Site icon Голос Сокальщини – новини Сокаля, Шептицького

Від «півтора гіда» до понад 18 тисяч туристів щороку: Дрогобич поділився досвідом розвитку туризму

Сьогодні, 3 квітня, до Дрогобича завітала делегація, у складі представників різних громад Львівської, Тернопільської, Рівненської, Закарпатської та Волинської областей, а також начальника відділу координації розвитку туристичної інфраструктури в регіонах Державного агентства розвитку туризму в Україні – дрогобичанина Ігоря Чави.

Саме Ігор Чава свого часу розпочинав туристичну революцію у Дрогобичі, організувавши ініціативну групу та створивши у 2016 році, за підтримки місцевої влади, Туристично-інформаційний Центр.

На той час в місті було «півтора гіда, 1 заклад, відкритий для туризму та 2 топові об’єкти – церква Юра та … дешевий ринок.» – з усмішкою згадують дрогобичани.

А вже за кілька років роботи, Дрогобицький ТІЦ виріс до 18, 5 тисяч відвідувачів в рік, розробив нові туристичні маршрути, облаштував чимало експонатів вуличного музею, дивував театралізованими екскурсіями та увійшов до десятки кращих туристично-інформаційних центрів України. Спільні зусилля допомогли по-новому відкрити Дрогобич для світу – показати всю неповторність його архітектурних пам’яток та «всю сіль» міста.

Починання Ігоря Чави успішно продовжила керівниця ТІЦ Ірина Марків, яка сьогодні приймала гостей з різних областей України, ділилась досвідом зробленої роботи та демонструвала, як туристичні ініціативи змінили громаду в цілому.

Привітав гостей міський голова Тарас Кучма, спільно з заступником з гуманітарних та соціальних відносин Юрієм Кушликом та начальником управління культури та розвитку туризму Володимиром Ханасом.

Коли ми розпочинали перші туристичні ініціативи, в місті не було нічого – виробництво зупинилось, надходжень до бюджету практично не було. Ми розуміли, що є речі, які від нас не залежать, тому при розробці стратегії, робили ставку на медицину, освіту та туризм. Разом з громадою обрали слоган для міста «У ньому вся сіль», бо наша сіль – унікальна. Згодом розробили логотип. За ці роки було реалізовано багато ідей – створено цілі легенди, проведено авторські екскурсії та вечірки, облаштовано вуличний музей. Часом я чую, як туристи милуються нашим містом, порівнюють його з європейськими містами. Але насправді ми мріємо, щоб люди казали – це Україна. Ось яка вона гарна» – наголосив міський голова Тарас Кучма.

Після вітального слова роботу Туристично-інформаційного центру Дрогобича та прогрес туристичної сфери міста презентувала керівниця ТІЦ-у Ірина Марків.

Вона розповіла присутнім, як Дрогобич творив революцію у сфері туризму, чим приваблював нових відвідувачів та як залучав до цього бізнес.

Якщо у 2016 році місто відвідало 6 800 туристів за рік, то вже за три роки кількість відвідувачів виросла втричі. Потім був карантин, згодом повномасштабна війна. Та попри все, туристична сфера громади не припинила свого розвитку.

В минулому році ТІЦ повернув собі показники відвідуваності довоєнного часу. Чимало заходів та екскурсій зараз носять благодійну мету, але це не заважає місту по-новому відкриватись для туристів та знаходити для гостей нові туристичні магніти.

На початку нашої роботи ми хотіли затримати туриста в місті хоча б на кілька годин. Згодом зрозуміли, що маємо чим заповнити весь день. А тепер розробляємо нові маршрути та тематичні мапи, щоб дати щось нове людям, які приїжджають до нас не вперше. Бізнес, який долучився до туристичних ініціатив, лише виграв. Наша спільна робота показала, що разом ми сильніші, бо, лише об’єднуючись, ми – підсилюємо одне одного» – відзначила Ірина Марків.

Театралізована екскурсія «Таємниці Дрогобицької Ратуші» увійшла в 12 кращих екскурсій України, а сам Дрогобицький ТІЦ – входить в десятку кращих Туристично-інформаційних центрів України.

Окрім спілкування у світлиці Дрогобицької міської ради, гості піднялись на вежу Ратуші, мали оглядову екскурсію містом, відвідали церкву святого Юра, солеварню, оглянули експонати вуличного музею, отримали сувенірні подарунки та куштували гастрофішки Дрогобича.

Exit mobile version