У Львові розвиватимуть електромобільність та планують відмовитися від дизельних автобусів.
Таку програму затвердила Львівська міськрада на найближчі 10 років.
Програма передбачає:
- розвиток сталої мобільності;
- покращення системи громадського транспорту;
- реалізацію проєктів з відновлювальною енергетикою;
- створення інфраструктури зарядних станцій для електрокарів.
Які цілі планують реалізувати
Перша ціль – весь рухомий склад електротранспорту має відповідати сучасним стандартам екологічності, енергоефективності та доступності. Йдеться про оновлення рухомого складу трамваїв та тролейбусів і запровадження до експлуатації батарейних електробусів і електробусів з динамічним заряджанням. Мета міста – планомірна відмова від дизельних автобусів на всіх міських маршрутах. Йдеться про рухомий склад і комунальних перевізників, і приватних.
Друга ціль – розвинена транспортна інфраструктура. Вона включає розвиток інфраструктури для забезпечення безперешкодного руху громадського транспорту, модернізацію фідерних кабельних ліній та тягових підстанцій, створення та інтеграція до систем електротранспорту локальних електростанцій з відновлюваних джерел, зарядна інфраструктура для батарейних автобусів, стаціонарні батарейні комплекси, модернізація та будівництво депо та їхніх корпусів, модернізація колій та контактних мереж, добудова критичних прогалин у мережі.
Третя ціль – низьковуглецева міська логістика з акцентом на електричні велосипедні й електричні автомобільні фургони. Тут йдеться про перехід сектору доставки товарів та посилок у місті на електричну енергію.
Четверта ціль – шерингова електромобільність. Така опція у містах ЄС постійно розширюється й включає різні форми й практики спільного користування електричних автомобілів, самокатів, велосипедів звичайних та вантажних, електровелосипедів тощо. Місто ставить за мету розвивати шерингову мобільність з акцентом на електричні транспортні засоби та велосипеди з електричною підтримкою.
П’ята ціль – розвинена зарядна інфраструктура. Місто ставить за мету створення зарядних хабів з пріоритетом для бізнес-користувачів, таксі й логістичного транспорту, а також для власного користування – заряджання комунальних транспортних засобів. Операторами таких зарядних станцій можуть бути як комунальне підприємство, так і приватні оператори на концесійних чи інших договірних умовах.
Зазначається, що план розвитку електромобільності Львівської МТГ розроблений за сприяння німецької урядової організації GIZ, у межах міжнародного проєкту «TUMIVolt» та як частина реалізації Плану сталої міської мобільності.