Поради

Стало відомо, які легкові автомобілі виготовляють в Україні під час війни

Українська автомобільна галузь сьогодні перебуває у складних умовах. В Україні досі відсутнє повноцінне власне виробництво автомобілів, що призводить до присвоєння українських VIN-кодів та маркування “Зроблено в Україні” транспортним засобам, зібраним з імпортних машинокомплектів або модифікованим з шасі, придбаних за кордоном. Експерти Інституту досліджень автомобільного ринку визначили “українські” моделі легкових автомобілів, які набрали найбільшу кількість первинних реєстрацій у 1 кварталі 2023 року, повідомляє https://avtosota.com/ – портал, де публікуються актуальні автомобільні новини України та світу.

1 975 зареєстрованих авто

У першому кварталі 2023 року в Україні було зареєстровано 1 975 нових або переобладнаних автотранспортних засобів, що майже не відрізняється від показників аналогічного періоду 2022 року і становить незначне зниження на 1,6%. Серед цих транспортних засобів левову частку становили легкові автомобілі – 59,2%, або 1 149 одиниць. Вантажні автомобілі, що включають в себе як LCV, так і автомобілі вагою понад 3,5 тонни, склали 22,1% (437 одиниць), за ними йдуть автобуси – 13,5% (267 одиниць), а напівпричепи замикають трійку лідерів – 6,2% (122 одиниці).

У період з березня 2022 року по березень 2023 року загалом 6,9 тис. “українських” транспортних засобів вирушили у свої перші подорожі, причому грудень 2022 року виявився найактивнішим місяцем, коли було здійснено 1 138 реєстраційних операцій.

Протягом першого кварталу 2023 року юридичні особи, передусім компанії, придбали переважну більшість цих транспортних засобів – 81,4%, тоді як на частку фізичних осіб припало відносно скромні 18,6%. Більшість цих автомобілів, а саме 63,9% (1 261 одиниця), належали до категорії спеціалізованих, тоді як ще 5,3% (105 одиниць) були класифіковані як спеціальні автомобілі, що свідчить про їхню нішеву корисність. Автомобілі загального призначення, створені для цивільного використання, становили лише 30,9% (609 одиниць) від загальної кількості, інформує https://avtosota.com/news з посиланням на дослідження ринку компанією Autolist.

За цей час 122 новозбудовані автомобілі були відправлені за кордон, у тому числі 118 легкових та 4 вантажних, причому значна частина з них була відправлена до Грузії (68 одиниць), Німеччини (20 одиниць) та Молдови (13 одиниць).

Серед “українських” автомобільних брендів лідирує Skoda, 28,5% (442 од.) реєстрацій якої було здійснено на конвеєрі в Закарпатті, де використовуються імпортні машинокомплекти. Другу позицію посів бренд SKS з 25,2% (290 одиниць), що належить групі компаній “Спец-Ком-Сервіс”, яка спеціалізується на створенні різних нішевих транспортних засобів. Третє місце посів бренд AP, який зайняв 15,1% (174 одиниці) ринку.

Крім цих лідерів, серед інших брендів, що заслуговують на увагу, – “Автоспецпром”, відомий насамперед виробництвом автомобілів швидкої допомоги, на частку якого припадає 7,4% (85 одиниць), і “Лада”, на частку якої припадає 6,3% (72 одиниці) реєстраційних звернень. Варто зазначити, що включення “Лади” до цього списку можна пояснити розпродажем наявних складських запасів, враховуючи припинення торгівлі з росією після повномасштабного вторгнення.

Що стосується моделей, то лідерами за кількістю реєстрацій стали наступні:

  • Skoda Kodiaq – 267 од.
  • АП САП-Е1 – 172 од.
  • Skoda Karoq – 158 од.
  • Автоспецпром АСПА.941157.014.03 (медичний автомобіль на базі Peugeot Boxer) – 52 одиниці.
  • СКС TAC-ПС (поліцейський автомобіль на базі Toyota Corolla) – 42 одиниці.
  • СКС RDS-02РП (поліцейський автомобіль на базі Renault Duster) – 35 одиниць.
  • Lada Granta – 33 одиниці.
  • Lada Vesta – 30 одиниць.
  • СКС SKO-ПС (поліцейський автомобіль на базі Skoda Octavia) – 26 одиниць.
  • СКС SVT-ПС (поліцейський автомобіль на базі Suzuki Vitara) – 25 одиниць.

Голос Сокальщини на GoogleNews