Страхування увійшло до життя водіїв ще не так давно, з 2005 року був прийнятий ВРУ Закон, що зобов’язав усіх водіїв без виключення купляти автоцивілку. Сам поліс по своїй суті не слід розглядати як один із нових методів здирництва з боку держави ( як думає більшість), оскільки договір несе за собою соціально-економічну функцію: страхова компанія відшкодовує збитки замість водія у разі ДТП ,яке він спричинить. При чому ліміти відповідальності зараз становлять 100 000грн по життю і здоровю і 50 000грн – майно. Штраф за відсутність полісу «автоцивілка» – від 425 до 850 гривень.
Дехто й надалі вважає це здирництвом, дехто навіть боїться виїжджати без полісу взагалі – це звісно право кожного.
Кількість компаній, які займаються таким видом обов’язкового страхування. Як автоцивілка, наразі близько 85. Всього зареєстровано компаній в Україні близько 300-400. Але існує лише чітка статистика- зразково працює на страховому ринку, і на ринку «автоцивілки» зокрема не більше 10 компаній. Решта компаній по суті не мають напрацьованої стабільної клієнтської бази, чіткої стратегічної програми розвитку компанії, професійного персоналу, фінансових резервних фондів тощо, і як результат, «працюють» на ринку переважно тільки на папері. Про відшкодування страхових виплат від таких горе-компаній годі й чекати.
Саме такі компанії мають єдину ціль – переманити собі клієнтів будь яким методом. Найпростіше це зробити через поліси автоцивілка. Але не маючи ні репутації, ні досвіді на ринку єдиним методом для них є лише космічні знижки. Звичайний любитель-водій, який не має свого постійного страховика, чи через досвід знайомих-друзів, що через ось такі горе-компанії не отримав відшкодування (чи мав значні проблеми) , формує собі також хибне уявлення про страховий ринок України: яка мені різниця де страхуватись, якщо й так всі страхові компанії не платять? Таке часто можна почути від людей. Проте все далеко не так.
На ринку страхування в Україні зараз доволі дика ситуація – клієнтів всіляко стараються переманити знижками, обіцянками і сумнівними подарунками чи бонуснами послугами,якими по суті ніколи водій не скористається.
Завданням страхової компанії є перш за все виплачувати вчасно і в повному обсязі взяті на себе зобов’язання абсолютно по всіх видах страхування! Це і є призначенням даного фінансового важіля в економіці, який у разі потреби балансує економіку і запобігає від неприємностей, яких ніхто з нас не може спрогнозувати. Тобто по суті єдиною підставою для конкуренції між страховими компаніями може бути лише швидкість, оперативність, безпроблемність виплат та рівень сервісу, що цьому сприяє. Але зараз компанії акцентують увагу виключно на знижках.
Чого слід остерігатися і що слід знати кожному:
1) знижок понад 20-25%, які нічим не обґрунтовані.
Якщо Вам пропонують 20-30-40-50% знижку на автоцивілку – знайте, що це обман. Підставою для цього може бути лише безаварійність водія на одному і тому ж тз за рахунок присвоєння класу бонус-малус, чим мало хто може похвалитися. Тобто якщо водій їздить на Авео від 2006 року, і до цього часу 2012 року водій немав зі своєї вини аварій – він «назбиравши» 5% щорічних знижок має повне право отримати цього року знижку 30%. Але знайте, що коли водій укладає «автоцивілку» вперше і отримує 50% знижку, це обман.
2) Невірно обрахований страховий поліс
Некваліфіковані страхові агенти чи "новачки" штатні працівники компаній невірно (переважно свідомо) обраховують страховий платіж не дотримуючись правил укладення договорів страхування можуть також призвести до значних проблем та клопотів. Нагадаємо, що наразі для обрахунку автоцивілки грає роль лише 2 фактори: а) об’єм двигуна авто б) місце реєстрації авто. Наприклад, коли клієнт має прописку у селищі, а автівка зареєстрована у Львові, некомпетентний страховий агент може взяти тариф по району, не взявши до уваги реєстрацію авто. Це є грубе порушення правил оформлення полісу. Як наслідок, у разі ДТП з вини водія, що матиме виписаний поліс і обрахований по району,цією ж компанією після відшкодування потерпілому коштів, може бути подано регрес у розмірі 50% від здійсненого відшкодування і матиме на це повне право, адже це передбачено в законодавстві.
3) Не здійнесння проплати згідно страхового полісу
Уклавши поліс і передавши гроші агенту Ви впевнені, що він здійснить проплату в банку за виписаним полісом? Якщо Вам після оформлення автоцивілки не нагадують, що квитанція про оплату за поліс буде в офісі чи безпосередньо в працівника – гроші можуть бути не проплачені взагалі. Неодноразово були випадки, коли гроші за поліс недобросовісні агенти брали собі в кишеню і проплату не здійснювали, а виписані поліси згодом визнавалися ними як втрачені. У разі ДТП – матиме проблеми як і винувата, так і потерпіла сторона. А тому рекомендуємо вам оплачувати кошти в банку власноруч, або ж вимагати квитанцію у страхового агента чи працівника компанії.
І як підсумок вищесказаного – компанії, які заманюючи ось такими двома методами клієнтів, за 2-3 роки все одно дійдуть до банкрутства, як їм цього не хотілося, бо чудес у фінансовій сфері не буває – все закономірно. Крім того, такі компанії доводять свій страховий «портфель» до 50% виключно збитковим авто страхуванням і це загальновідомий факт, а тому у разі значних одночасних збитків, грошей у страхової компанії банально не вистачить. Тому просимо Вас не гнатися за дешевизною, бо в страхуванні такого поняття , як «дешево і сердито» просто не існує. Нещодавно такі компанії-"любителі знижок", як Інвестсервіс та Українська екологічна страхова компанія на стадії банкрутства, офіси їхні закриті, сайти не працюють, телефони не діючі. Це все результат жадності і швидкого зростання за рахунок знижок, чого у страхуванні не буває – страхова компанія, як і будь яка інша фінансова струкртура у разі успішного менеджменту росте поступово і це має свої терміни – оманливого поспіху за рахунок «космічних знижок» не пробачає жодна сфера. Страхові компанії світового рівня розвивалися протягом десятиліть та навіть століття, а не за 3-4 роки.
Джерело –