Перевірки тривали упродовж першого кварталу 2024 року.
Впродовж першого кварталу 2024 року працівниками хімічної лабораторії КП «Адміністративно-технічне управління» проводились спостереження за станом атмосферного повітря на 37 перехрестях Львівської громади.
Вимірювання проводилися на визначення забруднення атмосферного повітря викидами від автомобільного транспорту, а саме: оксиду вуглецю, азоту оксиду, азоту діоксиду, ангідриту сірчистого. У результаті проведених замірів без перевищень жодного з показників виявились 13 перехресть із 37 обстежених.
Отже, найчистішими перехрестями, на яких відсутні перевищення за якими характеризують забруднення повітря, є:
- перехрестя смт Рудно – вул. Огієнка – вул. В. Великого – вул. Шептицького (біля пішохідного переходу на вул. Огієнка);
- перехрестя при в’їзді в м. Винники – вул. Галицька – вул. Дорога Кільцева (при в’їзді в м. Винники);
- перехрестя при в’їзді в с. Лисиничі – вул. Тракт Глинянський – вул. Т. Шевченка;
- перехрестя с. Великі Грибовичі – вул. Дублянська – вул. Дачна (біля пішохідного переходу на вул. Дублянській);
- перехрестя вул. Шпитальна – вул. Данилишина (біля пішохідного переходу зі сторони буд. № 7 на вул. Данилишина);
- перехрестя смт Брюховичі – вул. Львівська – вул. Весняна (біля пішохідного переходу на вул. Львівській);
перехрестя вул. Січових Стрільців – вул. Гнатюка (біля пішохідного переходу, зі сторони буд. № 2 на вул. Січових Стрільців); - перехрестя с. Рясне-Руське – с. Підрясне (зі сторони Кільцевої дороги);
- перехрестя вул. Зелена – вул. Конопницької – вул. Петрушевича (біля пішохідного переходу, зі сторони буд. № 17 на вул. Зеленій);
- перехрестя вул. Гавришкевича – вул. Краківська (біля пішохідного переходу зі сторони буд. № 2 на вул. Гавришкевича);
- перехрестя вул. Городоцька – вул. Виговського (біля пішохідного переходу зі сторони буд. № 251 на вул. Городоцькій);
- перехрестя вул. Дорошенка – вул. Словацького (біля пішохідного переходу, зі сторони буд. № 36 на вул. Дорошенка);
- перехрестя вул. С. Бандери – вул. Антоновича – вул. Русових (біля пішохідного переходу зі сторони буд. № 71 на вул. Антонича).
Найбільш забрудненими перехрестями з перевищенням максимально разової гранично допустимої концентрації по оксиду вуглецю та діоксиду азоту є:
- перехрестя пр. Червоної Калини – вул. Хуторівка (біля пішохідного переходу зі сторони Верхнього Шувару);
- перехрестя вул. Липинського – вул. Б. Хмельницького (напроти автовокзалу на вул.Б. Хмельницького, буд. № 225);
- перехрестя вул. Мазепи – вул. Миколайчука (біля пішохідного переходу, зі сторони буд. № 7 на вул. Миколайчука);
- перехрестя вул. Городоцька – вул. Збиральна (напроти автостанції на вул. Городоцькій);
- перехрестя вул. Липинського – пр. Чорновола (біля пішохідного переходу, зі сторони буд. № 59 на пр. Чорновола);
- перехрестя вул. Стрийська – вул. Ш. Руставелі – вул. І. Франка – вул. Зарицьких (біля пішохідного
- переходу зі сторони буд. № 79 на вул. І. Франка);
- перехрестя вул. Сахарова – вул. Стрийська (біля пішохідного переходу, зі сторони входу в Стрийський парк).
«Одним з основних джерел забруднення вулиць і перехресть нашого міста є автомобільний транспорт. Збільшення кількості автомобілів у місті не лише спричиняє проблеми з трафіком, але й негативно впливає на якість нашого повітря. Зростання рівнів забруднення атмосферного повітря особливо відчутно на перехрестях та вулицях з інтенсивним рухом в години пік, тож проблема зменшення шкідливих викидів від автомобільного транспорту залишається актуальною. Як бачимо з дослідження, впровадження «зеленої хвилі» в рамках роботи світлофорів дає свій позитивний результат, але в місті ще залишається ряд проблемних перехресть, де слід працювати над збільшенням пропускної здатності. Відтак, кожен з нас може зробити свій внесок у боротьбу з забрудненням повітря, обираючи більш екологічні способи пересування містом, як-от громадський транспорт замість особистого автомобіля, використовуючи велосипед або просто ідучи пішки на короткі відстані», – зазначила т.в.о. директора департаменту екології та природних ресурсів Оксана Війтик.