Про великі підприємства

Про нововведення в обліку електроенергії розповіли у “Львівобленерго”

Як правильно поєднувати використання електроенергії для побутових та підприємницьких потреб, про фотофіксацію лічильників та інші нововведення в обліку електричної енергії розповіли представники «Львівобленерго» — розповів заступник директора з комерційного обліку Юрій Кошла та начальник відділу розрахунків Андрій Волинчук 27 вересня під час пресконференцїі в прямому ефірі.

Підприємницька діяльність побутових споживачів

Відповідно до вимог постанови НКРЕКП, об’єкти побутових споживачів, в яких здійснюється підприємницька діяльність, мають бути переведені на юридичний тариф. Починаючи з липня 2023 року працівники «Львівобленерго» проводять обстеження таких електроустановок і повідомляють споживачів про необхідність переукладення договору.

«Споживачу потрібно звернутись до Центру обслуговування клієнтів «Львівобленерго» із заявою та переукласти договір на розподіл як з юридичним споживачем. Під час укладання договору жодних вимог щодо обліку ми не надаємо, з тією самою потужністю та обліком переводимо споживачів. Пізніше, якщо наприклад буде перебір потужності, спільно з власниками будемо наводити у цих питаннях порядок», — зазначив заступник директора з комерційного обліку ПрАТ «Львівобленерго» Юрій Кошла.

У випадку, якщо в будинку чи квартирі здійснюється підприємницька діяльність й одночасно проживають власники, можна розділити потужність, і для проживання встановити окремий прилад обліку, а загальний лічильник перевести на юридичний тариф.

Фотофіксація приладів обілку

Починаючи з 2021 року у «Львівобленерго» почали поетапно реалізовувати проект фотофіксації показників. Контролери компанії забезпечені гаджетами і під час планових оглядів фотографують прилади обліку з показником, номером, пломбою. Далі файли завантажують у програму і це дозволяє уникати скарг чи непорозумінь зі споживачами.
Починаючи з вересня цього року такими самими гаджетами забезпечені групи експлуатації засобів обліку, які проводитимуть фотофіксацію при заміні лічильників.

Чи вимикають споживачів за борги чи з інших причин?

Відповідно до постанов НКРЕКП під час військового стану побутових споживачів електроенергії не вимикають за борги. «Але це не означає, що не потрібно платити. Адже саме на цих коштах тримається робота всієї енергосистеми України», — підкреслив Юрій Кошла.

Однак відключення можливе з інших вагомих причин, після відповідного попередження споживача:

🟠 заборгованість за споживання електроенергії у гаражах або гаражних кооперативах, адже відповідно до постанови НКРЕКП з 2023 року такі об’єкти розраховуються за промисловим тарифом;
🟠 борг за необліковану електроенергію, тобто коли зафіксовано факт крадіжки;
🟠 коли здійснюється підприємницька діяльність побутовим споживачем і після акту та попередження споживач не переуклав договір як юридичний;
🟠 недопуск працівників «Львівобленерго» до приладів обліку для контрольного зйому показника чи заміни лічильника.

Як перевірити, чи до лічильника прийшли працівники «Львівобленерго»?

Контрольні огляди електролічильників проводять один раз на три місяці, а в споживачів, в яких встановлено АСКОЕ — раз на півроку. При цьому проводить фотофіксацію приладів обліку.
Допустити працівників «Львівобленерго» до лічильника — це обов’язок споживача. У випадку систематичного недопуску енергетиків до приладів обліку можливе припинення електропостачання.

Працівники «Львівобленерго» обов’язково повинні мати при собі службові посвідчення і пред’явити їх споживачеві на першу вимогу.

Якщо ж Ви сумніваєтесь у тому, що до Вас прийшли саме працівники ПрАТ «Львівобленерго» — телефонуйте в кол-центр ПрАТ «Львівобленерго»: 0-800-30-15-68, 067-333-15-68, 050-460-15-68, 093-170-15-68, (032) 290-75-68.

Для перевірки назвіть оператору прізвище працівника і номер його службового посвідчення або табельний номер.

Голос Сокальщини на GoogleNews