Протягом травня у Львові надійшло де’вять викликів про дорожньо-транспортні пригоди за участю електросамокатів. Станом на зараз їх вже близько 15.
Про це повідомили у коментарі Tvoemisto.tv у пресслужбі патрульної поліції Львівської області.
У Львові минулоріч напрацювали правила, що стосуються саме користувачів електросамокатами. За ухвалою, яку прийняли депутати на засіданні сесії ЛМР, дозволили рухатись по тротуарах, пішохідних доріжках, у парках, скверах та на паркувальних майданчиках на електросамокатах, але тільки зі швидкістю до 5 км/годину.
В ухвалі також йдеться про обмеження швидкості руху електросамокатів до 5 км/год на тротуарах, де багато пішоходів. Тобто, якщо користувач електросамокату їде тротуаром, де багато людей, то потрібно обмежити рух задля безпеки всіх учасників руху. Якщо ж тротуар вільний, то їхати можна швидше.
Електросамокатами мають користуватися люди від 14 років. Діти від 7 до 14 років зможуть користуватися цим засобом також, однак лише у супроводі батьків.
Окрім цього, людям, які використовують вулично-дорожню мережу, забороняється паркувати самокат у таких місцях:
- на пішохідних переходах;
- на пандусах для маломобільних груп населення;
- на зупинках громадського транспорту;
- на велосипедних та пішохідних доріжках, а також на тротуарі, якщо його ширина менша, ніж 1,5 м;
- перед входом/виходом до житлових та нежитлових будівель, споруд;
- перед або поблизу аварійних виходів і зон виїзду пожежної охорони, швидкої допомоги та інших екстрених служб.
Як повідомили у коментарі Tvoemisto.tv у пресслужбі ЛМР, затвердженні правила дійсні і надалі. Детальний перелік заходів можна переглянути в ухвалі.
Патрульні у свою чергу нагадують, що під час руху слід звертати увагу на дорожні знаки та світлофори, одягати шолом та інші захисні елементи, користуватися світловідбиваючими елементами, обирати оптимальну швидкість, слідкувати за дорожнім покриттям, дотримуватися дистанції й інтервалу та не розмовляти по телефону. Також після користування орендованим електросамокатом радять припаркувати його у безпечне місце, аби він не перешкоджав іншим учасникам руху. Якщо ви потрапили у ДТП за участю електросамоката, дотримуйтесь порядку дій, як і у разі аварії з іншими видами транспорту. Залишайтеся на місці та викличте патрульну поліцію, а за потреби — швидку. Далі розбиратимуться охоронці порядку.
Нагадаємо, що через суттєве зростання кількості людей, які їздять містом на електросамокатах, та популярність нового виду транспорту у Львові побільшало конфліктів на дорогах і тротуарах. З’ясувалось, що в країні, та у місті зокрема, не було чітких правил, які б регулювали цю сферу.
Ольга Коваль, Твоє місто
Правила використання вулично-дорожньої мережі персональними легкими електричними транспортними засобами
8-1.1. Використання вулично-дорожньої мережі персональним легким електричним транспортним засобом дозволяється особам, які досягли 14-річного віку.
Дітям від 7 до 14 років дозволяється використання вулично-дорожньої мережі персональним легким електричним транспортним засобом тільки у супроводі дорослих та виключно на тротуарах, пішохідних доріжках, у парках, скверах, за умови дотримання швидкісного режиму, встановленого цими Правилами.
8-1.2. Особа має право використовувати персональний легкий електричний транспортний засіб на вулично-дорожній мережі за умови, що він обладнаний звуковим сигналом та світлоповертачами: спереду – білого кольору, позаду – червоного, а у темну пору доби – з увімкненим ліхтарем (фарою) та виділивши себе за допомогою світлоповертальних елементів, що закріплюються на зовнішньому одязі або в інший спосіб.
8-1.3. При використанні вулично-дорожньої мережі користувач персонального легкого електричного транспортного засобу зобов’язаний здійснювати рух велосипедними доріжками.
8-1.3.1. Якщо велосипедна доріжка перетинає дорогу поза перехрестям, користувачі персонального легкого електричного транспортного засобу зобов’язані дати дорогу іншим транспортним засобам, що рухаються по дорозі.
8-1.3.2. У разі відсутності велосипедної доріжки користувач персонального легкого електричного транспортного засобу може здійснювати рух по тротуару або пішохідною зоною, за умови дотримання швидкісного режиму встановленого цими Правилами.
8-1.4. Використання вулично-дорожньої мережі на персональному легкому електричному транспортному засобі дозволяється з такою швидкістю:
8-1.4.1. На велосипедних доріжках із швидкістю – до 20 км/год.
8-1.4.2. На тротуарах, пішохідних доріжках, у парках, скверах та на паркувальних майданчиках із швидкістю – до 5 км/год.
8-1.5. Особи, які використовують персональний легкий електричний транспортний засіб на вулично-дорожній мережі, рухаючись групами, повинні їхати один за одним, щоб не заважати іншим особам.
8-1.6. Особам, які використовують вулично-дорожню мережу на персональному легкому електричному транспортному засобі забороняється:
8-1.6.1. Керувати технічно несправним персональним легким електричним транспортним засобом, а в темну пору доби і в умовах недостатньої видимості – з вимкненим ліхтарем (фарою) та без світловідбивачів.
8-1.6.2. Рухатися дорогами для автомобілів.
8-1.6.3. Рухатися трамвайними коліями.
8-1.6.4. Рухатися велосипедними та пішохідними доріжками з одностороннім рухом у протилежному напрямку.
8-1.6.5. Перевозити пасажирів.
8-1.6.6. Керувати персональним легким електричним транспортним засобом у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції.
8-1.6.7. Під час руху триматися за інший транспортний засіб.
8-1.6.8. Під час руху користуватися телефонами.
8-1.7. Особам, які використовують вулично-дорожню мережу забороняється здійснювати паркування персонального легкого електричного транспортного засобу у таких місцях:
8-1.7.1. На пішохідних переходах.
8-1.7.2. На пандусах для маломобільних груп населення.
8-1.7.3. На зупинках громадського транспорту.
8-1.7.4. На велосипедних та пішохідних доріжках, а також на тротуарі, якщо його ширина менша, ніж 1,5 м.
8-1.7.5. Перед входом/виходом до житлових та нежитлових будівель, споруд.
8-1.7.6. Перед або поблизу аварійних виходів і зон виїзду пожежної охорони, швидкої допомоги та інших екстрених служб“.