Поради

Основні особливості КПП на УАЗ нового зразка

За своїм функціональним і конструктивним параметрам все коробки передач на УАЗ можна вважати однаковими. Істотні відмінності є тільки у КПП, які виробляє корейська компанія Hyundai-Dymos. Мова йде про моделі з назвами Патріот і Хантер (452, а також 469). Компанія випускає редуктори з п’ятьма ступенями, які синхронізуються на 4-ох передачах переднього ходу.

Трансмісії російського виробництва є уніфікованими, тобто взаємозамінні. В основному це 4- і 5-ступінчасті агрегати з різними видами синхронізація.

Як влаштована КПП на УАЗ

Нові різновиди КПП мають складний пристрій з декількома десятками основних деталей. Звичайно ж весь список ми наводити не будемо, згадаємо лише ключові нюанси пристрою. Конструкція включає як деталі з великим терміном експлуатації, так і витратні матеріали, до яких відносяться:

  • сальник;
  • гумові ущільнювачі;
  • пильовик.

Всі вони періодично замінюються, у міру зношування. Ознайомитися з асортиментом і цінами, а також придбати деталі до коробки передач можна на спеціалізованому сайті uazist.com.ua.

Сама трансмісія закріплена на корпусі картера зчеплення за допомогою чотирьох шпильок. Шестерінки 2-ий і 3-ій передач, а також приводу проміжного валу, виконуються з зубами косою форми, а шестерні 1-ої передачі – з прямою.

Шестерінки розміщуються на валах і постійно зачеплені. Шестерінки 1-3 передач розміщені на відомому валу (з використанням підшипників голчастого типу). Ведучий вал оснащений двома опорами. Фронтальний підшипник знаходиться в гнізді клонували, а задній – в «лицьової» стінці картера КПП.

Особливості п’ятиступінчастою КП

Така коробка є цілісним картером і може синхронізуватися на всіх передачах переднього ходу. Роздавальна коробка оснащується зубами косою і прямої форми. Якщо говорити про нюанси, то вони наступні:

  • плавніше функціонування механізмів (завдяки подовженню важеля);
  • спрощена збірка коробки (за рахунок оснащення стрижня спеціальним кронштейном, який фіксує зворотний пружину «ручника»);
  • захист від витоків масла і проникнення бруду (завдяки переробленої загальній схемі);
  • наявність особливого датчика, що забезпечує постійне харчування задніх ліхтарів;
  • зміщення в нижню частину заправної горловини камери КП.

Також відносно недавно з’явився перероблений варіант, який має електроуправління. Таке нововведення зробило непотрібним застосування важеля РКП, замість якого використовується шайба особливої ​​конструкції. Крім цього укорочений задній карданний вал і знята проміжна підпора.

Вага оновленої КПП УАЗ 469 з роздавальної коробкою становить близько 34 кг.

Принцип роботи

Задній хід на УАЗ останнього покоління зроблений в такому вигляді, що для його запуску важіль коробки передач повинен «штовхнути» у фронтальному напрямку проміжну шестірню. Вона зчіплюється з шестерінкою проміжного вала, що відповідає за задню передачу. Одночасно з цим відбувається зчеплення з зубчастим вінцем, який розташований на синхронізатор.

Проміжною шестерінці заднього ходу крутний момент подається через шестірню проміжного вала. Далі він «іде» на зубчастий вінець синхронізатора і після цього на вторинний вал. Всього при включенні заднього ходу задіюються три пари шестерень, а первинний і вторинний вали обертаються в різних напрямках.

Передній хід працює так само, як і на УАЗ старого покоління. Єдина особливість полягає в тому, що четверта передача запускається за допомогою бездротової технології між собою первинного і вторинного валів. Для цього використовується муфта синхронізаторів. Відбувається це безпосередньо, без задіяння інших шестернею.

Голос Сокальщини на GoogleNews

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

4 × 5 =

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.