Цікаво знати

Як правильно скласти договір оренди квартири

Найм і здача нерухомості передбачають укладення договору. Цей документ захищає права і прописує обов’язки обох учасників угоди. При виникненні конфліктів іноді тільки він допомагає знайти вихід із ситуації. Цей папір має існувати в двох примірниках, які віддаються на зберігання квартиранта і квартировласнику.

Добре, коли оренда квартири оформляється на повній довірі. Однак, якщо апартаменти здані однією стороною і зняті другий тільки на базі усних домовленостей, можуть виникнути різноманітні проблеми. Жильцов нерідко раптово неправомірно виселяють, а власники залишаються без цінних речей, зіпсованих постояльцем. Також існує ймовірність, що орендар здасть житлоплощу в суборенду, влаштує потоп або пожежа, запросить проживати разом з ним численних родичів.

Не варто думати, що договір складається тільки професійним ріелтором на гербовому папері з логотипами агентства і скріплений печатками. Письмова угода, укладена у вільній формі між фізичними особами, теж має таку ж юридичну силу. Хтось додатково запевняє її у нотаріуса, але це не обов’язкова процедура – без такого запевнення контракт теж діє.

Основні пункти

Напишіть адресу об’єкта, реквізити (ПІБ, паспортні дані, інформація про реєстрацію за місцем проживання) обох учасників угоди. Обов’язкове посилання на правовстановлюючий документ, який підтверджує, що орендодавець має право здавати житлоплощу. У розділі про мешканців, якщо це оренда квартири для сім’ї, можна вказати тільки відомості про главу сімейства або всіх домочадців. У рядку «умови проживання» перерахуйте правила, виконання яких принципово для власника, наприклад, не можна жити з тваринами або курити в кімнатах.

Вкажіть розмір орендної плати (в національній валюті або в іноземній, але за офіційним курсом), опишіть порядок її внесення. Не забудьте поставити дату підписання цього контракту, прописати можливість його продовження після закінчення цього терміну. Невід’ємна частина – акт здачі-приймання апартаментів з описом майна, що знаходиться в приміщенні. В останній зацікавлені і власник, і постоялець. Перший отримує гарантію відшкодування збитків за псування матеріальних цінностей, а для другого перелік меблів і цінних предметів – страховка від необгрунтованих претензій господаря.

Голос Сокальщини на GoogleNews