Site icon Голос Сокальщини – новини Сокаля, Шептицького

Через депутатські звернення Ю. Товарянського бюджет Сокальської міської ради недоотримає майже 500 тис. грн. щорічно

Як завжди активно, в дискусіях, деколи навіть "гарячих", відбувалася ХХII сесія Сокальської міської ради. Депутати затвердили порядок денний сесії і її регламент і приступили до розгляду чотирнадцяти питань, включно з "різним". Розпочали з депутатських запитів, звернень, заяв та скарг мешканців Сокаля. Розглянули заяву Юлії Новосад, яку  вона подала в інтересах малолітньої дитини-сироти Наталії Джуріч, що зареєстрована за адресою: м. Сокаль, вул. Героїв УПА, 29/27, де є велика заборгованість за комунальні послуги. Депутати проголосували за те, щоб скасувати заборгованість КП Сокальжитлокомунсервіс"  2294,27 грн., КП "Сокальтеплокомуненерго"  9681,68 грн., КП "Сокальводоканал"  4425,90 грн.

Далі на сесії розглянули звернення ТзОВ "АвтоЛайн", де йшлося про зміну схеми руху Сокалем за маршрутами "Сокаль-Львів" та "Сокаль-Червоноград" по вул. Шашкевича. Ця пропозиція пов`язана з аварійним станом дороги по вулиці Героїв УПА, біля кафе "Володар". Як повідомив міський голова Богдан Зарічний, це питання обговорювалося на профільній комісії. Депутат Ольга Петринка зазначила, що "ми не маємо права і не можемо дозволити зміну руху автобусів на Львів по вулицях Тартаківській і Шашкевича. Бо і на цих вулицях дорога теж є в аварійному стані, а по вулиці Шашкевича – дві лікарні, і діти з гімназії і другої школи її переходять. Тут нема розміток, зупинок, де б люди могли чекати автобуса. А нижній район вулиці Героїв УПА залишається без сполучення. Треба негайно зробити ремонт цієї аварійної ділянки. А автобуси "АвтоЛайну" не мають права порушувати схеми руху, бо я вже зафіксувала, що вони курсували вулицею Шашкевича". З цього питання також виступили депутати Богдан Цинкаленко, Роман Садовський, Іван Подпорін, Юрій Товарянський, Ігор Сидор, Галина Шклянка, Уляна Покидко. Вони висловили побажання, коли наступного разу розглядатиметься питання, яке стосується перевізників, то щоб на сесії були присутні представники цього підприємства і ДАІ. Звернення ТзОВ "АвтоЛайн" депутати не задовольнили, а проголосували за те, аби звернутися зі запитом стосовно цього питання та аварійного стану доріг в прокуратуру, Сокальську РДА, Сокальський "Автодор", "Львівський облавтодор" і Львівську транспортну інспекцію.

Наступне питання: розгляд заяви ТзОВ "Сокальський агрошляхбудсервіс" про внесення змін до договору оренди земельної ділянки по вулиці Березовського, 1, викликало жваве обговорення, навіть дуже гостру дискусію між представником "Агрошляхбудсервісу" Мар`яною Замрій та керівником фракції "Свобода" у Сокальській міській раді Юрієм Товарянським.

Сокальський міський голова Богдан Зарічний озвучив цю заяву. В ній, зокрема, йшлося про те, щоб "внести зміни в договір оренди землі, викласти пункт 15 договору оренди в такій редакції: "земельна ділянка передається в оренду для розміщення лоткової торгівлі (ринку) та для будівництва адмінспоруди із вбудованими об`єктами соціальної інфраструктури орієнтовною площею 60 кв. м з дозволу орендодавця".

– Третій раз розглядаємо це питання,  наголосив Богдан Зарічний.  Всі добре знають, що ця будівля вже стоїть. І цим рішенням даємо орендарю шлях до її узаконення. У разі виготовлення належних документів "Сокальський агрошляхбудсервіс" сплатить у міську раду десять відсотків для розвитку інфраструктури міста. Правда, є інший шлях – знесення цієї будівлі. Але не знаю, чи в цьому випадку буде краще. Роками судитимемося і цей конфлікт лише роздуватиметься. Логічно було б спочатку внести зміни в договір оренди, а потім будувати, маючи всі належні документи. Але є факт, і мусимо виходити з ситуації, яка склалася. Річна оренда від цієї ділянки  63 тисячі 184 гривні. За час оренди сплачено в міський бюджет майже 250 тис. грн.

Представник "Агрошляхбудсервісу" Мар`яна Замрій підкреслила, що на ринку потрібна адміністративна будівля, бо там перебувають працівники, сторожі. На першому поверсі є кафе, де люди, які працюють на ринку, можуть випити горнятко гарячого чаю чи кави, на другому  офісні приміщення.

Під час обговорення цього питання виступили депутати Юрій Товарянський, Роман Садовський, Єлизавета Цар, Євген Музика. Втретє за це рішення депутати не проголосували. На запитання: чому фракція "Свобода" не голосувала, депутат Ю. Товарянський відповів: "У нас позиція однакова до всіх. У вас – самобуд". Роз`яснення дала юрисконсульт міської ради Христина Чернявська: "Право узаконити цю будівлю надає нам Цивільний кодекс. Це стаття 376 "Узаконення самовільного будівництва". Не одне судове засідання відбулося в Сокальському районному суді щодо самовільного будівництва, але є різні випадки. В цьому випадку йдеться про питання договірних відносин. У договорі, про який нині йде мова на сесії, є пункт 30: про права орендаря. У ньому сказано, що "орендар не має права самовільно вносити зміни до договору оренди”, а у пункті 10 вказано, що орендар має право самостійно господарювати і за письмовою згодою орендодавця зводити виробничі будівлі. Тож ТзОВ звернулося із заявою і цю заяву депутати розглядають на сесії". Дав коментар з цього приводу і міський голова Богдан Зарічний: "Я особисто не можу легалізувати жодного самовільного будівництва. Коли є можливість в правовому полі допомогти будь-кому: чи це буде "Агробудшляхсервіс", чи громадянин міста, то ми допомагаємо. Якщо переглянути документи, то величезна частина підприємців свого часу легалізувала свої будівлі через суд. Така була практика ще до нас. Тут є два шляхи: або будемо воювати і зносити, або легалізувати будівлю".

Депутати проголосували за рішення з двох питань: про внесення змін до рішення сесії Сокальської міської ради №6 від 17.01.2012 р. "Про встановлення частки прибутку, яка підлягає зарахуванню до місцевого бюджету по підприємствах комунальної власності на 2012 рік"; про внесення змін до рішення сесії Сокальської міської ради №3461 від 24.01.2013 р. "Про встановлення частки прибутку, яка підлягає зарахуванню до місцевого бюджету по підприємствах комунальної власності на 2013 р." (доп. секретар ради Остап Климчук).

Про роботу КП "Сокальжитлокомунсервіс” за 2012 рік доповів його начальник Роман Мочульський. Він зазначив позитивні моменти, яких вдалося досягнути за минулий рік: "На момент, коли мене призначили на цю посаду було 3,200 млн. грн. боргу по ПДВ, нам вдалося разом з ДПІ цей борг реструктуризувати, тепер ми щомісяця сплачуємо по 11 тис. грн.; збільшено фонд заробітної плати, але мова йде не про збільшення фонду як такого, більше ми не виплачуємо, а за рахунок того, що працівникам відмінили адмінвідпустки, яких у 2011ому було дуже багато, з грудня минулого року перейшли на нарахування зарплати від 960 грн., нарощуємо об`єми виконаних робіт за рахунок продуктивності праці, дисципліни, вимогливості, відповідальності; йде скорочення штату підприємства. В кінці 2012ого відбувся перший етап, другий етап  у травні і третій  восени, взимку цього року; зменшені адмінвитрати на 125 тис. грн., штат укомплектований на 99,9 відсотка. Нині у нас є спеціалісти усіх професій, які потрібні, тож можемо виконувати всі об`єми робіт, якими наше підприємство займається; зменшено збитки на 68 тис. грн.; укладені договори з підприємцями, які користуються нашими покрівлями, стояками; укладено додатково сорок угод з підприємцями на вивезення сміття; проведено частково ремонт господарського двору, а також в адмінприміщеннях нашої бази, проведено опалення, придбали бульдозер; виконуємо роботи по благоустрою згідно з графіком: це формування і зрізка дерев". Також доповідач зупинився на тому, як вдалося оперативно реагувати на погодні катаклізми і про наведення порядку на кладовищах, про ремонт ліфтів, налагодження партнерських стосунків з деякими підприємцями на доставку матеріалів зі знижкою за домовленістю, про взаєморозуміння з будинковими комітетами, про зменшення скарг удвічі в порівнянні з минулим роком.

До негативних моментів у роботі КП "Сокальжитлокомунсервіс" належать: податкова заборгованість, провадження кримінальної справи щодо проблем з покрівлею, яке тягнеться з попередніх років, судові справи з боржниками – елітою міста (не з пенсіонерами чи малозабезпеченими), підприємство не отримує коштів від оренди приміщень, не було передбачено коштів на цей рік на створення бригади по ремонту доріг, відсутність елементарної культури окремих мешканців міста.

Найближчі плани  відновити майданчики під контейнери, завершити ремонт покрівлі господарського двору…

Депутати Ольга Петринка, Роман Садовський, Віктор Зіньків, Уляна Покидко, Єлизавета Цар ставили доповідачу запитання.

Підсумував міський голова Богдан Зарічний. Роботу КП "Сокальжитлокомунсервіс" визнали "задовільною".

Далі доповідав голова комісії з питань депутатської етики та регламенту, законності, правопорядку і місцевого самоврядування Ігор Сидор  щодо подання прокурора Сокальського району від 5.02.2013 року "Про усунення порушень вимог закону України

"Про місцеве самоврядування" причин і умов, що їм сприяли. Йшлося про скасування рішення Сокальської міської ради №3256 від 8.08.2012 р. "Про скасування рішення виконавчого комітету Сокальської міської ради від 21.02.2002 р. "Про оформлення права власності на адмінбудинок райдержадміністрації в м. Сокаль по вул. Шептицького, 26". Хоча, як зазначили депутат Юрій Товарянський, міський голова Богдан Зарічний, тоді це рішення було швидше політичним, як відповідь на мовний закон, який прийняла Верховна Рада. Правову оцінку цьому рішенню дала старший прокурор Сокальської прокуратури Марина Перетятко, яка наголосила, що тільки рішення суду може скасувати чиєсь право власності. Проте депутати Сокальської міської ради вважали за недоцільне задовільнити подання Сокальської прокуратури і проголосували "проти".

На цій сесії розглядали ще одне подання прокуратури Сокальського району  усунення порушень вимог земельного законодавства, причин і умов, що їм сприяли, та притягнення винних осіб до відповідальності,  доповідав землевпорядник Любомир Миколайчук, котрий ознайомив присутніх із депутатським запитом від 24 січня 2013 року прокурору Львівської області Олегу Василенку від депутата Сокальської міської ради Юрія Товарянського. Доповідач зачитав депутатське звернення: "Починаючи з 2011 року, депутати різних рівнів неодноразово зверталися в правоохоронні органи та до посадових осіб Сокальської міської ради щодо законності використання окремими особами та підприємствами земельних ділянок, які є комунальною власністю Сокальської міської ради. На території міста окремі особи і підприємства продовжують незаконно вести підприємницьку діяльність на земельних ділянках, які є у власності територіальної громади, не сплачують коштів за оренду, ухиляються від оформлення документів для оформлення договорів оренди. Така незаконна діяльність завдає збитків територіальній громаді, бо значні суми не надходять у бюджет міста. Сьогодні незаконно використовуються великі земельні ділянки на території колишніх підприємств. Це: Сокальський хімзавод, завод "Квант", цегельні заводи, бойні, ПАТ "Сокальський РЕМ”, ПАТ "Львівгаз", колишній побуткомбінат, кафе "Каштан" та ще десятки інших ділянок… Прошу провести перевірку та вжити заходів щодо незаконного користування земельними ділянками, які є у користуванні підприємців, але це власність територіальної громади. Притягнути до відповідальності посадових осіб Сокальської міської ради"…

 Далі Любомир Миколайчук продовжив:

– Сокальська прокуратура провела перевірку Сокальської міської ради по цьому депутатському запиту. Всі питання, зазначені у запиті, неодноразово розглядали на комісії з питань архітектури, будівництва, регулювання земельних відносин, яку очолює Юрій Товарянський. В основному ці підприємства платили орендну плату, або ж ми зобов`язали їх виробити необхідні документи.

Практично всі підприємці мають тимчасові договори оренди на території колишнього хімзаводу. Так, ці тимчасові договори оренди є недійсні, бо вони порушують ст. 125 Земельного кодексу України. Але для того, щоб не втрачати кошти до бюджету, ми з підприємцями уклали тимчасові угоди, тому вони не сплачували податку на землю, яка є під будівлями. Так, це  порушення, але то було наше спільне голосування, щоб кошти надходили в бюджет міста. Тепер є подання прокурора, у якому йдеться, що всупереч вимогам ст.12 Земельного Кодексу України та ст. 33 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" Сокальською міською радою не додержуються вимоги земельного законодавства при передачі у власність і тимчасове користування (в оренду) земельних ділянок територіальних громад. Отже вимагає усунення порушень земельного законодавства, причин і вимог, що їм сприяли, та притягнення винних осіб до відповідальності, а також треба скасувати всі рішення сесій міської ради, які стосуються поновлення договорів оренди земельних ділянок несільськогосподарського призначення для обслуговування будівель…

Аргументував свою позицію депутат Юрій Товарянський:

– З 2010 року ми сіли в ті крісла, і наша фракція почала писати різні запити. Чому так сталося? Ми бачили, що за роки незалежності отримали і де те все почало зникати. Такий протест мав бути вже дуже давно. Всі прекрасно знали, що ті тимчасові договори є незаконні. Так, ми зараз втратимо півмільйона, але прийшов час навести порядок. І хтось має нести відповідальність. Коли будемо знати, чия то земля конкретно, то зможемо виставляти її на аукціон. І зможемо встановлювати ту орендну плату, на яку заслуговує та земельна ділянка. Тоді буде ще більше надходження у бюджет.

Сокальський міський голова Богдан Зарічний теж дав своє пояснення: "Звичайно, це питання дуже серйозне, серйозне і фінансово. Тому я теж хочу дати коментар з цього приводу. На сесії міської ради ми повинні задовольнити подання прокурора Сокальського району і скасувати рішення сесії Сокальської міської ради "Про поновлення договорів оренди для обслуговування будівель" приватних підприємців, підприємств та ТзОВ на території колишнього заводу хімічного волокна та цегельного заводу, а саме: ПП "Сузір`я", ПП "Козацький курінь", ПП "БізнесСВ", ДП "Карбон", ЗАТ "Українська промислова компанія "Добромиль", ПП Підкіпняк В. Я., ПП Чепіль О. Б., ТзОВ "ВЕМО", ТзОВ "Аякс Сервіс", ТзОВ "АВПласт", ТзОВ "МебельСервіс", ПАТ "Львівобленерго", ТзОВ “Заготзбут", ПП Вавринчук Н. В. Бюджет міської ради недоотримає майже 500 тис. грн. Це наслідки депутатського запиту Ю.Товарянського до прокурора Львівської області, у якому, як у всіх інших зверненнях, звучало: "Притягнути до відповідальності посадових осіб міської ради". Формально ми порушили певні норми законодавства України, хоча і заради блага громади міста. І зловживань з нашого боку не було жодних. Чому ми це робили? Чи заради вигоди когось конкретного? Звичайно, ні. Мета у нас була одна  недопущення незаконного користування землею територіальної громади та наповнення бюджету міста. Це дужедуже великі кошти, за які ми робили шатрові дахи у дитсадочках і капітальні ремонти дахів будинків, тротуари, допомагали нашим комунальним підприємствам. І про це Юрій Михайлович добре знав. Яка тоді була мета цих запитів? Звичайно, думаю, що не до кінця свідомо, але саме такі дії голови профільної комісії нанесли суттєвий збиток нашому бюджету. Дійсно, як мовиться, "благими намірами встелена дорога в пекло". Також хочу пояснити, чому до цього часу підприємці не виготовили належних документів на землю. Ми не маємо права у такій стадії укладати з ними договори оренди, щоб законно брати орендну плату. По-перше, недолугість нашого законодавства, зокрема у такому питанні: "В період розробки і оформлення документів на земельну ділянку договори оренди укладаються терміном на один рік з подальшим поновленням без обов`язкової державної реєстрації”. Так було до 1 січня 2008 року. Це були і кошти до бюджету, і серйозний стимул для власників будівель і земельних ділянок. Я переконаний, що це робиться в інтересах представників великого бізнесу, які роками можуть виготовляти документи на землю і не сплачувати мільйони до бюджету. По-друге, до часу нашої каденції цей процес можна було пройти значно швидше, бо кожен власник будівлі міг виготовити містобудівне обґрунтування і на його основі  державний акт на землю. Але з початку 2011 року, із прийняттям Закону України "Про врегулювання містобудівної документації", потрібно виготовляти детальний план території або зонування. А це вже зовсім інша робота: і по часу, і по коштах. По-третє, виготовлення державного акту в нашій державі – це також немало часу і зусиль. І по-четверте, Сокальська міська рада розпочала складний процес виготовлення детального плану колишнього хімзаводу, розробником якого буде "Містопроект". Зараз закінчується етап збору вихідних даних і незабаром буде підписаний договір з "Містопроектом". І тільки після виготовлення детального плану території або плану зонування, матимемо змогу врешті навести лад з власниками будівель, і розробити документи на інвестиційні ділянки. Тож чи була логіка у всіх цих запитах і зверненнях? Що вони дали для міста? Прискорили роботу, виявили зловживання посадових осіб, допомогли громаді міста? Звичайно, що ні. Це втрачений час працівників ради  на підготовку відповідей, сотні ксерокопій (для прикладу, тільки по запиту в СБУ і в обласну прокуратуру було підготовлено 1200 ксерокопій), а в результаті  сотні, а з часом, напевно, і мільйони гривень, які не отримають мешканці нашого міста.

Далі на сесії оперативно розглянули земельні та інші питання.

Оксана ПРОЦЬ.

Exit mobile version