Site icon Голос Сокальщини – новини Сокаля, Шептицького

Відкритий лист до начальника Сокальського РЕМ Зеновія Степановича Милика

Як представник громади села Борятин вирішив звернутися у редакцію за допомогою розв“язати проблему, яка уже обросла «бородою». Почну з акта від 20 жовтня 2004 року, під яким підписалося 28 споживачів електроенергії, які мешкають у селі Борятин (копія акта збереглася), де говориться про аварійний стан лінії електромереж, неякісну електроенергію, яку нам відпускає енергопостачальник – Сокальський РЕМ. Через що побутова техніка погано працює і виходить з ладу. Ми зверталися у різні інстанції з приводу цього, але, на жаль, ніхто не посприяв розв“язати нашу проблему.

Минають роки, село Борятин розвивається: перебудовують старі оселі, зводять нові будинки. Відтак з кожним роком зростає застосування побутової техніки, збільшується споживання електроенергії. Минуло сім років, як жителі села Борятин склали цього акта, однак якість електроенергії не покращилася, а, навпаки, погіршилася. Натомість вартість електроенергії збільшується. Хоча Ви обіцяли поставити потужний трансформатор, але цього не сталося і якість електроенергії з кожним роком погіршується, а ціна зростає. У народі кажуть, що обіцяного три роки чекають. Минуло два терміни обіцяного, а віз і нині там.

Острівський сільський голова Іван Дидак на сході села у 2008 році не обіцяв борятинцям вирішити цю проблему, бо знає, що треба довго чекати. Є у нас окремі чиновники та керівники деяких установ, які вміють відповідати на будьяку заяву та скаргу так, що потрібно бути «професором», щоб второпати, що воно таке. Не допоміг, не вирішив, але й не відмовив. На мою заяву від 24 грудня 2010 року отримав відповідь майже за місяць від начальника Сокальського РЕМ. У якій він пояснює, що причиною неякісного постачання електроенергії є похолодання. Однак на цей період його не було. До того ж якість електроенергії майже не змінюється від пори року. У своїй відповіді Ви просите поставитися до даного питання з розумінням, і зауважуєте, що його можливо вирішити лише протягом тривалого часу.

16 січня 2010 року був складений акт-претензія у довільній формі, який підписали п“ять жителів села, в тому числі й депутат Острівської сільської ради, так як представник постачальника електроенергії не прибув у встановлений термін. Цей акт Ви чомусь не підписали. Відмовився його підписати і представник від енергопостачальника М. Кенц, який заміряв у присутності свідка Володимира Тимоця вольтаж в мережі по вулиці Гагаріна, 47, де на той час було 166 Вольт (17 січня 2011 р. о 16.30 год). Начальник РЕМ протягом семи років посилає електриків, які ремонтують трансформатор, ставлять анцапфу в різне положення, перекидають проводи з фази на фазу, а напруга як була, так і залишилася в кінці села 140-180 Вольт.

Трансформатор має відповідну потужність і більше електроенергії не може виробити. Це Вам не дійна корова, якій дав добре їсти і вона прибавила молоко. Електроенергії більше не стане, бо її там немає. Це все одно, що переливати з повного відра в порожнє і навпаки. Води більше не буде. Пане Зеновію, Ви чудово знаєте, що потрібно зробити: поставити в кінці села додатковий трансформатор і це буде погосподарськи. Іншого виходу у цій ситуації нема. Краще підрахуйте скільки на ці даремні поїздки витрачено грошей. І скільки ми Вам переплатили за недодану електроенергію протягом семи років. За таку електроенергію ми маємо сплачувати відповідно за договором, який складений у 2003 році, 25% її вартості. (До того ж договір варто уже було б переукласти). При розмові з Вами щодо сплати 25 відсотків за неякісну енергію, яку відпускає енергопостачання, Ви сказали: «Теоретично можна, а практично неможливо». Такий договір мене не влаштовує, як і споживачів села. Простому споживачу відстояти свої права важко, а практично — нереально. Енергопостачальник порушує договір протягом тривалого часу і не несе жодної відповідальності. Натомість до споживача, який порушив умови договору, енергопостачальник вживає суворих заходів: відрізає проводи енергопостачання. Ми до Вас ставилися «з розумінням», як і Ви нас просили, протягом тривалого часу. А тепер Ваша черга поставитись до нас так, тому що у нас через неякісну напругу виходить з ладу побутова техніка. Розуміємо, що це питання не вирішиться за декілька тижнів і ще раз ставимось до Вас з розумінням та терпінням до кінця першого півріччя 2011 року. Зверніть увагу, Президент Віктор Янукович постійно наголошує, що споживач повинен сплачувати за якість тих послуг, які він отримує. Сподіваюся, що нинішня районна та місцева влади відреагують на цю проблему села Борятина і розв“яжуть її.

Остап СИДОРЯК, житель с. Борятин.

На цей лист та звернення жителів вулиць С. Крушельницької, О. Кошового, Я. Мудрого м. Сокаля, яке було надруковане в «Голосі знад Бугу» 11 лютого надійшли відповіді з ВАТ «Львівобленерго», які подаємо нижче.

* * *

Щодо звернення мешканця с. Борятин.

У зверненні мешканця с. Борятин Сокальського району О.Сидоряка зазначено, що «минають роки, село Борятин розвивається і перебудовуються старі оселі, зводяться нові будинки. Відтак, з кожним днем зростає застосування побутової техніки. Відтак збільшується споживання електроенергії».

Електрифікація с. Борятин Сокальського району була здійснена ще за радянських часів. При проектуванні і будівництві ліній електропередач не врахували майбутній розвиток села і зростання споживання електричної енергії населенням в сільській місцевості на рівні з населенням міст.

Це проблема не тільки с. Борятин, а й багатьох населених пунктів Львівщини. У ВАТ «Львівобленерго» є затверджена довготривала Програма розвитку електричних мереж Львівської області, яка реалізовується через Інвестиційні програми Товариства.

В 2011-2012 роках заплановано будівництво розвантажувальної трансформаторної підстанції в с. Борятин, яка дасть можливість підвищити надійність та якість електропостачання.

Необхідно наголосити, що обсяги інвестиційних програм Товариства затверджуються Національною комісією регулювання електроенергетики України (НКРЕ) і, відповідно, Інвестиційна програма на рік, запланована ВАТ «Львівобленерго», коригується НКРЕ і обмежується в обсягах.

Ще одним фактором, який впливає на якість та надійність електропостачання, є самовільне збільшення потужності споживання електроенергії самими споживачами, без узгодження з енергопостачальником.

Згідно з п. 4 Правил користування електроенергією для населення, у договорі про користування електроенергією зазначається величина потужності наявних у споживача струмоприймачів. У випадках збільшення потужності понад договірну споживач зобов’язаний звернутись до електропостачальної організації.

Згідно з п. 42 Правил користування електричною енергією для населення, кожен споживач зобов’язаний узгоджувати з енергопостачальником нові підключення та переобладнання внутрішньої електропроводки, здійснювані з метою збільшення споживання електричної потужності.

В більшості випадків споживачі не звертаються до енергопостачальника щодо внесення змін до договору у зв’язку із збільшенням споживання потужності, а це, в свою чергу, призводить до перевантаження електромережі і до відмов електрообладнання.

Наголошуємо, що проблеми з електропостачанням можна було б уникнути, якщо б споживачі дотримувалися вимог Правил користування електроенергією для населення і договірних обов’язків.

* * *

Відповідь на запит мешканців вул. Крушельницької, Кошового, Я. Мудрого м. Сокаля

Перерва в електропостачанні, що мала місце по вул. Крушельницької, Кошового, Я. Мудрого у місті Сокалі, була в результаті відмови в роботі електрообладнання, а саме кабельної лінії напругою 6 кВ, яка є на балансі Товариства.

Перерва в електропостачанні споживачам не перевищила норми часу, передбачені Правилами улаштування електроустановок та Правилами користування електроенергією для населення.

До відома мешканців! Причинами перерв в електропостачанні можуть бути: відмова в роботі електрообладнання, яке є на балансі ВАТ «Львівобленерго»; оперативні переключення у зв’язку із плановими ремонтами та реконструкцією електромереж ВАТ «Львівобленерго»; відмовою в роботі технологічних електромереж (абонентських), що не є на балансі ВАТ «Львівобленерго», але через які здійснюється електропостачання споживачам; пошкодження кабельних ліній ВАТ «Львівобленерго» сторонніми організаціями при виконанні земляних робіт без узгодження з Товариством.

В кожному випадку перерви в електропостачанні встановлюються причини, які аналізуються, і розробляються заходи щодо їх недопущення.

Відділ корпоративних зв’язків ВАТ «Львівобленерго».

Exit mobile version