У ЛКП «Львівавтодор» розповідають, що зроблено у 2022 році в межах І етапу функціонування електронного квитка «ЛеоКарт». Це етап стартував 13 січня минулого року і отримав назву «Освіта пільговика»
Слід наголосити, що через введення воєнного стану підрядні організації, які працювали над впровадженням е-квитка у Львові, зокрема «Mikroelektronika» та «SoftServe», оголосили про настання форс-мажорних обставин і призупинили роботи. Попри ці обставини, команда ЛКП «Львівавтодор» свою роботу над реалізацією проєкту продовжила.
Коротко про те, що вдалося зробити команді в рамках І етапу впровадження АСОП (автоматизованої системи оплати проїзду):
- На І етапі стартувала масова видача транспортних карток «ЛеоКарт» пільговим категоріям населення Львівської громади. На сьогодні видано понад 162 тисячі таких карток. Зокрема, майже 26 тисяч учнів отримали свої «ЛеоКарт» централізовано через школу.
- Працівники відділу з контролю навчили 90 тис. пасажирів пільгових категорій користуватись картками. Також контролери обстежують обладнання АСОП у громадському транспорті. Якщо виявляють недоліки – то передають інформацію інженерам підприємства, і фахівці оперативно усувають недоліки. А також навчають водіїв користуватися системою АСОП.
- Власники карток активно ними користуються. Так, на кінець 2022 року зафіксовано понад 1,2 млн валідацій у громадському транспорті.
- Системою АСОП обладнано усі транспортні засоби, які надали перевізники.
- Для ремонту і обслуговування бортового обладнання створено спеціальну майстерню.
- У межах підготовки до ІІ етапу функціонування е-квитка напрацьовано механізм реалізації загальних транспортних «ЛеоКарт» та визначено формат мережі роздрібної реалізації карток. Вже укладено низку договорів на встановлення TVM-автоматів з продажу туристичних карток та поповнення загальних транспортних карток.
- Ще один надважливий для проєкту сегмент робіт – конфігурація хмарного сховища системи АСОП. Підрядна компанія, яка виконувала відповідні роботи, в травні 2022 року пішла «по-англійськи», не передавши замовнику паролі доступу і робочу документацію.
Відтак, команда е-квитка підготувала нове технічне завдання для тендеру на послуги з адміністрування та конфігурації хмарного середовища системи АСОП, і в листопаді 2022-го було оголошено процедуру закупівлі.
Цікаво, що серед учасників тендеру була компанія, керівник якої – засновник попередньої недобросовісної компанії-підрядника. Через низку зауважень, пропозиції всіх компаній-учасників відхилили і 5 січня цього року процедуру закупівлі закрили. Зараз команда е-квитка вносить корективи в технічне завдання до публічної закупівлі та повторно оголосить тендер, аби продовжити роботу та запустити е-квиток для всіх пасажирів громадського транспорту.
«На ІІ етапі оплатити за проїзд можна буде не тільки через картки «ЛеоКарт», але й за допомогою банківських карток, мобільних пристроїв з підтримкою ApplePay та GooglePay. Запрацюють апарати з продажу туристичних карток через TVM. Власники загальних «ЛеоКарт» отримають можливість пересадки в межах 40 хв. Транспортні картки можна буде поповнювати через веб-портал. Також пасажири зможуть купувати довготривалі проїзні абонементи», – розповіли в ЛКП «Львівавтодор».