Site icon Голос Сокальщини – новини Сокаля, Шептицького

Чому надати перевагу : “Сокальжитлокомунсервісу чи ОСББ”?

24 листопада у сокальській міській раді за участю міського голови Богдана Зарічного відбулася зустріч з головами і представниками ініціативних груп будинкових комітетів та працівниками КП "Сокальжитлокомунсервіс". Богдан Зарічний окреслив її мету, зокрема, акцентував увагу на двох моментах  плануванні обсягу робіт КП "Сокальжитлокомунсервіс" згідно з поданими заявками на 2012 рік і чіткій домовленості між будинковим комітетом і житловокомунальною службою щодо виконання робіт на наступний рік.

На його думку, такий механізм дозволить вести фінансовий контроль та дасть прозорість у використанні коштів. Проходить планування заходів з ремонту та модернізації будинків. Відтепер голова або члени будинкових комітетів підписуватимуть акти виконаних робіт, аби згодом не було претензій, що ця послуга їм не надавалася, хоча є задокументована на паперах. Він висловив сподівання, що може тоді левова частка недовіри до міської влади та звинувачення на адресу комунальників відпадуть самі собою. Зрозуміло, що всі проблеми у багатоповерхових будинках одразу не вирішити, однак щодо поточних робіт і ефективного використання коштів, які платять мешканці будинків, буде відомо. На жаль, чимало наших будинків потребують вкладень, які далеко не покриває наявна квартирна платня.

Директор КП "Сокальжитлокомунсервіс" Богдан Леськів зазначив, що такий механізм роботи комунальної служби вводиться у Сокалі вперше. І це є кроком до реформування житловокомунального господарства через створення об"єднань співвласників багатоповерхових будинків (ОСББ).

Досі, згідно з чинним законодавством, до попередніх тарифів, які були прийняті у 2010 році, кожна послуга розраховувалася на загальне виконання, тобто йшла в цілому по підприємству. Кошти скеровувалися туди, де були найбільше потрібні на даний момент: ремонт будинків, перекриття дахів… Брали до уваги загальну кількість робіт по цих послугах. Та постанова Кабінету Міністрів №529 від 2009 року говорить про те, що має вестися побудинковий облік витрат і виконаних робіт. Планування поточних ремонтів будинків уже практикують 5-6 років. Завдяки цьому вдалося вирішити поточні проблеми. Нині комунальне підприємство ремонтує •входи у під’їзди, освітлення, вивозить сміття. Відтак відпали проблеми з поривами, водовідведенням, теплопостачанням. Зате на часі ремонт покрівель.

За словами Б. Леськіва, найбільша проблема із багатоповерховими будинками, які передали їм на баланс колишній завод хімічного волокна та інші установи. Їх капремонт не проводили, і вони в незадовільному стані. Аби їх відремонтувати, зараз у міській казні нема грошей. Щороку складали списки обсягу робіт, які планують зробити у поточному році за кошти міської ради. В нього входять капітальний ремонт покрівлі житла, водопостачання, фасадів, цоколів, заміна вікон у під’їздах і перемичок над ними. І вони уже подали пропозиції на 2012 рік щодо заміни покрівель, по капітальному та ямковому ремонті доріг, вуличному освітленню… Хотілося б, щоб бюджет міста на 2012 рік був більший, ніж попередній. У 2011 році закладали тариф у межах 68 відсотків поточного ремонту. Це приблизно шість тисяч квадратних метрів. Станом на 1 жовтня виконали 5560 квадратних метрів власними силами. Вдалося також зробити ще 5000 кв. м за рахунок підрядника, тобто виконали півтора норми за рік. Відтак перекрили покрівлі будинків №№ 20, 25, 26, 46 по вулиці Героїв УПА; №№85, 113, 151 по вул. Шептицького; №4 по вул. Сковороди; №№ 8,10, 12 по вул. Стуса. Керівник вважає, що наступного року вже не треба буде латати ці покрівлі,

– Це не перша наша зустріч,  сказав директор КП "Сокальжитлокомунсервіс" Богдан Леськів.  Прикро те, що на них не приходять голови чи представники будинкових комітетів. І нині з 171 голови будинкових комітетів, прийшло лише 75. Як нам за таких умов порахувати ті об’єми ремонтних робіт, які маємо виконати за рахунок цієї послуги? Тож просимо усіх голів будинкових комітетів прийти у "Сокальжитлокомунсервіс". Нині з 12 послуг, які надаємо мешканцям багатоповерхівок, вісім є обов"язковими. Оскільки без них не може функціонувати будинок. Це дератизація; обслуговування димовентиляційних каналів; обслуговування аварійними службами; вивезення сміття та твердих побутових відходів; обслуговування внутрішньобудинкових елетромереж та освітлення місць загального користування; обслуговування внутрішньобудинкових систем тепло, водопостачання і водовідведення; поточний ремонт покрівель та обслуговування сходових кліток. Всі інші послуги надаються за бажанням мешканців і погоджуються на громадських слуханнях жителів будинку. Якщо мешканці хочуть відмовитися від усіх послуг, то мають створити об"єднання співвласників багатоквартирного будинку і взяти на себе відповідальність за нього.

Присутні голови будинкових комітетів мали претензії до роботи дезинфекторів, які, на їх думку, не виконують роботу як належиться. І вважають, що доцільно, аби в будинкових комітетах були відповідальні за дератизацію люди. Голова будинкового комітету (буд. №35, що по вулиці Шептицького) Галина Осиско запропонувала вивішувати на дверях під"їздів оголошення про те, коли травитимуть щурів та мишей, аби люди орієнтувалися і голови будинкового комітету могли відкрити підвали. Опісля представник будинку підпише акт виконаних робіт.

Завідувач відділу профілактичної дезинфекції Галина Король намагалася спростувати обвинувачення. Зокрема, сказала, що вони мають угоди з "Сокальжитлокомунсервісом" на винищення гризунів лише у проходах підвальних приміщень. Раніше у них був доступ до підвалів та нині вони закриті. Аби не було претензій, потрібно, щоб з працівником відділу йшов представник від комунальників чи будинкового комітету. За словами Г. Король, вони мають укладений договір на дезинсекцію 50 контейнерів для сміття, а у місті є 204. Щомісяця працівники відділу проводять комплекс санітарногігієнічних, протиепідемічних заходів, які включають роботи з винищення та захисту від гризунів та винищення комах.

–  Все залежить від мешканців будинків,  висловив свою думку депутат міської ради Євген Музика.  Якщо б усі керівники будинкових комітетів та ініціативних груп відстоювали інтереси і права жителів будинку, то КП "Сокальжитлокомунсервіс" був змушений надавати якісні послуги. На жаль, тут присутня лише десята частина голів будинкових комітетів. Це люди, які вболівають за інтереси мешканців і хочуть працювати. А треба, аби кожен переживав за будинок, в якому живе.

Слушну пропозицію висловив депутат міської ради Юрій Товарянський:

– Нині важко проконтролювати обсяг робіт, які виконує КП "Сокальжитлокомунсервіс", бо вони розбиті по цілому місті. Вважаю, що доречно у кожному будинку завести індивідуальну книжку, де зазначати, які їм надають послуги. Відтак мешканці знатимуть, за що вони платять. Оскільки саме вони тепер є господарями будинку.

Член громадської ради при РДА Алла Вавринчук додала, що мешканці міста повинні пам"ятати: вони  споживачі послуг КП "Сокальжитлокомунсервіс", тобто покупці, мають скласти угоди, в яких вказати ті послуги, які вони хочуть. Отримали їх, то треба підписати акт виконаних робіт. А якщо надали неякісні – скласти претензійного листа. Тоді й у суді можна відстоювати свої права.

Присутні торкнулися й інших нагальних проблем міста, зокрема вивезення сміття, відсутність контейнерів, освітлення вулиць. Запитували, чому нема урн біля будинків, не облаштовані площадки для сміття та не прибирають об’їзну дорогу.

На що Сокальський міський голова Богдан Зарічний зауважив, що, можливо, деінде у Сокалі ще не належно прибирають вулиці. Та проблема в тому, що на все місто є лише 22 двірники, які мають розбиті ділянки по 4 тисячі квадратних метрів. Деякі не охоплені території двірники прибирають раз на тиждень під час так званих суботників. Невдовзі міський голова звітуватиме перед громадою і детально розповість, на що були витрачені кошти. До того ж на черговій сесії депутати мають прийняти правила благоустрою міста, у яких буде чітко вказано, що кожен підприємець має відповідати за територію у радіусі 5 метрів та встановити смітник. За порушення правил вводяться досить високі штрафи – за все, що заважатиме іміджу міста.

Директор КП "Сокальжитлокомунсервіс" Богдан Леськів пояснив, що згідно з укладеними договорами з мешканцями підприємство зобов’язане вивозити сміття, що є в контейнерах, і не вивозити те, яке складене біля них. Сміття у місті згідно з графіком вивозять п’ять разів у тиждень. За цим ведуть постійний контроль. Однак потрібно зробити площадки під контейнери та огородити їх. На це нема коштів. Потребують заміни й 22 контейнери, які обдерті та знищені. Міська рада пообіцяла закупити 30 нових контейнерів у ВК №47, 10 з них встановлять ще до нового року, а 20  пізніше.

Мешканці вели мову й про схему закріплених територій за багатоповерховими будинками та незадовільний стан внутрішньоквартальних доріг по вулиці Героїв УПА.

Пропозиції висловили депутати міської ради Єлизавета Цар, Юрій Товарянський, Ольга Петринка, Уляна Покидко, інженер по експлуатації житлового фонду КП "Сокальжитлокомунсервіс" Галина Рекус, голови будинкових комітетів Олена Наконечна, Марія Гнатюк, Ольга Шаншіашвілі та інші.

Наприкінці Сокальський міський голова Богдан Зарічний сказав:

– У кожного будинку є проблеми, одні з них однакові, а інші  специфічні. Ми сьогодні багато сказали один одному, і сподіваюся, що почули один одного. Та нам треба підвести риску і напрацювати механізм співпраці на майбутнє, бо звинувачення нічого не дадуть.

Присутні домовилися проводити в останній квартал року зустрічі між головами будинкових комітетів та фахівцями КП "Сокальжитлокомунсервіс", аби запланувати обсяг робіт на наступний рік. Позитивним є й те, що відтепер мешканці будинків самостійно можуть через будинкові комітети, плануючи обсяг робіт на рік, розпоряджатися своєю квартплатою. А введення актів виконаних робіт сприятиме якості послуг та відсіє недобросовісних працівників житловокомунальної сфери.

Зустріч була емоційною. Присутні говорили про наболіле, задавали запитання, ставили свої вимоги та висловлювали пропозиції…

Сподіваємося, що мешканці ще не раз матимуть змогу зустрітися із міським головою та фахівцями КП "Сокальжитлокомунсервіс", аби поговорити про наболілі проблеми.

Любов ПУЗИЧ.

Exit mobile version