До мене, як до депутата Львівської обласної ради, звернулась група пенсіонерів з м. Сокаль, щоб допомогти вирішити питання щодо оплати за повірку лічильників на воду, встановлених у їхніх помешканнях. Реагуючи на звернення громадян, проаналізувавши норми чинного законодавства, вирішила звернутися до директора КП "Сокальводоканал" з прохання надати законодавче підґрунтя та обґрунтування цієї послуги.
КП "Сокальводоканал" встановив розмір оплати за повірку лічильника, що, в свою чергу, суперечить чинному законодавству. Зокрема, статтею 28 Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність" визначено порядок повірки засобів вимірювальної техніки. Згідно з ч. 3 ст. 28 вищезгаданого Закону порядок подання фізичними особами, що не є суб'єктами підприємницької діяльності, – власниками засобів вимірювальної техніки (результати вимірювань якими використовуються для здійснення розрахунків за спожиті для побутових потреб електричну і теплову енергію, газ і воду) на періодичну повірку цих засобів та оплати за роботи, пов'язані з повіркою, встановлюється Кабінетом Міністрів України. Періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж), зазначених засобів вимірювальної техніки здійснюються за рахунок підприємств і організацій, які надають послуги з електро-, тепло-, газо- і водопостачання.
Згідно з постановою КМУ № 630 від 21 липня 2005 р. аб. 3, п. 9 "Періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) квартирних засобів обліку проводяться за рахунок виконавця".
У відповіді на депутатське звернення КП "Сокальводоканал" повідомило, що зв'язку з тим, що КП "Сокальжитлокомунсервіс" не здійснює цей вид послуг, а відповідно до Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність" засоби обліку води підлягають періодичній повірці, беручи до уваги лист-роз'яснення Мінжитлокомунгоспу з питань періодичної повірки приладів обліку води та тепла від 21 червня 2011 року, КП "Сокальводоканал" звернулось до органів місцевого самоврядування – Сокальської міської ради (лист № 786 від 14 жовтня 2011 р.) про надання дозволу та затвердження калькуляції на демонтаж, транспортування, повірку в органах метрології і монтажу після повірки засобів обліку води та встановлення лічильників.
17 жовтня 2011 р. виконавчий комітет Сокальської міської ради виніс рішення №290 "Про надання дозволу Сокальському МКП ВКГ на проведення періодичної повірки і установку засобів обліку води". Тільки після винесення рішення підприємство здійснює ці послуги.
Проте з відповіді КП "Сокальводоканал" є очевидним факт порушення чинного законодавства, яким чітко передбачено, що громадяни не повинні сплачувати за повірку лічильників. Також відповідь не була повною та обґрунтованою. Ось чому я вдруге звернулась до КП "Сокальводоканал", а також до Сокальської міської ради.
У відповіді КП "Сокальводоканал" №305 від 13 березня 2013 р. на депутатське звернення №31 від від 5 березня 2013 року щодо оплати за повірку лічильників на воду підприємство посилається на лист-роз'яснення Мінжитлокомунгоспу з питань періодичної повірки приладів обліку води та тепла від 21 червня 2011 року, відповідно до якого дане підприємство звернулося до Сокальської міської ради про надання дозволу на проведення періодичної повірки води і установку засобів обліку води.
Хочу звернути увагу, що відповідно до приписів п. 24 Постанови Кабінету Міністрів України від 20. 05. 2009 року №529, витрати з проведення періодичної повірки, обслуговування і ремонту квартирних засобів обліку води та теплової енергії, у тому числі їх демонтажу, транспортування та монтажу після повірки, визначаються відповідно до укладених договорів між виконавцем та субпідрядником, який виконує зазначені послуги, у розрахунку на один квартирний засіб обліку води та теплової енергії і нараховуються щомісяця споживачеві у складі послуги залежно від кількості таких засобів обліку, шляхом додавання плати за проведення їх періодичної повірки, обслуговування і ремонту, у тому числі демонтажу, транспортування та монтажу, до загальної вартості послуг. Розмір плати за проведення періодичної повірки, обслуговування і ремонт одного засобу обліку води та теплової енергії, у тому числі його демонтаж, транспортування та монтаж після повірки, визначається згідно з кошторисом, затверджується (погоджується) органами місцевого самоврядування і розподіляється за місяцями міжповірочного інтервалу, що встановлюється Держспоживстандартом для відповідного засобу обліку води та теплової енергії.
Не отримавши належної відповіді, я внесла на сесію Львівської обласної ради депутатський запит. Під час перевірки прокуратурою Львівської області законності даного тарифу встановлено, що рішення виконавчого комітету Сокальської міської ради №290 від 17.10.2011 року "Про надання дозволу Сокальському МКП ВКГ на проведення періодичної повірки і установку засобів обліку води" прийнято всупереч вимогам положення ч. 3 ст. 28 Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність". У зв'язку з цим, прокуратура Сокальського району 07.06.2013 року внесла в Сокальську міську раду подання з вимогою скасувати вказане рішення та усунути порушення закону.
Ганна КОСТЮК,
депутат обласної ради.