Підприємці на собі змогли відчути, з якими бар’єрами щоденно стикаються люди з інвалідністю.
Сьогодні, 9 серпня, до Superhumans Center завітали близько двох десятків представників бізнесу. Серед них готельєри, представники торгових центрів, аптек, заправок. Для них організували спеціальну екскурсію на кріслах колісних. Усе заради того, аби підприємці на собі змогли відчути, з якими бар’єрами стикаються люди з інвалідністю, та обговорити з фахівцями, як зробити бізнес доступним для всіх клієнтів.
«Ми хочемо звернути увагу представників бізнесу, готельного, ресторанного чи будь-якого іншого, на питання безбар’єрності. Після війни ми матимемо країну людей з інвалідністю, тому ми повинні уже зараз готувати наше суспільно ставати доступними для усіх. Наші заклади, здебільшого, не облаштовані навіть пандусами. Тому важливо, аби представники бізнесу зрозуміли, як це – сидіти в кріслі колісному. Наше завдання – щоби ресторани, кінотеатри, аптеки були максимально доступними для людей з інвалідністю. Це перший такий захід, який проводить Superhumans, але точно не останній», – розповіла СЕО Superhumans Center Ольга Руднєва.
Спершу для учасників провели короткий інструктаж користування кріслом колісним, а потім вони самостійно спробували скористатись пандусом, ліфтом, відчинити/зачинити двері. Допомагати собі ногами чи вставати з крісла заборонили.
Уперше сісти на крісло колісне спробував і начальник Львівської ОВА Максим Козицький.
«Менш ніж за рік Superhumans Center зміг зробити неймовірне: тут напрацювали цілу систему реабілітації та протезування наших військових і цивільних. Уже зараз пацієнти кермують транспортом з протезом руки чи стрибають на роуп-джампінгу з однією біонічною ногою. Люди, які сюди приїжджають, отримують шанс відчути себе суперлюдьми. Наше завдання – зробити все, щоб вони відчували себе суперлюдьми не тільки в Superhumans Center, а в кожному куточку України. Коли я сів на крісло колісне, зрозумів, як багато викликів є у людей з інвалідністю, які, на перший погляд, непомітні: від нестачі пандусів, до надто високих стійок, за якими людину не видно. Наша мета – щоб у кожному місті і селі нашої області усі легко могли потрапити, куди хочуть: у навчальні заклади, транспорт, держструктури, медзаклади, заклади культури та відпочинку. Щоб людей брали на роботу, базуючись виключно на їхніх вміннях та знаннях.
Працюємо над тим, щоб, відповідно до Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні до 2030 року, зробити Львівщину областю рівних можливостей для усіх людей. Закликаю громади долучатись до реалізації безбар’єрності конкретними кроками й рішеннями. Можете розраховувати на підтримку Львівської ОВА у цьому», – акцентував очільник Львівщини.
Важливо: Французькі та українські лікарі у Superhumans Center безкоштовно прооперують людей з травмами обличчя.
Superhumans Center облаштований спеціально під потреби людей з інвалідністю. Заїхати в клініку можна двома способами – безпосередньо скориставшись пандусом або підйомником (якщо у пацієнта потрійна ампутація кінцівок. Під час екскурсії власники бізнесу оглянули тренувальні зали для пацієнтів та поспілкувались з ними.
«Наша бригада потрапила від мінометний обстріл. Після мого поранення ми з дружиною почали шукати клініку для протезування. Натрапили на Superhumans Center, заповнили анкету і дуже швидко отримали відповідь. В кінці травня я приїхав на реампутацію, робили хірургічне втручання. Зараз я третій день, як стою на протезі, однак до цього пересувався на кріслі колісному. Можу сказати, що це важко. Як виїжджав в магазин, то потрібно було встати, відчинити двері, сісти назад, а двері незафіксовані і зачиняються. З третього разу лише вдавалось заїхати. Дуже важливо, щоб були пандуси і мінімальні пороги, бо на кріслі колісному через пороги дуже важко перескочити, можна й перекинутися, якщо досвід невеликий. Наші дороги, тротуари в ямах, це дуже ускладнює пересування людей», – поділився 31-річний військовослужбовець 14 ОМБр Олег Сподін.
Наприкінці екскурсії для підприємців організували лекцію, під час якої виокремили основні стереотипи про людей з інвалідністю та основні правила спілкування з ними.
«У нас є дуже багато стереотипів про людей з інвалідністю. Ми помилкового узагальнюємо їх усіх під категорію «тягар для сім’ї» чи «об’єкт благодійності», або ж «вони інші». Україна змінюється, тому ми повинні також змінювати своє мислення про людей. Особисто я в кріслі з 21 року і не люблю, коли мене жаліють, адже це принижує мою людську гідність. Ви можете, звісно, допомогти, відкривши двері перед людиною в кріслі, допомогти дістатись кудись за відсутності пандуса, але без жалощів. Маємо спонукати наше суспільство, наш бізнес ставати безбар’єрним. Люди повинні звертати увагу на це під час будівництва нових об’єктів, житлових будинків, магазинів», – наголосила лідерка ГО «Група Активної Реабілітації» та консультантка з питань безбар’єрності Superhumans Center Уляна Пчолкіна.
Звертаємо вашу увагу, рівень комунікації з людьми з інвалідністю також важливий. Не вживайте слів «колясочник», «інвалід», «має обмежені можливості», «особливі потреби», якщо не хочете образити людину. Згідно з довідником безбар’єрності ці терміни неправильні та неетичні. Краще говоріть «людина з інвалідністю» або людина, яка пересувається на «кріслі колісному». Презентація про безбар’єрність доступна за посиланням .
Нагадаємо, клініка з реабілітації та протезування цивільних й військових Superhumans Center запрацювала на Львівщині у квітні цього року.