі сільського господарства області вцілому, тому й увага до району особлива.

Добрими є показники виконання бюджету. За дев”ять місяців цього року ми виконали його на 121,1%. Це виконання планових завдань по загальному фонду за мінусом офіційних трансферів. В цьому особлива заслуга всіх платників податків, які сумлінно відносяться до своїх зобов”язань. Левова частка щодо наповнення бюджету району належить ДП «Львіввугілля» і ми бачимо, що протягом останніх двох років підприємство вдвічі збільшило фонд оплати праці, що стало вагомим чинником, який забезпечує виконання бюджету. Не виконали бюджет через певні причини дві міські ради – Белзька та Угнівська та три сільські – Карівська, Острівська та Реклинецька. Ситуацію, що склалась, проаналізуємо і будемо приймати відповідні рішення по коригуванні планових показників. А щодо бюджету 2011го, то дуже великих застережень по видатковій частині, щоб забезпечити зарплатою, харчуванням, медикаментами, енергоносіями та ін., великих ризиків по контрольних цифрах не бачимо. Поки що очікуємо, що маємо справитись з планами дохідної частини. Тому ситуація має бути стабільною.

Щодо питань соціального захисту, то на сьогодні це, в основному, виплати, які задекларовані на обласному і державному рівнях.

Заборгованості практично немає, фінансування забезпечується. По питаннях звернень громадян нагадаю, що в райдержадміністрації є графік з чітко визначеними днями та годинами прийому головою райдержадміністрації та заступниками. Всі звернення мешканців зареєстровані, вживаються заходи, щоб якомога швидше  вирішити проблемні питання.

Декілька слів щодо сфери підприємницької діяльності. У нас спаду по кількості підприємств, а також податкових надходжень від суб”єктів малого і середнього підприємництва не спостерігається. Було прохання звернути увагу на рівень зарплати по малому і середньому підприємництву. Адже є певний рівень тінізації підприємництва і це проблема не лише в нашому районі, але і в державі. Ми працюємо в цьому напрямку і робимо все для того, щоб не було виплат неофіційних зарплат. Сподіваюсь на значну, серйозну підтримку й співпрацю з податковою інспекцією в Сокальському районі. По інноваційноінвестиційній діяльності також хотілося б більшої присутності зовнішніх інвесторів, тому що на сьогоднішній день в нас стабільно працює два суб”єкти «Датський текстиль» і «Скомекс». На цей напрямок роботи  звернемо особливу увагу, адже в нас вже є певні напрацювання. Думаю, до кінця року досягнемо значно кращих результатів.

Відзначено позитивні тенденції в роботі освітянської галузі. У Львівській області наш район перебуває на передових позиціях. Є добрий досвід за окремими напрямками. В непоганому стані перебувають також охорона здоров"я та культура. Для зміцнення матеріальнотехнічної бази цих галузей будуть надані додаткові кошти, що дасть змогу на кращому рівні забезпечити лікування та догляд за хворими, а в культурі – підвищити рівень культури населення. Це галузі, які на сьогодні потребують суттєвого покращення.

– Відомо про те, що на добудову школи в селі Пристань з обласного бюджету обіцяли виділити кошти. Якою є ситуація на даний час і чого слід очікувати в перспективі?

– На огляд цього об"єкту приїжджав голова облдержадміністрації Василь Горбаль. При перегляді бюджету2010 з обласного будуть виділені кошти на цей об"єкт, а з районного бюджету виділено 500 тисяч гривень і ці кошти освоять найближчим часом. Надіємось, що при формуванні обласного і районного бюджетів школу у Пристані включать у перелік тих, які будуть фінансуватись з державного бюджету. Поки що за мету поставлено введення в експлуатацію об"єкта в новому навчальному році.

– Яким чином складається ситуація в житловокомунальному комплексі району і який стан готовності служб до роботи в осінньозимовий період?

– Сьогодні ми звертаємо особливу увагу на зміцнення матеріальнотехнічної бази КП «Сокальжитлокомунсервіс» через відповідні бюджети.

На сесії районної ради, яка відбулася 15 жовтня, ми пропонували депутатам сприяти у виділенні певних коштів, щоб допомогти житловокомунальним підприємствам на належному рівні працювати в зимовий період і запобігти серйозним проблемам. Працюємо з ЖКГ з питань підготовки до осінньо зимового сезону, проводили наради, слухання, колегії. Вцілому хочу сказати, що до роботи в осінньозимовий період ми готові. Насамперед, суттєвою складовою проблем ЖКГ є тарифи, які у більшості випадків не збалансовані.

– Скажіть, будь ласка, які роботи проводять по відкриттю міжнародного митного пункту пропуску «Угринів»?

– Відрадним є те, що на організацію будівництва митного пункту пропуску «Угринів» звернута увага на державному рівні. Нещодавно відбулась виїзна нарада спільно з представниками польської сторони на місці майбутнього митного переходу. Наші сусіди задекларували, що до Євро2012 в мінімальному обсязі цей пункт пропуску має обслужити тих людей, котрі бажатимуть побувати на футбольних матчах.

На даний час рівень готовності цієї інфраструктури, яку готує польська сторона, сягає 70 відсотків. З нашого боку завдання полягає у забезпеченні капітального ремонту дороги протяжністю чотири кілометри і реконструкції дороги у напрямку Волинської області.

Зі сторони району всі питання щодо проекту є вирішеними. Залишається отримати дозвіл на початок робіт і провести їх виконання. Їх повинна виконувати служба експлуатації автомобільних доріг Львівської області, яка займається цим проектуванням. Вартість проекту, капремонту і реконструкції становить 56 мільйонів гривень. Основні обсяги робіт мають бути заплановані на наступний рік. Питання знаходиться на постійному контролі. Сподіваємося, що це буде додатковим імпульсом для розвитку економіки району. Пропонуватимемо розбудову і двох інших митних переходів – УгнівДеніска, БелзБудинін, що буде поштовхом для соціальноекономічного розвитку території.

– Миколо Івановичу, як вирішується проблема підтоплень окремих територій району?

– Просідання грунтів і підтопленя окремих територій району є однією з проблем, над вирішенням якої ми працюємо. Найгострішою є проблема села Бендюги. Для вирішення питання пониження рівня води потрібно 2,4 мільйона гривень. Цих коштів поки що немає і за останніми даними після проведених зустрічей з першим заступником міністра вугільної промисловості і звернень, скерованих у Міністерство вугільної промисловості, в цьому році коштів не передбачається. Однак зараз ми працюємо по тимчасовій схемі через сільський і районний бюджети. Ця проблема тимчасова і найближчим часом буде вирішена.

Є також проблемне питання по Острову, яке пов"язане з діючими підприємствами. В селі Добрячині не в повному обсязі завершено виконання проекту ліквідації шахти «Червоноградська». Нині ми побачили, що це несе певний негативний ефект. Продовжуватимемо реалізацію «Комплексного проекту екологічної реабілітації Сокальського району Львівської області».

– Мешканці району неодноразово зверталися до влади з проханням провести ремонтні роботи на автошляхах. Як ви оцінюєте ситуацію і яким чином можна вирішили цю проблему?

– Проблема доріг є не лише районною, а й загальнонаціональною і, насамперед, ми всі маємо розуміти, що значна частина доріг в районі це

– державна власність, відповідальним за їх утримання є служба експлуатації автомобільних доріг у Львівській області. Безпосередньо обслуговуванням доріг займається «Облавтодор», а на районному рівні – «Райавтодор». Ситуація є вкрай складною і це пов"язано передусім із зменшенням фінансування доріг. Останні два роки значна частина коштів направляється на об"єкти і дороги, які безпосередньо мають відношення до проведення Євро2012. Під цими об"єктами значна частка дорожної інфраструктури, а це і м. Львів, і митні переходи. Ми пробуємо вирішувати цю проблему через бюджети сільських рад і районний бюджет. Перед початком нового навчального року ми зробили обстеження доріг по маршрутах шкільних автобусів за допомогою служби ДАІ і документи скерували в «Облавтодор». Сесія районної ради неодноразово зверталась в «Укравтодор» та в Кабмін, ведуться переговори зі службою експлуатації автомобільних доріг області, щоб хоча б  у мінімальних обсягах поправити ситуацію в районі. Є відповідні доручення. Поки що ми працюємо над питанням ліквідації ямковості на найбільш проблемних відтинках доріг,   потім – ремонту доріг у керунках сіл Бояничі, Перетоки, Скоморохи. Ми працюємо з Радехівським та Іваничівськими цукровими заводами, які обіцяють допомогти матеріальними ресурсами: надати щебінь, гравій, пальне. В районі існує практика окремих громад, де люди самі збирають кошти на ремонт і вкладають їх в державну власність. Це громади сіл Волиця, Комарів, Домашів. Однак служба автомобільних доріг ігнорує видатки, які внесено. На сесії районної ради було прийняте рішення про створення робочої групи, яка буде займатися питанням інвентаризації доріг комунальної власності. Однак через брак фінансування цього року ми навряд чи зможемо зробити  заплановані роботи. Але вже на наступний рік матимемо перелік об"єктів, які будуть документально забезпечені, що дасть змогу вирішувати все у комплексі. Оскільки для того, щоб було фінансування і кошти скеровані виконавцю й реалізовані, потрібно мати відповідний пакет документів, що сприятиме нам у скеруванні коштів сільських і районних бюджетів. Такими є першочергові завдання. 

– У Вас неодноразово були зустрічі з підприємцями Сокальщини. А нещодавно біля райдержадміністрації відбулась акція протесту підприємців. З якими проблемними питаннями вони звертаються до влади?

– Підприємці нашого району приєднались до Всеукраїнського страйку підприємців і провели акцію протесту в Сокалі проти прийняття Податкового кодексу, скасування спрощеної системи оподаткування і високих внесків в Пенсійний фонд. Представники підприємців Сокальщини зустрілись із заступником голови райдержадміністрації Володимиром Катериною і скерували нам звернення. Вважаю, що протягом найближчих двох тижнів у цьому напрямку ще треба буде попрацювати досить серйозно й вжити відповідні заходи, аби знівелювати конфліктні моменти щодо Податкового кодексу.

Конфліктною є ситуація і з КП «Сокальський ринок». В свій час суб"єкт «Райагрошляхбудсервіс» пройшов всі процедури по створенню такого напрямку діяльності, як пересувні торгові точки. Вони оформили право власності на цю інфраструктуру. Є претензії підприємців КП «Сокальський ринок», що їхні кошти також залучали до цих процесів і здійснювалось це неофіційно, а зараз ця частка, яка вкладалась суб"єктами підприємництва, привласнена суб"єктом «Райагрошляхбудсервіс». Міська рада прийняла чітку позицію про не укладання договору з КП «Райагрошляхбудсервіс». Питання земельної ділянки є спірним і  досить складним. Я звертався до депутатського корпусу міської ради, вів переговори з представниками суб"єкта «Райагрошляхбудсервіс». Одним із шляхів вирішення цього конфлікту є проведення діалогу з врегулюванням земельного або майнового питання.

– Дякую за розмову.

Записала Олена САГАНСЬКА.

Exit mobile version