Головна / Політичні партії / 24 квітня відбулася нарада-семінар міських, селищного, сільських голів та секретарів

24 квітня відбулася нарада-семінар міських, селищного, сільських голів та секретарів

24 квітня відбулася нарада-семінар міських, селищного, сільських голів та секретарів, яку вів заступник голови районної ради Володимир Чуб. Головуючий, насамперед, зачитав про призначення головою Сокальської РДА Олега Кожушка та зупинився на життєво важливих питаннях району: бюджеті, дорогах, перевезенні пасажирів…

Питання «Про внесення змін до показників місцевих бюджетів» доповідала начальник фінансового управління Сокальської РДА Галина Леонова. Вона зупинилася на прийнятих 27 березня цього року Верховною Радою України законах: «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2014 рік» та «Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні». Зокрема, зосередила увагу на тих змінах, які торкнуться діяльності органів місцевого самоврядування, оплати праці працівників, винагороди за сумлінну працю, виходу на пенсію, тощо… І наголосила, що тепер й сільські, міські та селищна ради мають внести зміни до бюджетів. До речі, про це йтиме мова.

Голова ОВК ТВО №121 Ольга Снітко розповіла про вибори Президента України 25 травня 2014 року та створення органами місцевого самоврядування умов для здійснення повноважень виборчими комісіями. Вона закликала докласти всіх зусиль для дотримання закону «Про вибори Президента України», просила керівників місцевих рад сприяти у створенні належних умов для здійснення повноважень дільничних виборчих комісій та забезпечити проведення прозорих і демократичних виборів.

Про концепцію реформування місцевого самоврядування територіальної організації влади в Україні вів мову заступник голови районної ради Володимир Чуб, який, зокрема, наголосив, що Концепція реформування місцевого самоврядування базується на законодавчо визнаній структурі місцевого самоврядування, в якій є два основні елементи – територіальна громада та органи місцевого самоврядування. Останні складаються з виборного представницького органу (ради) та виконавчого органу (виконавчого комітету), які разом забезпечують здійснення усього комплексу владних повноважень та адміністративних функцій. Доповідач також зупинився на основних напрямах реформи, яка на його думку, потребує ще доопрацювання. Є чимало спірних питань, наприклад, хто займатиметься і дбатиме про соціальноекономічний розвиток району, розвиток культури, туризму і спорту та залучення інвесторів, оскільки у районних органів влади тепер мають бути інші повноваження. Він також зауважив, що всі охочі мають змогу висловити свої думки та зауваження, але для цього потрібно ознайомитися з Концепцією реформування. Його підтримав Волсвинський сільський голова Віктор Притулко, який закликав колег уважно опрацювати концепцію і висловити свої бачення, пропозиції в Інтернетобговоренні.
Підсумовуючи це питання, заступник голови районної ради В. Чуб зазначив, що в цілому Концепція реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні підтримується і схвалюється головами місцевих рад, депутатським корпусом. Однак турбують питання організації адміністративнотериторіальної структури місцевого самоврядування та фінансове наповнення забезпечення повноважень органів місцевого самоврядування базового рівня. Проекти законів України «Про право територіальних громад на об’єднання» та «Про співробітництво територіальних громад» в термінах та організаційних заходах не конкретизовані, що призведе до втрати часу та фінансових ресурсів. У складних умовах сьогодення реформування потрібно проводити більш чітко та оперативно, а вказані закони – приймати з метою забезпечення вдосконалення структурних змін в майбутньому.

На думку В. Чуба, обов’язково треба врахувати такі пропозиції: повноваження органів місцевого самоврядування базового рівня мають бути підкріплені фінансовою базою та відповідним кадровим забезпеченням. Основні повноваження органів місцевого самоврядування районного рівня, визначені в Концепції, не передбачають вповні забезпечення сталого розвитку регіону. В практику діяльності всіх органів влади запровадити регулярні публічні слухання не рідше двох разів на рік.

Не менш важливим було наступне питання: Про проблеми приватизації земельних ділянок в межах населеного пункту для обслуговування будівель та ведення особистих селянських господарств за відсутності містобудівної документації (генпланів, проектів забудови).

Начальник відділу містобудування та архітектури Сокальської РДА Мирослава Баралус акцентувала на локальних питаннях, які турбують керівників органів місцевого самоврядування.

Зокрема, місцеві ради приймають рішення щодо відведення земельних ділянок й надання їх у приватну власність. З 1 січня 2013 р. внесено зміни в законодавчі документи щодо виготовлення документації на право користування земельними ділянками. Підставою для виготовлення проекту відведення земельної ділянки повинна бути певна містобудівна документація. Це можуть бути генеральні плани, детальні плани територій, попередньо розроблені та затверджені квартали забудови, містобудівні обґрунтування. Підставою можуть бути також плани забудови ділянок, які є у складі будівельних паспортів, що видавалися з 1965 року. Виникає проблема, коли місцевими радами приймаються рішення про відведення ділянки на іншу площу ніж у будівельному паспорті чи в іншій містобудівній документації. Є багато випадків, коли збільшення площі земельних ділянок відбувається коштом зменшення параметрів дороги чи проїзду, що в подальшому не дасть змоги організації руху транспорту, прокладення інженерних мереж, влаштування тротуарів. Тому М. Баралус просила голів місцевих органів самоврядування бути уважними, приймаючи відповідні рішення, брати до уваги планувальні документи, вести облік, кому надана ділянка. Доповідач закликала їх ставитись до цієї роботи відповідальніше і наголосила, що потрібно вже нині подумати про розвиток міст та сіл, залишивши земельні ділянки для перспективної забудови та розвитку населених пунктів для наступних поколінь. Також звернено увагу, як на негативний аспект, на виділення землі, придатної для будівництва, під особисте селянське господарство. У цьому питанні має бути державницький підхід.

М. Баралус зазначила, що позитивно працюють щодо виготовлення детальних планів територій під садибну забудову Великомостівська та Белзька міські, Сілецька, Ванівська, Двірцівська та Острівська сільські ради.

Головний архітектор району просила керівників місцевих рад скеровувати громадян по виготовлення Будівельних паспортів на забудову ділянок, адже нині суттєво спростилася система і терміни їх виготовлення.

Що з цього приводу говорить земельне законодавство, пояснив начальник відділу Держземагентства у Сокальському районі Степан Шевчук. Зокрема він наголосив, що потрібно виділяти земельні ділянки, які відповідають реальним розмірам, зазначеним в документах містобудування. Доповідач акцентував на тому, що потрібно ретельно підходити до питань, де є приватизація земельних ділянок у межах населеного пункту для ведення особистих селянських господарств. Він висловив свої зауваження, зокрема, наголосив, що є випадки, коли місцеві ради надають земельні ділянки для особистого селянського господарства, що не в їхній компетенції, через це були порушенні справи у прокуратурі. С. Шевчук поінформував присутніх, що з 1 квітня згідно з новим законодавством змінилася ставка земельного податку і становить не менше як три відсотки.

У «різному» керуюча справами районної ради Любов Ребрина розповіла про зміни в законодавстві України, які стосуються роботи та діяльності органів місцевого самоврядування. Опісля заступник голови районної ради Володимир Чуб зачитав лист від Служби автомобільних доріг Львівщини з проханням до територіальних громад: дбати про узбіччя доріг на території населених пунктів, попросив бути активнішими і брати участь в обласному конкурсі мініпроектів, грандах тощо. Запросив присутніх взяти участь у Всеукраїнському з’їзді сільських, селищних та міських голів, депутатів місцевих рад, який відбудеться 5 травня у Києві. Він також зачитав наказ Міністерства доходів та зборів України від 31 березня 2014 р. №211 «Про створення митного поста «Угринів», як відокремленого структурного підрозділу Львівської митниці Міндоходів». Це вселяє надію, що у цьому році нарешті запрацює митний перехід.

 Наостанку заступник голови районної ради Володимир Чуб закликав усіх у важких питаннях шукати мудрий компроміс рішень.

 Любов ПУЗИЧ.

Голос Сокальщини на GoogleNews

Залишити відповідь

Ваша поштова адреса не опублікується. Необхідні поля позначено *

*

nine + five =

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.

закрити

Ми виявили що ви користуєтеся Ad Blocker!

Для того щоб ми були незалежними потрібно так мало - відображати рекламу!