Сума в платіжках може зрости, незважаючи на відключення електроенергії, через відкладене, підвищене споживання електроенергії, а також – у разі нерегулярного передавання показів лічильників, про це повідомив гендиректор постачальника енергоресурсів Yasno Сергій Коваленко.
«У коментарях зараз найчастіше питання: якщо постачання майже постійно немає, чому я кажу що споживання не зменшилося/чому платіжки виросли? Поясню.
Найперше: справа у відкладеному, або підвищеному споживанні електроенергії після того, як постачання відновлюють.
Коли світло дають, у розетки включається все – зарядні для телефонів, пауербанків, бойлери, пралки, пилососи. Відбувається різкий стрибок споживання. З одного боку таке навантаження може спричинити аварію, через що мешканці знову залишаться без світла. З іншого – таким чином може компенсуватися обсяг електроенергії, який був зекономлений під час відключення. Тому за підсумками місяця виходить, що клієнт використав стільки ж електроенергії, як і у періоди, коли відключення не застосовувалися», – каже він.
Сергій Коваленко пояснив, що вимикання важливе, бо йдеться про споживання у конкретний момент часу. Тому що виробляються конкретні обсяги електроенергії, які не можна перевищувати.
Наступний причина, яка стосується платівок, це коли показання лічильників передаються нерегулярно або запізно.
«Якщо передавати показання вчасно, у рахунку буде вказана сума лише за фактичне споживання. Якщо показання передаються невчасно, обсяг електроенергії, яку спожив клієнт, визначають за середньодобовим споживанням. Його розраховують залежно від показань, зафіксованих раніше, у минулі періоди.
Тому сума у рахунку може вищою, ніж зазвичай. Навіть якщо через відключення електроенергії споживання загалом за місяць знизилося», – зазначив він.